ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Emil^ skrivet 16 augusti 2013 kl. 18:09:17
-
Vilket läge kör ni med på fjäderspänningen?
Kör på högsta fram och näst högsta bak, bara för att få mer markfrigång på maskinen.
En sak jag funderat på, är ett höjningskit man lägger under fjädern. Borde inte maskinen bli väldigt stum i fjädringen då när man gör det?
-
Ja, det är ju i princip samma som att ställa fjädringen på hårdaste läget, och lite till.
-
Vill man testa så finns det gummimellanlägg man kan sätta i fjädern, då blir den hårdare om man kör mycket med kärra i skogen Tex, eller sätta i dom i framfjädrarna på vintern när man har plogbladet på.
-
Vill man testa så finns det gummimellanlägg man kan sätta i fjädern, då blir den hårdare om man kör mycket med kärra i skogen Tex, eller sätta i dom i framfjädrarna på vintern när man har plogbladet på.
Det där med gummimellanläggen lät inte så dumt. Får se om det behövs nu till vintern när jag plogar.
-
Jag hade tänkt att köpa till min för jag tycker att den är väldigt mjuk med plogbladet på.
-
Jänkarna bygger höjningar av typ pvcrör som håller ihop bra.
Gummi är lite av en enkel väg att gå egentligen bara...
Polaris tex har ju problemet att första centimetrarna på fjädern är dödläge. Sätter man i en distans så börjar progressiviteten att verka på en gång istället för när glappet har "glappat".
Sök på can am spring spacer.
-
Jag kör på läge 1 på grusväg och snabbare transport sträckor för att gå upp till läge 3-4 vid skogskörning,sen läge 6 när jag kör ner i djuphålen, väldigt enkelt att bara trycka på en knapp på styret för att höja/sänka maskin för olika typer av underlag ^-^
-
Jag kör på läge 1 på grusväg och snabbare transport sträckor för att gå upp till läge 3-4 vid skogskörning,sen läge 6 när jag kör ner i djuphålen, väldigt enkelt att bara trycka på en knapp på styret för att höja/sänka maskin för olika typer av underlag ^-^
Ja, du har ju det en aning enklare på din hjuling :whip: