Bakändan är fastsatt med insexsskruvar, så jag kan ju öppna den och se, men det låter nog inte troligt att det är så enkelt, då borde det finnas tiotals filmer på utube med ljud före/efter...Men som sagt, kolla kan man ju göra.
Det går bara upp till 50 km/h, och om man inte behöver styra emot.
Aha, är du nöjd annars, hur är väghållningen och draget i den?
Nja, den gamla har bättre väghållning, låter bättre, och känns rappare, det enda som egentligen är battre är att den nya har farthållare, och att den är lite lättare att styra in i kurvor/rondeller.Har inte testat accelerationen de två emellan, men i och med att den nya inte låter nåt alls så upplever man den ju som slöare, kanske är det bara inbillning?Den skall ha ett par hästar mer än den gamla, men å andra sidan skall ju effektsystemet på den gamla ge 6-10 hästar extra.Känns lite surt om man måste vänta typ en hel säsong på ett testat effektsystem som uppskattas av användarna.Kommer alldeles säkert inte att köra lika mycket så länge den låter som en dammsugare.
Ja, om vi säger så här, fyrhjulingen står mest still sommartid numera, jag personligen tycker att det är oerhört mycket roligare, och mer användbart med en Spyder sommartid.Visst händer det att jag kör fyrhjuling på skogsvägar och liknande, men Spydern ersätter ju i stort bilen under sommarn, så snart jag skall göra ett ärende så tar jag den istället för bilen, riktigt så funkar det ju inte med fyrhjulingen om man har 2 mil in till stan.Det är grymt bra acceleration, men lite sämre än på en tung MC.En bil med samma acceleration behöver ha i närheten av 400 hästar.
Låter underbart... Får bli en nästa sommar, har nog plöjt igenom alla filmer på tuben och är imponerad över maskinen, man verkar få mycket för pengarna.. Hur funkar semiautomaten om man jämför mot "vanlig" växling?
Jag tror inte de ska vara något att vara orolig för och montera ett slipon på dom nya.Det är ju samma motor och har dom bara ändrat avgassystemet så bör ju dom "gamla" slipon dämparna skapa samma utandning på dom nya.Nu vet inte jag om dom ändrat i motor programeringen på nya men det märks väl på bränsle förbrukningen om dom går snålare än dom gamla.Är soppaförbrukningen ungefär som din gamla så tror inte jag att du behöver vara orolig att prova en annan dämpare.
Semiautomaten är UNDERBAR, växlar blixtsnabbt när man trycker på knappen, och dessutom växlar den ned automatiskt, men man kan växla ned "innan" manuellt om man vill.Uppväxlingen sker alltid "manuellt".
Personligen var det främst lådan som gjorde mig ointresserad av denna maskin...Den dödar ju motorn vid varje växling, stänger av den eller nåt, och sen tar det en stund (förvisso bara en liten stund, men ändå) innan den "vaknar till" igen.Tyckte det därmed var svårt att växla rappt och liksom verkligen accelerera.Nedväxlandet ogillade jag också, trodde först jag fått soppatorsk innan jag fattade att den höll på att växla ner själv.. och klippa motorn.Vanesak naturligtvis, men en tyst CVT hade jag nog gillat mer.Eller en helt vanlig växellåda som på en mc.Motorn sitter väl i bla Aprilia Tuono va, då med vanlig låda?...och 125 häst, det paketet borde de erbjuda även här.
Nu kan man få manuell låda igen, jag vet inte säkert om det finns att tillgå på alla modeller men någon iaf....Lambdasonden borde väl göra någon nytta, den sitter väl där för att hålla koll på blandningen så man slipper sitta där med oron....
Du var för försiktig med gasen Hydro.
...trots att jag aldrig provat...Fördelen med en Spyder är att man kan köra den på B-kort.
Aha... den aspekten har jag ju aldrig räknat in i något jag haft... nu förstår jag dessutom bättre varför du vill ha maffigare muller. Lokalradion hade nåt inslag nu i veckan om principen. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=5528850
Man ska inte glömma säkerhetsaspekten, Spydern är betydligt säkrare än en 2 hjuling med alla sina inbyggda bokstavskombinationer!Det samma gäller med bullriga avgasrör, ingen undgår att man är på inkommande med raka rör!
Vem köper en jänkare för över 100 000 kr och ser till att den låter som en Volvo V70? Samma sak gäller om man köper en Spyder, eller en HD.
Visst, det finns alltid undantagen som bekräftar regeln.Det är i alla fall oerhört långt mellan "jänkare" som går tyst.Över 100 000 kr betyder inte 100 000 kr, utan mer än så.
Visst är det barnsligt, men det finns mycket som är barnsligt, typ köra fyrhjuling.
Ojojoj nu har du sketit i de blå skåpet
På en gräsklippare tycker jag att det är helt ok.
Din avatarbild säger mer än tusen ord.Men det kanske är ironi?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️