1
Can-Am/Bombardier / Funderingar på en Outlander 650
« skrivet: 29 augusti 2019 kl. 22:29:44 »
Nu har det gått några år sen man hade hjuling och det börjar kännas som det kan vara dags att skaffa sig en igen.
Har tittat på annonser ett tag men inte riktigt slagit till. Med det här inlägget bekräftat ja kanske för mig själv att det ni ändå är dags nu
Hade en Outlander 800 XT -11 förra gången och var nöjd med den. Lite hetsig när man körde i skogen så man fick ligga på bromsen ibland men annars var jag väldigt nöjd med den.
Funderar nu på en Outlander 650 XT -18 eller -19.
Ni som har lite koll kanske kan svara på lite frågor.
Hur är den nyare 650?
2019 har väl fått en del uppgraderingar vad jag förstått men är de stor skillnad mot modellen innan (tex -18)?
Kommer jag sakna de extra hästkrafterna som 800 hade (ca 10?) eller räcker 650 bra?
Ska inte leka så mycket men vill ju ha lite drag ibland. Annars blir de nog mest "mysiga skogspromenader" och plogning.
Kommer det att vara en helt ny hoj i jämförelse mot min tidigare -11?
Lär väl bli en T3B reggad då ja förstått att de är vanligt idag, och de är väl bra eller? Den tidigare var terrängreggad.
Hur är det med strypning? Man får max köra 50 men dom går typ 100? Är de bara på XT eller även PRO?
Nåt annat som är bra eller dåligt värt att veta?
Har tittat på annonser ett tag men inte riktigt slagit till. Med det här inlägget bekräftat ja kanske för mig själv att det ni ändå är dags nu
Hade en Outlander 800 XT -11 förra gången och var nöjd med den. Lite hetsig när man körde i skogen så man fick ligga på bromsen ibland men annars var jag väldigt nöjd med den.
Funderar nu på en Outlander 650 XT -18 eller -19.
Ni som har lite koll kanske kan svara på lite frågor.
Hur är den nyare 650?
2019 har väl fått en del uppgraderingar vad jag förstått men är de stor skillnad mot modellen innan (tex -18)?
Kommer jag sakna de extra hästkrafterna som 800 hade (ca 10?) eller räcker 650 bra?
Ska inte leka så mycket men vill ju ha lite drag ibland. Annars blir de nog mest "mysiga skogspromenader" och plogning.
Kommer det att vara en helt ny hoj i jämförelse mot min tidigare -11?
Lär väl bli en T3B reggad då ja förstått att de är vanligt idag, och de är väl bra eller? Den tidigare var terrängreggad.
Hur är det med strypning? Man får max köra 50 men dom går typ 100? Är de bara på XT eller även PRO?
Nåt annat som är bra eller dåligt värt att veta?