(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)En rysk dinli? Känns som ett lyckat recept.
Jo jag vet att jag la in en bild på en dinli, men jämför den med bilden på 800an du la in så kanske du förstår vad jag menar....Är väl inget fel på dinli? Nä.... Eller jo, det tycker nog en hel del. Min åsikt var ju iaf att dinli inte är särskilt stabilt, och att det kanske inte blev bättre av att ryssar monterat dit något och kladdat på andra klistermärken. Dom andra maskinerna är säkert från andra märken också, typ som Goes har gjort.
Återigen, maskinerna lär vara specade för ryska marknaden. Tanken var inte att börja argumentera ev. kvalitet på deras maskiner, varför är kvalitets diskussionen så viktig här inne? Har ju nästa blivit mani i ämnet. Det blir direkt försvarsställning när nya märken kommer på tal och ofta mest negativa kommentarer från folk aldrig ens kört maskinerna i fråga. Är folk rädda att kanske något nytt och billigt ska vara lika bra? Och som sagt, de ryska vägförhållandena är synnerligen dåliga.Denna tex. ser inte ut som en Dinli, snarare någon från Kina.
Det är väl klart att det är prat om kvaliten. Ingen vill väl köpa en ATV som är av dålig kvalite. Eller ingen vill väl köpa något av dålig kvalite överhuvudtaget. Eller??Dock blir det ju bara mer konkurrens om kunderna om kines maskinerna visar sig hålla lika bra som en märkesmaskin
Stels gör väl som märket Goes, dom rebrandar andra hjulingar i sitt namn och säljer? Så det kan vara allt ifrån dinli och cf moto i grunden. Lite annan färg på plasten och nya klistermärken.
Jag frågade de om det var så men fick till svar att STELS själv specat maskinen och sedan fått delarna tillverkade efter det. Men det blir nog bra, den är säkert ren skit som allt från öst utom Japan.......
Hur kan du förresten diskutera kvalitet, prestanda etc. på en maskin du aldrig ens kört eller sett???
Då kan väl du som är expert på ryska och kinesiska maskiner upplysa oss andra om vad som skiljer? För mig såg det ut som dom gjort lika som goes och tagit in lite maskiner och säljer dom under eget märke. Bygger dom bättre "dinlimaskiner" än vad dinli själva gjorde och med bättre delar så är det säkert intressant för många dinliägare i sverige som letar reservdelar eller vill uppgradera sina maskiner. Är du allvarlig?
Skärpning nu! Denna debatt har vi haft så många gånger förr..Billigare maskiner, kopior osv osv kommer alltid vara sämre än dem stora märkenas jämförbara maskiner. Varför? Jo för det är mer som skiljer maskinerna emellan än bara märket och pris.Kinamaskins ägare måste lära sig detta och märkesmaskinsägare måste vara mer ödmjuka.Så snälla kan vi ha en mer objektiv debatt om detta
Herregud, lugn och läs igen det var märkesmaskinsägarna som skulle vara mer ödmjuka inte du.. jag anklagar ingen för något, jag försökte bara dämpa denna debatt.. vilket gick sådär.
Såg på ett rysk motor forum att de har ett "eget" Ryskt atv märke, STELS. Ser ut att vara kineser i grunden, dock hävdar de att själva montaget sker utanför Moskva. Finns upp till 800cc.http://stelsmoto.ru/kvadrocikly/
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=53017.msg553119#msg553119
Den baklampan ser lite utsatt ut tycker jag. Eller är det bara som det ser ut.
Stels har diskuterat i ett flertal trådar här historiskt.Bla så verkade de saluföra Kazuma Jaguar 500 som nån egen modell, då kallad 500GT.Diskussioner om eventuella samband med Dinli osv har också florerat här i några år.
Sök här så hittar du väl ett gäng trådar om saken.Ryska ATV-märken finns, har sett flera olika... alla i design typ den gammelvolvon lade in här nyss.
Denna tråden blev det fart i. Känner att jag måste kommentera denna "ryska ATV"Efter att kollat igenom hela hemsidan (ryska flytande) ser det ut som att företagetimporterar Kina maskiner och "brandar om dem" som någon skrev.Hemsidan saknar fullständig info om produktens ursprung.Kom ihåg,, Kineserna säljer vad som helst till vem som helst bara det finns pengar.Ryska företaget finns i Moskva och har inget Åf nät i Ryssland.Jag säger, -luktar lycksökare som vill tjäna en hacka på "eget" märke.Har sagt det förr här på forum. Kina är världens verkstad men oftast utan egen R&D.
Vad det gäller dina åsikter Pv544 så har jag inga problem med dem så länge de innehåller substans, du började med att hacka och dissa direkt. Varför? Tanken var, återigen att informera om ett märke. Och jag har all rätt att kunna vara på ett forum utan att bli påhoppad av dig och bli indragen i ett tjafs jag inte har startat. Anses det dock vara ok av tex. moderatorn så är det bara att gilla läget, verkar om inte vara ett märkligt sätt att bedriva ett forum i så fall. Det är skillnad på att diskutera och att tjafsa/angripa, i alla fall i min värld.I övrigt ska jag kanske låta bli att göra motsvarande inlägg fler gånger........iaf i detta forum.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️