Jag anser att fyrhjulingar generellt ligger fel i prisläge, men om man nu ändå skall acceptera detta så är väl egentligen inte Can-am så dyra... eller?Att en Renegade skulle kosta 115:- 2007 känner jag inte igen alls, jag köpte nämligen en då.Det blev visserligen en begagnad, men skulle köpt ny och hade tagit in pris osv, men sen bara råkade en begagnad i nyskick komma förbi näsan som då klipptes.MEN, de kostade 129 000:- då.2008 kom R och någon häst extra och dessa kostade 139:- och 2009 låg de också på 139:-Dvs ingen höjning.Sen 2010 kom de med supersnabb framdiff och servo och priset höjdes till 149:-En fullt rimlig höjning anser jag, man betalade ju för servo och diff och några hästar extra.Vad jag förstår så ligger de typ där fortfarande och då har det dessutom gått tre år och dessutom har de ökat till tusen kubik, fått uppdaterat chassie och fjädring mm, mm....Känns som om den är mer prisvärd än mycket annat i denna värld!
Hur kan man göra en outlander 500 för 89tkrNär 1000cc kostar 130tkr?
Lite ot men är det nån här som bänkat sin 1000cc canam?Min kompis har gjort det, det ska vara 82hk.Det var 68hk... Jaaa i motorn...Betalar man för att vara värst så bör man väl kunna utgå från att papprena talar sanning.Hans förra 800cc hade 61hk och skulle haft 71hk...Det förklarar varför skillnaden i drag inte är speciellt stort...Kan man kräva nån kompensation för tappad effekt??
Dom som har råd att betala mycket ,säger det inte kostar så mycketDom som inte har råd köper inte can-am eller bara 400-500 cc.