ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: primouza skrivet 31 januari 2011 kl. 12:13:44

Titel: Originaldrevning på en LTZ samt installera dial-a-jet...
Skrivet av: primouza skrivet 31 januari 2011 kl. 12:13:44
Hej,

Är det nån som vet hur drevningen är original på en LTZ400 -07?
Jag vill veta om den är originaldrevad eller inte.

Sen undrar jag om det är nån som har erfarenhet av att sätta dit en dial-a-jet på en LTZ.
Funkar det bra?
Vad blir den största skillnaden?
Måste man hålla på att justera denna eller äre en inställning och sedan är det klart?

Tacksam för svar!

//Stefan
Titel: SV: Originaldrevning på en LTZ samt installera dial-a-jet...
Skrivet av: Wbugs skrivet 31 januari 2011 kl. 20:22:30
Hej
Enligt Suzuki återförsäljaren jag pratade med för 2 veckor sedan så är det 14 kuggar fram och 40 bak.
Bak behöver man inte räkna de ska stå stämplat, ex 520-40 eller 40-520, där 40 sår för antalet kuggar och 520 för typ av kedja.

//Artin
Titel: SV: Originaldrevning på en LTZ samt installera dial-a-jet...
Skrivet av: raggarn skrivet 31 januari 2011 kl. 20:43:30
dail a jet brukar jag ha på samma inställning de är ju 5 lägen mitten eller ett steg innan max men du ökar ju bränlset och bör ju öka utblåset och köpa en tpt ventil som man sätter på luftburken och den får man ställa om lite när de blir kallt och varmt knracing.se säljer tpi ventiler