Skulle nog tycka Hondan är bättre på det mesta, difflock i all ära. Men det är värdelöst att köra med. Kamkedjerasslet ja det är en "sjuka" på Honda efter några hundra timmar för att den självspännande kedjesträckaren har en tendens att fastna. Antingen lossar man den o tittar till vilket tar 5 min eller så byter man den för 500:- Kedjan i sig är ingen brist. Hondan är en egen liga med sin växellåda. Min Rincon sitter 2" höjning (tar 30 min att montera) och mekanisk nedväxling (tar några timmar) Och den drar runt mina 30" däck som inget. Går åka bakhjul om man tycker det är skoj också. Inget som gått sönder mer än en styrled och plastclips på mina brutala 60-70 timmar. Och då har den gått 550 timmar innan mig. Suzukin skulle jag istället bytt ut mot en Grizzly 700 om man söker en trist och driftsäker maskin. Vet inte varför egentligen, men suzukin har aldrig tilltalat mig. och imponerar inte i skogen när de är med på körningar heller direkt.
Okej Pelle, Jag som då nästan bestämt mig för att köpa en Grizzly 700. Varför är de trista?
Menade inte att grizzly är tristare än övriga nämnda. Men i jämförelse med Kawa 750/Polaris 800+ / Can-am 650+ är de väldigt trista. Grizzlyn är hård i dämparna, drivlinan känns som en gummisnodd. Man gasar och vill bara det ska hända meer. De tål inga större modifieringar med större hjul. Servon är svag motorn vibrerar som fan. MEN jag ska inte döma ut Grizzlyn, för det är en riktig slitvarg om man kör som en människa. Men ska man börja busa i skogen och modifiera är det lika bra att gå på en annan maskin enligt mitt tycke.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️