Varför heter den 550 om det bara är 495cc? Är ju iofs 2cc mer än i deras 500 modeller, men lite lurigt ändå.
Första servicen gjord å nu vid 25mil. Nu rök även brickan i variatorn när ja kom hem. Får se hur stor skillnad de blir. Har även lite rassel ja med. Ska kolla med motorbiten imorn om de är nått man gör nått åt.. Har även lite krångel med servon. Den slutar funka efter 1-1.5 mil, å felet kommer bara ibland.. suck!! självklart så kom de inte när den servades nyss men ja ska pä dom igen så dom fixar de!
Skulle tippa på att det är fjädrarna som håller ihop avgassystemet som skramlar. Dom är alldeles för mjuka och börjar vibrera vid vissa varvtal vilket gör att dom slår i avgasröret. Var så på min iallafall 😊
Tjenare Johannes (Cold Breeze) Nog tycker jag dom nya CF Moto modellerna ser iaf rejäla ut , hoppas att det kommer bli en maskin som kommer att fungera länge
Har ett litet mektips. Om du tycker att den är lite trög att växla så kolla wiren som går från fotbromsen. Min wire rörde sig knappt så jag justerade spelet på den och nu är det som att skära i smör när jag växlar. Törs till och med påstå att den är lättare att växla än min renegade som jag hade förr 😊
Törs till och med påstå att den är lättare att växla än min renegade som jag hade förr
Jag ska hämta en 550 EFI EPS på Fredag!Blir en ny.Sedan ska kompisen hämta en ny kort 500 Camo Ed på lördag.Har glömt att fråga och kolla, men sitter det hasplåtar på original på dessa två maskiner?Båda är vägreggade.När rekommenderas att ta bort strypningen/arna? Efter första servicen?Ta bort strypningarna direkt, är ju gjorda för att köras utan så är ju förmodligen sämre att köra strypt än ostrypt...Hur är 550 resp 500:an att köra med i terräng med vedkärra efter?Går det att "lunna" med dessa?Vad rekommenderar ni att vi handlar?Har redan planer på:Handtagsvärmare (Vill ha Symtec 4-zons),Snökedjor (fungerar biltemas?),Behövs det verkligen snökedjor? Annars är typ Gripermodellen bra http://www.nyvab.se/Kedjor%20terr%C3%A4nghjulingar.htmEv hasplåtar om det ej är standard,http://www.spop.se/shop/index.php?route=common/home Har själv beställt till en CF därifrån. Passade perfekt! Någon box/väska/låda för motorsåg osv.Biltema har murarbaljor i olika storlek som funkar kanonbra som motorsågslådaSedan har jag ju en Garmin GPSmap 62 något något, som jag nog skaffar en hållare ifrån touratech till.
Ang din kompis 500 camo, får han alufälgar till den?
Text,text Snökedjor behövs det? Text text...
Ja, tror det behövs till plogningen. Har fått för mig det.Blir knepiga vintrar här nere. Snö som smälter och blir till is. Sedan kommer det mer snö osv osv osv...
Satt plåtfälgar på min också när jag hämtade den, men efter lite rabalder lyckades jag få alufälgarna på innan jag åkte hem.
nån som vet vad försäkringsbolagen säger om man tar bort strypningen vid gasen?samt bilprovningen när det är dax.
Allt förutsätter såklart att dom upptäcker att maskinen har mer än lagliga 20hk (för vägreggade) och kan bevisa det. Eller tänkte du ringa upp och berätta?
inte direkt.... hur är det när man kommer till bilpovningen är det något dom bryr sig i?
Ja sitter en klen hasplast original men böt den genast mot en ordentlig hasplast. Fick välja mellan det och plog och plogen behöver man ju inte än
OM det är så att de fått sina med bensin i, så var det konstigt enligt min ÅF.
När maskinen var sprak ny så var ca.70km/h max.Nu efter drygt 10 mil ligger max på drygt 80 (fortfarande strypt)!Gällande växellådan så upplever jag den mjukare och lättare ju mer jag kör!
Och min maskin står på verkstad sedan i onsdags...Dom har tydligen hittat felkoder som inte ens ATV-sweden vet vad det är för några.Låter inte lovande... Missar en helgs körning igen då
Bra maskiner det verkar vara
Ahh skylla på säljaren knepet, rätt vanligt när man köpt skit.Det säljaren gör är att skruva fast styret och ibland däcken.Min cf jag hade ryckte också och stannade. Det var fel på tanklocket så det blev vacuum i tanken plus det att bensinen kokade i tanken när man krypkörde.Bara två av alla de fel den maskinen hade.Tur med tre års garanti för den kommer bo där på verkstaden.
15 mil är ingenting, vänta tills den gått 300-500 mils skogskörning.
Nu syftade jag på hur andra upplevt sina nya maskiner från start här i tråden. Men fortsätt hacka du
Ca 25 mil avverkade inne på service nu. Problem som uppstått är skrammel från fjäder till avgassystemet och pyspunka mellan däck och fälg på ett hjul. Allt går på garanti och jag är supernöjd över maskinen i övrigt. Någon som bytt avgassystem eller vikter i sin?
Vänta med plogfästet tills du har monterat hasplåten. Jag köpte black wolfs hasplåt och monterade den. Otroligt bra passform och lättmonterad!
👍 har också lösa avgasfjädrar men de är väll kass kvalite från fabrik. Ska in med min på fredag för att få servon fixad då de är nå glapp i den. Avgassystem väntar ja på ett slipon som RJWC skulle tillverka. Ska nog linda avgasbandage på mitt orginalsystem så länge då de blir jävligt hett under sadeln när man kört ett tag. Men i helhet är ja också supernöjd med min maskin då den är jätte trevlig att köra på alla underlag som ja provat hitills. ca 45 mil i skrivande stund.
vad kan man tjäna effektmässigt på ett slipon? måste man mappa om?
Ang glapp i servo på CF 550.Enligt mina källor så ska det bytas en bult i styrningen på 550 vid första servicen. Återförsäljaren har fått servicemedelande på detta.
Knepigt!Min verkstad sa detta. Fick tillbaks min fyrhjuling nu. Men verkar dra grymt mycket bensin. Vad ligger era 550 på?Innan jag lämnade in den så låg den runt litern på grusvägsåka. Nu närmare 2l/mil!
inte ens min 750 brute force v-twin drar det engång
Nej. Förstod det. Min spridarlampa har blinkat till och från, antar att den surplar i sig massor då. Enligt verkstaden så beror detta på mitt bränsle.Men det tvivlar jag starkt på!
Den där "spridar lampan" är för oljan och när den tappar oljetryck. Blinkar den till så har du problem.
Skulle inte tro att det beror på bränslet, vet inte vad dom har för oktan tal i Kina men vi har ju högt i Sverige. Känns mer som det e ett fel någonstans. Dom kan inte koppla in en dator och kolla felkoder på maskinen?
Även när han e kall? Så det inte är att soppan kokar.
Tror jag inte!Är lampan i mitten. Indikerar fel på EFI.
Nej, oljepump.Den blinkar till när man drar full gas från noll och ibland när man blippar på gasen.Varför skulle man ha en varningslampa på insprutningen?Vår cf blinkade så från start, samma lampa, samma ikon.Vid 300 mil skar hela motorn eftersom plastdrevet till oljepumpen inte linjeras ordentligt i kinesfabriken.Nekades granati från AtvSweden btw.
Men det borde ju inte en insprutningslampa heller göra om motorn e avstängd.Märkligt att kineserna inte vet koderna.
Men då borde dom ju veta vad som e felet
Ja dom får ta sitt ansvar
Absolut! För 72900:- SKA allt fungera.Nästa maskin blir garanterat ingen mer fyrhjuling i alla fall.Skaffade ju A-kort 2009, så då får det återigen bli en stor KTM 990 (Hade iofs "bara en KTM 950 Adv förut).Den här (om dom får ordning på den), får frugan ta över i sådana fall.Garanterat något jäkla skitfel på maskinen som gör så att den blir så här.Har filmat vid ett antal tillfällen hur maskinen har ryckt och hur den beter sig.Visat detta för dom som jag lämnade in maskinen till.Nästa steg blir att visa dom för ATV Sweden.Hjälper inte detta så lägger jag ut dessa för allmänheten också!Börjar ledsna rejält. Dom 25mil som jag har kört med maskin har bara varit oroliga mil, har blivit hämtad bil med kärra ett par ggr.Maskinen dog senast igår kväll mitt i mörkret på en grusväg. Fick dock igång den så jag kom hem. Dock så dog maskinen strax utanför mitt hus igen(som tur var). Så det var bara att rulla in den i garaget.Väl där inne i garaget så upptäcktes det att det fanns det flera liter bensin kvar i tanken! Men hällde i 5l 95 oktan i dag, och maskinen har gått med varierat resultat.Ska bli kul och se vad dom kommer fram till den här gången vad som är felet med maskinen (skyllde på bränslet sist).
Jo, om felkod finns så gör den tydligen så.
Googlade lite snabbt och fick fram Bosch.
Lundberg, hur fungerar din polares 500 camo, några problem ännu?
Haha, dom är ju inte kända för att vara lättväxlade. Min har gått ca 15 mil och växlarna funkar faktiskt lite bättre nu.
CF Motos hemsida säger Delphi.
Kanske denna länk kan vara till hjälp?http://www.stvorkolky.sk/public/files/DOKUMENTY/CFMOTO/76-bosch-efi-error-code-table.pdf
Har återförsäljaren gjort en ordentlig leveranskontroll innan den lämnades ut? Många gånger får tillverkarna skiten när återförsäljarna inte följer vad som står i leveranskontrollen.
Slipa ner bromsbelägg? Aldrig hört talas om trots 25 år i fordonsbranschen, de började inte med att lufta systemet? Dock kan det ta 10 mil för helt nya skivor och belägg att gå till sig och få full bromsverkan. För mycket olja i diffen är nog ingen omöjlighet.
Kom och tänka på en sak som jag har reagerat på sedan jag köpte fyrhjulingen. Det kom i glömska, men nyss dök det upp i huvudet igen. Har alltid tyckt att avgassystemet har läckt i framkant någonstans. Jag startade upp maskinen och höll för med en trasa längst bak. Mycket riktigt så pyser det rejält någonstans. Bad frugan att hålla för utblåset medans jag stack in handen bakom kåporna för att känna efter. Väl där under så kändes det som det var fritt flöde från avgassystemet. Nåja. Inte riktigt, men det kändes rejält att det läcker!Börjar misstänka att det blir fel värden i från lambdasonden, och därför den håller på att dumma sig. Vill inte börja riva isär någon plast, då jag fortfarande anser att det är ett garantiärende!
Uppdatering på mitt lilla ärende med min 550.Det slutar med att ATV Sweden byter ut maskinen helt!Jag frågade då om jag kan "uppgradera" mig till en 800 istället.Var inga problem! Får lägga mellanskillnaden i mellan bara.Otroligt vilken bra service dom har!
Jo. Har iofs inte fått någon maskin ännu. Men litar på grabbarna nere i Ljungby (eller var dom håller till). Valde en silverfärgad C Force 800 EFI EPS. Dom hade i lager, så jag hoppas att jag får hämta den nere i Alingsås nästa fredag.
Förhoppningsvis så får jag svar på onsdag om det blir någon maskin eller ej på fredag.Enligt ATV-sweden så ska Börjessons få hem en i början på denna veckan.Så hinner dom bara registrera in maskinen så känns det väl inte alls helt omöjligt att det blir en tur ner till Alingsås på fredag.
Kul, hoppas du får den. Till er andra 550 ägare, har jag en fråga. Att 550n dricker mycket bensin tror jag att vi är flera som märkt, men hur fungerar eran besinmätare? För jag har tänkt på en sak, när min är på sista pinnen, och blinkar för att det börjar ta slut och jag ska tanka, då märker jag att får i typ 10 liter i maskinen. Ska det betyda isf att det är 9 liter kvar av den totala mängden på 19L, när den är på sista pinnen i mätaren? Någon annan som tänkt på detta?
De där har jag också funderat över..Har fått i max 11L när jag tankat. Tänkte köra helt tomt en gång å se hur lång man kommer med trippen. Lär komma ihåg å spänna fast reservdunken bara
Pumparna är i regel lagrade i Teflon, de skär inte.
Dom har fått byta pumpar på 550 enligt wheels4fun.
Jag skulle inte rekommendera att köra tomt. Pumpen kan skära. Har upptäckt på min 550 att mätaren kan blinka. För att i nästa stund visa att det är två staplar kvar. Kollar man i tanken så finns det mycket bränsle kvar.
Sitter just nu i skrivande stund på väg ner i bilen för att hämta 800:an
Fint! Ni som har tagit bort strypningen på era maskiner, blev det stor skillnad? Är ju ändå en 18 hästar det skiljer. Ingen erfaren kille men det är ju nästan det dubbla. Funderar nämligen på att ta bort den. Är bara lite orolig för garantin och hur man ska göra vid eventuell besiktning sen.
Jaha. Då får jag lämna den här tråden då. Och leta på 800:a tråden istället.
Har extrema problem med att min maskin rycker. Har även börjat stanna efter ett tag.Blev ståendes någon km från hemmet pga detta.Tror jag har hittat felet, men tänker inte gräva mer i detta själv, då maskinen är ny.Tänker lämna in den till en återförsäljare och nyttja min garantirätt.
Min 550 började hacka å gå allmänt dåligt när ja bara skulle ta en tur till farsan igår men ja prova att ta ur huvudsäkringen å satt tillbaka, å vipps så gick den rent igen.. funderar om de är nått knas med tändningen/insprutet som gör detta.. Men än så länge har de bara hänt en gång. Min mskin har gått ca 54 mil i dagsläget.
Glasrörssäkringar 2015?
Jag tycker mig ha läst någonstans, kanske till och med på det här forumet, om glasrörssäkringar med glappande säkringstrådar inuti. Säkringen ser hel ut, men då tråden glappar vid vibrationer och skakningar så ger det upphov till något i stil med små, små avbrott i tändning eller insprut => Ryckig gång.
Haha, låter ju sanslöst... Raketforskare som bygger maskinerna?
Nja, snarare tillverkaren av säkringar som antingen har konstruerat en undermålig säkring eller har problem med kvalitetskontroll. Det är förmodligen inte CF Moto som tillverkar säkringarna själva, då hade jag blivit väldigt förvånad.
Är ni nöjda med era köp?
Ja, jag är nöjd trots att fotbromsen fungerar dåligt. Var inte nöjd med min 550 dock. Men det löste ju ATV-sweden för mig Hittade en bild när jag står bredvid kompisens korta 500.
Larryluke, ja de gör ritningen, men inte på glassäkringen. Det är standardgrejer serru och vad jag vet ingen dålig konstruktion om de tillverkas rätt. Däremot är de förmodligen mycket dyrare att tillverka jämfört med flatstiftssäkringar som bara är två metallpiggar, en kalibrerad säkringstråd och ett plasthölje.
Med tanke på att batteriet på 800an är på 30ah så känns det som att det borde räcka fint. Jag har letat och letat efter nå'n spec på hur mycket magneton laddar på CF 800, men det verkar lönlöst. Det är iaf en dyrare magneto till EPS-modellen, så den är uppgraderad från modellen utan EPS, jag hoppas att den laddar nog för några led-lysen iaf!
Säger sig själv att en tråd hängandes i ett glasrör inte är lika stöttålig som en flatstiftssäkring tex, bara att byta.
Kan tillägga att ja är 29 å bor i mindre ort jag med. Var nästan chockad när dom sa 5000 helår för mig. Polarn som är 31 betalar 2800kr helår för sin artic cat 1000 -13Frågade lite hur fan de kunde va så jävla dyrt när ja skulle täckna försäkringen men de kunde han inte svara på. Får hoppas de blir billigare när man fyller 30 nästa år
Japp, det blir avsevärt billigare försäkring så fort man fyller 30. Märkte stor skillnad på både bil och mc premien.
betalar 3400 för helförsäkring hos LF och jag är 28
Jag kan då rekomendera 550:in.Blir ju lite sämre svängradie bär de är en lång modell men annars tkr ja den funkar bra!
Nu har jag varit och beställt 550-modellen med hasplast monterad och strypningen i variator och insprutning borttagen redan från leverans. Kommer om ett par veckor. Enligt ÅF så har de nya maskinerna inte något problem med programvaran i insprutningen som gjorde att vissa av dem gick ryckigt och till och med stannade. Hoppas på tur.
Du kanske har problem med toppen? Då kan de ta olja och kylarvätska. Om oljan är grå så har du vatten däri och ser kylarvätskan mörk ut och luktar avgaser så har du antagligen olja i kylaren. Har du överhettat den någon gång?
Det är normalt att den kan ta olja vid inkörning. Det tar ett litet tag innan kolvringar och annat har slitit in sig. Men den ska inte sörpla i sig litervis med olja på några få mil. Har du kollat noga så du inte har läckage någonstans? Kylarvatten kan droppa på grenrör och då försvinner det spårlöst. Annars brukar det vara blött under maskinen.
Ok. Hur är avgaserna? Ryker den blått = förbränner olja.Ryker den vitt = kylarvatten som åker genom motorn.Ryker den svart = Får alldeles för mycket bensin.Hoppas att det är till någon hjälp.
Ang hasplåt i plast eller alu, så valde jag alu. Nackdelen med alu är att den inte glider lika lätt över stubbar och stenar, men den stora fördelen med alu jämfört med plast är att alu fördelar smällen mer, än vad plast gör. På plasten så blir det inte samma spridning utav trycket som blir (har för mig detta i alla fall).Att sedan alu är 1000ggr snyggare är inte heller någon nackdel.
Välkommen till 550 familjen, har också planer på en hasplåt, i plast. Men det får bli nästa år. Här närmast så blir det skoterställ, så jäkla kallt att åka nu. Nu till lite ÅF hat, med förbehåll, kan vara något fel på min maskin också. Så tänker vänta med att hänga ut min ÅF (om jag inte redan gjort det tidigare ).Jag gjorde alltså 25/30-mils service vid 28 körda mil. Den har nu gått 47 mil. Enligt kvitto på service så har han fyllt på med 2,2 L motorolja, rengjort ett filter, fyllt på olja till någon broms eller vad det stod, samt dragit en koll på andra saker. 2300 kr gick kalaset på. Sedan dess, så har jag fyllt på kylarvätskan för att den låg nån mm under LOW i kärlet. Idag, innan jag skulle ut och åka, så kollade jag även oljan.Gjorde som manualen säger, stå plant, starta 20-30 sekunder, stäng av, vänta någon minut, sen kolla stickan. SNUS-TORR. Jaha, tänkte jag, och kollade under maskinen om det var någon olja på golvet, ingenting. Kollade service papper, som sagt, 2.2 L påfyllt för närmare 20 mil sen. De hade använt en 10W-40 Semi Chrono 4T. Manualen säger SAE 15W-40/SG. Ringer ÅF för att dubbelkolla om det inte spelar någon roll, och får till svar att de alltid använder 10W-40, ska inte spela någon roll. Han frågar lite fundersamt "vadå är det helt slut?" , jag svarar ja, och han säger då att fyll på en dl eller två bara. Åker till närmaste moppebutik och köper olja. Kommer hem, fyller på en dl, testar, inget på stickan. Fyller på en dl till, nått botten på stickan. Då drar jag i nån dl till bara för att jag ska kunna åka en sväng.Frågan till er andra 550/atv ägare: är det normalt att 2,2 L olja är slut efter cirkus 20 mil? Eller kan det vara så att han inte fyllt på alls? Eller att det kan läcka på något annat ställe/under körning, så att det på så vis tagit slut?Med kylvätskan i bakhuvudet, att den tar slut nästintill körningen efter första service (de borde väl ha fyllt på om den var låg?), så funderar jag på om de ens fyllt på oljan?Ber om ursäkt för bibeln jag skrev, men ville försöka vara så tydlig som möjligt med händelseförloppet. Mvh
Den rymmer ca 2,5-2,8 liter 550
Vad gäller försäkringar så kostar CF-Moto märkesförsäkringen Vägreggad helförsäkring landsbygd 2862:-500:- för maskinskada och om ni tecknar märkesförsäkringen så kan ni efter garantin gått ut teckna maskinskada och således ha 2 år skadefritt till vägreggad helförsäkring storstad kostar 3634:-
Hej, hur är temperaturen på deras atv nu när det börjar bli kallt, med lugn kjøring? (hoppas att de förstår min svenska )
Åkte 2-3 mil igår, med några stopp. Var ganska låg. Pumpade mina däck för ett par dagar sen, körde 2,5 kilo. Det ska kunna gå att köra i 4,5 tror jag, men de är jäkligt hårda redan på 2,5. Vid lite ojämnheter så hör man hur det smäller i dämparna. Det ska väl gå att ställa om dämparna mekaniskt va? Nån som gjort detta? Hur ska man tänka när man gör detta?
2.5 kg?!Kör 0.25 i mina däck....
Måste ju vara PSI annars är ju däcken sönderpumpade?!
Alltså hur mycket har du blåst i dom egentligen? Ett bildäck brukar man ju ha 2-3 bar i beroende på modell och bil. En fyrhjuling har väl oftast 0.3-0.6 bar på terrängdäck. En del kan ju klämma i mer vid mycket vägkörning men aldrig så högt som i bildäck.
Det som står på instruktionen är ju mycket högre? Jag åker ju mest grusväg/asfalt. Sen kan jag smyga mig in på lite andra terrängvägar ibland.
har 0.6 i vägdäckenHar du mycket luft kommer det för det första bara slita på liten del i mitten av däcket och sen kommer fästet vara värdelöst när du kommer utanför vägen.Vad kör du med för däck?
Instruktionen är förmodligen i psi, det är väldigt långt ifrån kpa, eller "kilo" och mer än 0.5 kilo bör du inte ha i däcken. 2.5 kilo är alldeles för mycket och gör att du till exempel har väldigt dåligt fäste i terräng eller på grus.
[ Attachment ] [ Attachment ] Där, Innovo mud däck. Etiketten verkar ha glömt punkten i 4.5 kPa, syns inte så bra på bilden men på däcket står det 4.5 kPa. Tömde iaf ur luft idag, min tryckmätare använde sig av psi så jag gick ner till 6.5 psi. Känns ganska "svampig" nu, men han klarar ju lite vägbulor o sånt bättre. Sen får jag kanske ge fan i att åka för fort när det är dålig väg.
De står helt rätt med 45 kPa. Står lika på däcken. Motsvarar ca 6.5-7 psi (ca 0.5kg)Så de är helt rätt
Men är det verkligen tillverkaren man ska hänga först? Har ÅF gjort ordentligt leveransmontage, justeringar etc? Min erfarenhet inom fordonsbranschen tyder på mycket fusk på denna punkt.
Ge dig någon jävla gång! Tror du en fyrhjuling kommer som mekanosats till återförsäljaren?CF är skit rätt igenom. Det är samma visa varje gång.
Tystnaden är däremot större hos både CA och Polaris-ägare då problem uppstår,
Ja, jag VET att många mc kommer synnerligen icke ihopsatta!
Jag har inte gnällt på nån ÅF! Enbart skrivit att jag ska höra med dom på måndag om vad man kan göra åt felet då jag har garanti kvar på maskinen. Annars hade jag självklart fixat de sj då jag skruvat mkt å har allt som behövs i garaget!
kanske beror det på att Kinaägare är mera svenneåkare och inte mekar sjävla
Det där stämmer ju inte, möjligtvis på denna sida då det inte är många CA ägare kvar. På FB är det då ingen som tystar ner sina problem med CA maskiner. Jag lägger då upp mina bekymmer jag har med min.
Var denna sida jag syftade på och lite hur diskussionerna går runt kina Vs. märkes. FB för Polaris/CA/och alla andra märkesmaskiner för den delen är ju lite klubben för inbördes beundran tycker jag.Tar man exempelvis Polaris problem med diffarna fram och skulle CF ha de problemen så skulle det nog ylas om vilket djävla kinaskit det var, men när det är en så kallad märkesmaskin så blir ylet bara till en gäspning.
Fast polaris är ju skit
Nån som varit med om att ljuddämparfästet gått av? Jag har iaf fått uppleva de idag.. vanlig offroadkörning i skogen då ja sågat ved å ser att dämparen ligger mot däcket.. blir att ringa ÅF på måndag.. kan såklart fixa de sj men har man garanti så lär man väll utnyttja den.
Ni som inte kör CF själva behöver väl inte lägga er i vad vi köper för något. Vore jag moderator skulle jag utdelat varningar till er. Om CF är så dåliga så håll er borta härifrån då.
Ett exempelSne fotbalja/stag på en CFÖÖÖ köper du skit så skyll dig själv. Kom inte här å tro att du har kvalitetSne fotbalja/stag CA/PolarisFan, du måste kört hårt som fan asså, fram med svetsen, lätt å fixa!
Jaja
Eftersom CF Moto är det märket som säljs mest utav i Sverige så kan dessa maskiner inte vara så värst dåliga.
CF säljer mest enligt statistik från branschen iaf.
cf säljer mest bara för att dom är vägreggade i den billigare klassen, 48 % av alla vägregg som säljs är cf medans 7 % är terräng så där har ni svaret varför dom säljer så bra, Yamaha säljer mest terräng med 22 % av marknaden
Julmust står för ungefär 50 % av den totala läskmarknaden i december
Men inte under 3st kvartal. Läs på lite mer.
Det jag hänvisar till är statistiken i senaste nr av Atv & Terräng mag. Tittar man på kolumnen "övrigt" så är den överlägset störst. Och det mesta tyder på att det är CF.
3 kvartal i december?
CF-kvartal förtusan
Tyder på Övrigt brukar vara allt som inte faller in i något annat fack. varför inte skriva CF om det var ETT märke i övrigt?Lite som att DAF är bästa bilen för den ligger under övriga i statistiken och den kolummen är störst
Nu var ju inte CF med överhuvudtaget i listan medan mindre säljande märken är, så det är väl inte svårt att anta att CF går under övrigt. Om inte annat kanske man kan få mer klarhet i kategorin av tidningen i fråga.
http://www.cfmoto.se/1.0.1.0/97/1/?item=art_art-s1%2F302
Det här ständiga kriget asså, att ni orkar
Någon som vet ifall det finns någon ÅF som plockar bort strypningen åt en på 550in?, plockade sär min igår och märkte att det var jävligt trångt vid spjällhuset för att slipa bort stoppen. Motorbiten i Falun där jag köpte den ville inte ta på sig det, dem kunde bara berätta hur man gjorde. Eller om någon annan har något tips hur man fixar det lätt själv, orkar inte riva halva maskinen direkt efter att man köpt en.
Tja! Köpte min maskin där med å tog bort strypningarna sj.Är väldigt enkelt! Ta bort sadeln å sen tar man en lång förläggare till tex spärrskaft å sätter mot klacken på spjällhuset å knackar bort den med hammare bara. Sen skruvar du ut skruven vid tumgasen så du kan gasa fullt! Brickan i variatorn tkr ja inte gjorde nån märkbar skillnad när ja tog bort den så den skulle jag skita i.
Japp uppifrån. Nja inte speciellt. Lossna lätt för mig iaf.
Kollat handboken om den har någon info?
Blinkar den när du slår på nyckeln och se'n slutar den när du startar? Jag hade så på min 800 innan den blev stulen och det började efter misslyckade starter i kallt väder. Om batteriet inte orkar ordentligt så kan det bli skumma felkoder. Jag frågade en kille hos min handlare och han menade att det kan vara så, så jag tänkte vänta till nästa service så skulle de få kolla felkoderna. Nu hann den bli stulen just innan jag skulle serva den.
Den blinkar som hela tiden, Max kört den 1-2h..den är helt ny. Därför jag tycker de är så konstigt att den blinkar.
Nån som vet hur mycket man måste plocka bort för att komma åt bulten vid servon vid glappande styre? Orkar inte ta mig till åf för att fixa det när den ändå ska in på 250 mila service om 30 mil.
Hämtade min 550 EFI med styrservo förra helgen, en begagnad som rullat 90 mil. Uppdaterar med mina erfarenheter allt eftersom, mycket nöjd idag. Är 195 cm lång och får ändå känslan av att det finns SLÖSAKTIGT mycket plats, både för mig och passagerare
Nån som har koll på hur man får bort huven för att komma åt säkringarna?
Ja, jag har den traktor B reggad. Att endast skruva tillbaka stoppskruven hjälper detta? och är det märkbart? Min gör ca 55-58 innan den börjar "hacka" o gå orent. Skulle vilja ha möjlighet att åka i 70-80. Ska byta däcken efter vintern till Maxxis Ceros då vi enbart kör asfalt och grusväg. Har än så länge bara kört snö på gården men är jättenöjd med hjulingen. Hade lite startproblem i början när den var ny men gjorde en riktig laddning av batteriet, efter det har det inte varit några problem.Det hjälper inte att justera skruven då strypningen sitter i styrenheten. På några kan man klippa en kabel för att komma förbi strypningen. Annars får du få den omprogramerad eller byta styrenhet.
Hej min nyinköpta 550 en 2016 som bara gått 35mil hackar när man kör iväg eller smygkör, någon som vet vad som kan vara bekymret?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️