ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => SMC => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC wildcat => Ämnet startat av: Nybbe skrivet 29 april 2013 kl. 17:16:48
-
Hur är väghållningen och kvalitén i/på en wildcat? jag åker själv en Dinli 450 nu men är lite sugen att byta.. är ni nöjda med era hjulingar?
-
Hur är väghållningen och kvalitén i/på en wildcat? jag åker själv en Dinli 450 nu men är lite sugen att byta.. är ni nöjda med era hjulingar?
Varför inte Japanskt? eller Amerikanskt?
-
Varför inte Japanskt? eller Amerikanskt?
lite skillnad i pris, är nöjd med motorn i Dinlin men vähållningen är inge vidare sen tycker jag wildcaten är bra mycket snyggare.
-
Väghållningen har mkt att göra med hjulinställning och däck. Felaktig hjulinställning får alla japanska, amerikanska osv precis lika instabila på vägen om hjulinställningen är felaktig. Fysikens lagar tar inte hänsyn till produktionsland :)
-
Väghållningen har mkt att göra med hjulinställning och däck. Felaktig hjulinställning får alla japanska, amerikanska osv precis lika instabila på vägen om hjulinställningen är felaktig. Fysikens lagar tar inte hänsyn till produktionsland :)
Väl medveten om det :)
hur är det med reservdelar, nu köper jag det mesta på atvhuset då det finns allt till Dinli där, såg utbudet till Smc var lite sämre, tex. motordetaljer..
-
Smcn är det längre sitthöjd på.. Testade toyboys dinli 450 på isen i vintras.. Hög och konstig sitt ställning..
Sedan är det mer eller mindre Sanna saker till dinli, Smc och access
-
lite skillnad i pris, är nöjd med motorn i Dinlin men vähållningen är inge vidare sen tycker jag wildcaten är bra mycket snyggare.
Du kanske ska titta på en Dinli street som är breddad från fabrik ;)
-
Eller varför inte bara bredda och sänka den du har?
Slängde på 2" bumtspacer på min LTZ och gjorde mirakel skillnad i kurvor (men körde oftast brett så va inget problem med att ett hjul lyfte) ;)
-
Väghållning har även med stötdämpare att göra också.
Kina/Taiwan maskiner har inte någon bra dämpning som japanska/amerikanska.
Tic, det är nog inte Dinlin det är konstig sitthöjd på.
Smcn ligger man ju nästan ner på, skulle vilja säga att det är den som har lustig sittställning.
-
Jämför man sitthöjden på wildcat mot dinli street så är det väldigt stor skillnad.. dinlin sitter man högre upp på.. och det var inte slällningen jag menade utan sitt höjden ..
-
Kanske ska satsa på en sänkning på min....
-
Efter ha kört Wildcat och Raptor skulle jag inte ens tänka på Wildcaten igen.
Det är som att jämföra äpplen och päron.
Bara söka på forumet, många klagar på att Wildcaten är nervös.
-
Jag köpte spacers 30mm per sida fram och 45 mm per sida bak
Och bygde nya fästen längre ut på länkarmen
Och bak modifiera jag med. Så den är ca10-12cm lägre fram och 7-8 cm lägre bak
Blev som natt och dag att köra
Nu är den inte ens vält benägen med gatdäcken trotts sjukt fäste
:headbang:
-
Trivs du med Dinlin så hade jag helt klart testat att bredda den med spacers och eventuellt sänkt den + gatdäck....det gör väldigt stor skillnad och blir som en helt ny maskin
Annars så är SMC´n en trevlig maskin och jag är väldigt nöjd med min Racing edt
-
Trivs du med Dinlin så hade jag helt klart testat att bredda den med spacers och eventuellt sänkt den + gatdäck....det gör väldigt stor skillnad och blir som en helt ny maskin
Trivs jätte bra med den, den är breddad och har gatdäck så det är bara sänkningen kvar, såg att det fanns satser att köpa på nätet.. Får väl prova dom. Jag tycker den är lite orolig ibland, alla prova att justera däck trycket, vad har ni för tryck i era gatdäck?
Annars så är SMC´n en trevlig maskin och jag är väldigt nöjd med min Racing edt
-
Trivs jätte bra med den, den är breddad och har gatdäck så det är bara sänkningen kvar, såg att det fanns satser att köpa på nätet.. Får väl prova dom. Jag tycker den är lite orolig ibland, ska prova att justera däcktrycket, vad har ni för tryck i era gatdäck?
-
jag kör 1kg om jag kommer ihåg rätt
-
Jag kör med ganska lågt tryck i mina däck, i crossdäcken har jag 0,4 och i gatdäcken 0,6.
Mäter dessutom med en digital manometer då de som finns på "macken" diffar för mycket vid låga tryck.
-
Både smc å Dinli är nevrösa i högre farter typ 130 å mera då jag haft båda två i min ägo smc var nog sämst jag tog bort styr infästningen lagringen slipade ner den 0,3-5 mm så att styrningen går trögt då blir den stabilare på vägen
har testat min smc över 180 km nu å den känns stabil har även en billig styrdämpare på som är modifierad (mindre olje hål) hjar nu ninja motor å 143 hk
i min atv så väghållning är viktigt kör med mycket luft i däcken tycker den går bättre då
-
Både smc å Dinli är nevrösa i högre farter typ 130 å mera då jag haft båda två i min ägo smc var nog sämst jag tog bort styr infästningen lagringen slipade ner den 0,3-5 mm så att styrningen går trögt då blir den stabilare på vägen
har testat min smc över 180 km nu å den känns stabil har även en billig styrdämpare på som är modifierad (mindre olje hål) hjar nu ninja motor å 143 hk
i min atv så väghållning är viktigt kör med mycket luft i däcken tycker den går bättre då
Att köra en quad i 180km/h är inget jag vill prova på, eller rekommendera någon :) Har kört min Hyo i ca 140 mätarfart, det var INTE en angenäm upplevelse. En Quad är inte byggd för att gå fort.
-
Det är skillnad på grejer och grejer...
180 med en hand på styret var inga problem med Eatv:n.
200 (men egentligen vid 180 också) så var vinden så pass jobbig att man liksom fick hålla i styret med båda händerna för att helt enkelt hålla i sig.
Upprätt sittställning och noll vindskydd har sina nackdelar i dessa farter.
Stabiliteten var det dock inga fel på.
SMC 500 RE har jag dock inte kört snabbare än typ 110 (mätarfart) och det var faktiskt otrevligt.
-
SMC 500 RE har jag dock inte kört snabbare än typ 110 (mätarfart) och det var faktiskt otrevligt.
har kört min 135 och det va inte ens skönt alls, kattfaen är inte ens kul över 100 skulle ja säga.
mellan 80/90 skulle ja tippa på att den är som trevligast *enligt mig då*