49
Terränghjulingar / SV: Svagt lyse
« skrivet: 11 januari 2014 kl. 11:47:04 »
Låter som att det kan vara kylfläkten som startar, men bara en idé
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 49
Terränghjulingar / SV: Svagt lyse« skrivet: 11 januari 2014 kl. 11:47:04 »
Låter som att det kan vara kylfläkten som startar, men bara en idé
50
CF Moto / SV: CF Moto Terralander 800 EFI - ni som haft maskinen ett tag« skrivet: 27 december 2013 kl. 23:19:45 »
Hej,
Jag har haft min Terralander 800 -12 från 0 mil i Maj till nu snart 200 mil i skrivande stund. NACKDELAR: Som tidigare nämnt av astrand så är den lite orolig vid lätt gaspådrag, speciellt när man kör på högväxel och till exempel ska saktar ned i en korsning och ska dra på försiktigt igen. Lite ryckigt, och detta upplever jag mest när motorn är varm. (Enligt ATV Sweden ska det komma en mjukvaru-uppdatering som fixar detta så småningom) Den är inte ultimat i skogen då den är ganska stor, och har lite för dålig svängradie. Men ta sig fram det kan den verkligen. Glöm inte hasplåtar om du ska köra i skog! Kan vara riktigt knepigt att få i växlarna. Speciellt när man kört fast och inte kan gunga maskinen. Detta är dock inget jätteproblem när man väl har vant sig. Något klena bromsar för en så stor maskin (kanske bara är mitt ex) Dåliga strålkastare och inget backljus (som på nästan alla ATV's) FÖRDELAR: Mullrar gott som en V-Twin ska göra Bra tryck i motor, och växellådan hänger med utan problem, bra respons och accelerationen är underbar. Relativt bra originaldäck som följer med vid köp av ny. Extrasätet för passagerare är bekvämt och lätt att byta ut mot packbox. Fyrhjulsdriften fungerar bra, jag har inte haft några problem alls. Jag har endast kört fast en gång, och då stod hela maskingen uppe på en stubbe, och jag orkade inte lyfta ner den Jag fick bogsera hem en Can Am Outlander 800 från terrängkörning, då den inte klarade ett hinder som jag klarade med CF:en, utan slog runt istället Bekväm att köra. Är man klen så kan man dock sakna styrservo, men jag tycker man ska slita lite vid skogskörning. Gå perfekt på landsväg och ännu bättre på grusväg. 80-90km/h utan problem. Vinschen är helt okej. Har fått slita och dra i ett 50 tal stockar hemma i min skog. Och den är inte trasig ännu. Håller laddningen bra. Även vid snöskottning och mycket användning av vinschen. Det var väl det hela. Fråga gärna mer om du har något. Min maskin har som sagt gått 200 mil och många många timmar i skog och hemma på gården utan några problem. Pris på service kan skilja sig enormt mycket. I Vittsjö betalar jag en blygsam summa på 1200kr för standardservice och 1800 för stor service. Verkstaden där jag köpte maskinen ville ha 4200 för den stora servicen. Du ska ändå veta varför du betalar ett lägre pris. Alla ATV's kan gå sönder och strula, dyra som billiga. Däremot så tror jag att en del rost kan visa sig på t ex ramen om den blir skadad och på vissa infästningar och skruvar. Men håller man efter den så ska den nog hålla i 5+ år utan problem. Däremot är andrahandsvärdet inte något att skryta med i dagsläget. Tack för mig. 51
Småland / SV: Körning kring Ljungby, Markaryd & Älmhult« skrivet: 6 september 2013 kl. 22:59:05 »
Jag bor mellan Skånes Fagerhult och Markaryd, och är hemskt gärna med på körning i trakterna!
408 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 502. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|