ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Brutaniel skrivet 5 juni 2012 kl. 19:56:45

Titel: Sömnig Renegade
Skrivet av: Brutaniel skrivet 5 juni 2012 kl. 19:56:45
Upplever att jag har väldigt dålig gasrespons från tomgång helt plötsligt:( ger man fullt känns den helt orkeslös innan den kommer till mellanregistret, då går den som ett skott! Samma sak i neutral så det har inget med variatorena att göra. Går rent och fint i övrigt och startar utan att tveka. Kör med muzzy helsystem, digutune, twin air-filter och öppnat lock i luftburken. Har justerat bränslet fram och tillbaka samt gjort en ventiljustering utan resultat. Nån haft liknade problem och har några tips?

Verkar inte som att det beror på att den får för lite soppa iaf, men jag kan ju ha fel.
Titel: SV: Sömnig Renegade
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 5 juni 2012 kl. 19:59:41
Har bara läst i tidigare trådar att det inte är jätteovanligt bränslefiltret kan sätta sig. Kan ju kanske vara en orsak?  Kollat inställningen på Digitunen så den inte fått fnatt? 
Titel: SV: Sömnig Renegade
Skrivet av: Brutaniel skrivet 5 juni 2012 kl. 21:03:21
Har bara sett ett filter på min och det satt i tanken på pumpen, men det var som nytt. Men tror jag ska pröva koppla ur boxen imorn när jag nyktrat till och se vad som händer. Har lagt undan verktygen och öppnat en öl nu:-)
Titel: SV: Sömnig Renegade
Skrivet av: Tony 4x4 skrivet 5 juni 2012 kl. 23:09:41
Bäst att meka med ett par bira innaför västen, hux flux är toppen planen och insuget portat... =)
Titel: SV: Sömnig Renegade
Skrivet av: Brutaniel skrivet 7 juni 2012 kl. 18:41:03
Verkar ha varit så simpelt som ett stift med för klen gnista:) Men man förväntar sig ju alltid det värsta
Titel: SV: Sömnig Renegade
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 7 juni 2012 kl. 19:10:22
Verkar ha varit så simpelt som ett stift med för klen gnista:) Men man förväntar sig ju alltid det värsta

Skönt!
Titel: SV: Sömnig Renegade
Skrivet av: Brutaniel skrivet 7 juni 2012 kl. 21:03:38
Fördjupade mig lite på nätet nu och kom fram till att från 09 och nyare är motorerna byggda för mer toppeffekt och tyvärr mindre bottenvrid, Det var en mix av att jag just monterat större hjul, och den "bluddriga" gången som fick mig att reagera och tycka den var dyngslö i starten när jag testade polarens brute 750 och gämförde. Den kastar ju upp framhjulen och sticker som skjuten ur en kanon direkt från noll, men har ju inget kvar att ge efter det;) Bara QSC-variatorn kommer så borde det ju bli rätt gött register på min med.
Titel: SV: Sömnig Renegade
Skrivet av: onka skrivet 7 juni 2012 kl. 21:25:00
Du har inget variatorkit på heller?
Titel: SV: Sömnig Renegade
Skrivet av: Brutaniel skrivet 7 juni 2012 kl. 21:29:01
Nä jag tittade på variatorkitt, men det blev att beställa en hel variator istället:)
Titel: SV: Sömnig Renegade
Skrivet av: blixten skrivet 8 juni 2012 kl. 01:21:22
Min renegade spöade bruteforce från start, kolla luftslangen till tanken så du inte har nå veck på den. Renegade ska vara snabbast p marknaden fråns start
Titel: SV: Sömnig Renegade
Skrivet av: Brutaniel skrivet 8 juni 2012 kl. 07:12:32
Ja i ett acctest så vinner Renegaden över Bruteforcen..men dom har ändå helt olika motorkarraktär. En 800R-motor har sämre vrid på låga varvtal och det riktiga draget kommer lite högre upp i registret. Men visst, ställer man dom bredvid varandra och ger fullgas så blir kawan efter.