Men, även när jag kör själv är det omöjligt att starta från stilla stående utan att spinna loss, att baka är att glömma, man står kvar på samma plats hela tiden. Är det bara jag som tycker att variatorn hugger med en gång, det finns ingen chans att starta lungt på låga varv utan att ljulen spinner.
CiteraMen, även när jag kör själv är det omöjligt att starta från stilla stående utan att spinna loss, att baka är att glömma, man står kvar på samma plats hela tiden. Är det bara jag som tycker att variatorn hugger med en gång, det finns ingen chans att starta lungt på låga varv utan att ljulen spinner. Polarn har en 260 och han har kedjor med piggar på bak eftersom han plogar med maskinen, det fungerar alldeles utmärkt när det är väldigt halt som nu. Fick min Linhai 300 igår och provade att köra med både 2wd och 4wd, utan kjedjor så var det som att köra på såpa med bara bakhjulsdriften på. Med 4hjulsdriften så var det däremot som att köra på asfalt fast jag inte har några kjedjor. Såg att det finns väldigt bra dubbar att köpa som man själv kan skruva i däcken, utgår ifrån att dom bör vara lika lätta att skruva ur till sommaren, känner dock ingen som provat dessa.
På is är det nog bara dubb asom gäller. på snö så tappa ur nästan alla luft ur däcken så blir det stor skillnad.
Citat från: "STENE"På is är det nog bara dubb asom gäller. på snö så tappa ur nästan alla luft ur däcken så blir det stor skillnad.Naktdelen är att den blir så vinglig. Jag kör idag med 1 kg tryck, när jag drog upp stobbar på tomten så hade jag 0,3 och då var det riktigt vinligt. Vilket tryck ligger du själv på Stene. Hur tycker du körningen är när det är halt och jävligt..
Citat från: "Borg"Citat från: "STENE"På is är det nog bara dubb asom gäller. på snö så tappa ur nästan alla luft ur däcken så blir det stor skillnad.Naktdelen är att den blir så vinglig. Jag kör idag med 1 kg tryck, när jag drog upp stobbar på tomten så hade jag 0,3 och då var det riktigt vinligt. Vilket tryck ligger du själv på Stene. Hur tycker du körningen är när det är halt och jävligt..jag har köpt mig en liten 12V pump på jula så jag kör med ganska varierande luft tryck. om jag kör själv på plogad väg så är det nog närmare 1. Visst slirar det lite men det är bara kul. Och det blir så svampigt i kurvorna annars. Med närmare 1 är det lättare att känna och kontrollera när det skall släppa. Men om jag skall dra en skock men pulkor och snow racers så går det aldrig så fort med tanke på ålder på de som hänger efter. Och då har jag inte mycket luft i däcken. Och om man skall ut i lössnö så är det ännu mindre.Hur tycker jag att det är när det är halt och jävligt?? Roligt ! går på tvären mest hela tiden men som sagt det är bara roligt.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️