Det är väl Renegadens fjäderben va?Kostar 3400kr för fram & bak har jag för mej.Ganska prisvärt ändå.
Har en 800 R kort jag också, och min kompis har även en ! Den som söker han finner ! Eller hur Nilas !?
Vart kan man köpa då?
Nu har jag varit till min ÅF idag och diskuterat. Han sa åt mig att jag inte skulle köpa en outlander för dom är besvärliga att köra efter vanlig väg . Dom vandrar och har sig. Är detta helt sant?Han sa att en renegade har man körglädjen kvar och en outlander är egentligen en liten "traktor". Och båda har samma egenskaper på sidan av vägen.Nu vart valet verkligen svårt måste jag säga... Tacksam för åsikter om detta.
Priset skiljer ju sig en del mellan 650 och 800 på outlandern. Ångrar man sig om man skulle köpa sig en 650?Vad brukar ni ha för marschfarter efter vägen??
Det är skitsnack att Outlandern skulle vara så mycket sämre på väg, det är ju baragasdämparna som skiljer maskinerna åt btrf väghållning.Renegaden är dock smidigare i skogen, tack vare att man ser framhjulen bättre samt mindre plast som tar i.Och btrf packningsmöjligheter. Visst kan man skruva dit packväskor odyl på enRenegade, men hur ser det ut sen då? Jag har en liten väska ala tankväska/mc baktill, det är så långt jag sträcker mej.
Citat från: gurra-g skrivet 14 april 2009 kl. 17:45:57Det är skitsnack att Outlandern skulle vara så mycket sämre på väg, det är ju baragasdämparna som skiljer maskinerna åt btrf väghållning.Renegaden är dock smidigare i skogen, tack vare att man ser framhjulen bättre samt mindre plast som tar i.Och btrf packningsmöjligheter. Visst kan man skruva dit packväskor odyl på enRenegade, men hur ser det ut sen då? Jag har en liten väska ala tankväska/mc baktill, det är så långt jag sträcker mej.en annan fördel med Renegaden är ju som i Gurras fall att han har kompisar som kör Outlander, de kan köra hans packning, därav ger det betydligt mycket mer handlingsfrihet och möjligheter till bus, om man slipper packa hojjen full.Sist vi var ute hade jag nog 60kg packning, plus en stor jävla vedsäck (som lossnade vid ett par tillfällen så jag körde över den) det var inte så kul...Skulle jag byta maskin så blir det till en Renegade.......om den kommer med servo.....
renegaden har väll torsofjäder som funkar som krängningshämmare bak. detta gör ju att den känns bättre o sladda med på grus. och så är den väll lägre oxå?
Flytten av bromsarna tycker jag är lite besynnerlig, mer ofjädrad vikt?? Aldrig bra med vikt där.Men det finns säkert ett bra skäl.Skulle dock vilja flytta upp mina, lättare att komma åt med bromsskivelås då.
Citat från: larsostman skrivet 15 april 2009 kl. 08:49:58Flytten av bromsarna tycker jag är lite besynnerlig, mer ofjädrad vikt?? Aldrig bra med vikt där.Men det finns säkert ett bra skäl.Skulle dock vilja flytta upp mina, lättare att komma åt med bromsskivelås då.Lyssna på en Outlander när man bromsar med blöta bromsskivor. Knutarna glappar ju lite, och det får skivorna att skramla.Det är nog inte så nyttigt för knutarna heller.Men skivorna blir bra skyddade på Outlandern. Jag slet av en bromsslang förnåt år sen på min Renegade, fick upp en gren in i fälgen.
Visst har Renegaden noll packningsmöjlighet.... i grundutförande....nästan noll iaf.Men det finns flera olika typer utav lasträcken man kan hänga på om man nu vill det, även med boxar!I typ samma storlekar som till Outlandern...Och det finns faktiskt till och med fronträcken!BRP:s lilla box kan man dock skita i... den rymmer inget, men är desto dyrare.Skall man ha med passagerare så funkar dock en Outlander bäst.
hur stor skillnad är det körmässigt på dom?är outlandern lika pigg o rolig som renegaden?eller känns den extr vikten mycket?visst har renegeden anna framfjädring också?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️