1
Can-Am/Bombardier / Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« skrivet: 14 mars 2016 kl. 20:03:36 »
Ja då var man stolt ägare till en Can am.
Var och hämta hem den idag, men hade inte så mkt tid att köra, håller på och planerar och ska renovera lite och framförallt bygga nytt garage. Men jag och tjejen var ut en sväng och gjorde byn osäker en stund iallafall.
Riktigt kul måst ja säga! Var ut längs landsvägen en sväng innan vi hitta en bra skogsväg att köra utefter. Nya lågväxeln var riktigt låg och motorbromsade rätt kraftigt måst ja säga, överlag om man låg i högväxeln tyckte jag att man nästan aldrig behövde använda bromsen nämnvärt mkt, räckte gott att släppa gasen och den bromsade vad som behövdes. Plåågade förstås inte maskinen och stressade den inte in i korsningarna och kurvor, så blir säkert mera bromsande när man blir bästis med den.
Men växel länkaget... Förstör hela turen med hjulingen, hoppas verkligen det är en justerings miss som dom fixar på 10h servicen. Har iofs kört lite äldre can am förut, som varit lite svåra att få i växel, men inte alla ggr man växlar. Var nästan varje gång man bytte från hög ti parkering eller back som man stod och gungade på maskinen för att få i nån växel alls. Om int annat så är det eller blir det en vanesak..
Tänkte hur som helst försöka uppdatera lite här med saker jag tycker känns relevanta för forumet allt efter timmar som körs till grejer jag plockar på den och utrustar den med.
Bilder ska jag försöka klura ut hur man får hit oxå.
Var och hämta hem den idag, men hade inte så mkt tid att köra, håller på och planerar och ska renovera lite och framförallt bygga nytt garage. Men jag och tjejen var ut en sväng och gjorde byn osäker en stund iallafall.
Riktigt kul måst ja säga! Var ut längs landsvägen en sväng innan vi hitta en bra skogsväg att köra utefter. Nya lågväxeln var riktigt låg och motorbromsade rätt kraftigt måst ja säga, överlag om man låg i högväxeln tyckte jag att man nästan aldrig behövde använda bromsen nämnvärt mkt, räckte gott att släppa gasen och den bromsade vad som behövdes. Plåågade förstås inte maskinen och stressade den inte in i korsningarna och kurvor, så blir säkert mera bromsande när man blir bästis med den.
Men växel länkaget... Förstör hela turen med hjulingen, hoppas verkligen det är en justerings miss som dom fixar på 10h servicen. Har iofs kört lite äldre can am förut, som varit lite svåra att få i växel, men inte alla ggr man växlar. Var nästan varje gång man bytte från hög ti parkering eller back som man stod och gungade på maskinen för att få i nån växel alls. Om int annat så är det eller blir det en vanesak..
Tänkte hur som helst försöka uppdatera lite här med saker jag tycker känns relevanta för forumet allt efter timmar som körs till grejer jag plockar på den och utrustar den med.
Bilder ska jag försöka klura ut hur man får hit oxå.