Bakaxeln på min nya Outlander 400 EFI -09 läcker olja. Har inte ens gjort 10-timmarsservicen än. Det är inte gummibälgen, det verkar vara axeltätningen för ingående axeln (kardan). Oljan har stänkt runt.På microfiche ser det ut att vara enkelt att byta tätningen utifrån, nån som vet?Jag måste förstås få det fixat på garantin, men är nyfiken på om nån annan råkat ut för detta.
Det visade sig vara skruven som håller fast kardan mot bakaxeln som saknades!Oljan bör alltså ha läckt mellan splinesen och ut där skruven skulle ha suttit. Mysko att skruven är helt borta, den ska ha nån sorts låsvätska på sig och borde inte försvinna. Ska in på verkstan om några dar.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️