Är det någon som har kopplat bort overriden på 800:an?Jag håller på att bli vansinnig på den nu nämligen när jag har monterat bandsatsen.Den blir ju "nerväxlad" då, vilket medför att jag nästan bara hinner titta på gasen när jag backar så slår stoppen till! Jag och elektrikern på jobbet satt och begrundade kopplingsschemat idag, och det ser ju inte alls ut att vara "nån big deal" Det måste ju bara gå brygga förbi knappen. Nån som provat detta, å isåfall hur?
Citat från: djmapleman skrivet 5 december 2008 kl. 19:03:02Är det någon som har kopplat bort overriden på 800:an?Jag håller på att bli vansinnig på den nu nämligen när jag har monterat bandsatsen.Den blir ju "nerväxlad" då, vilket medför att jag nästan bara hinner titta på gasen när jag backar så slår stoppen till! Jag och elektrikern på jobbet satt och begrundade kopplingsschemat idag, och det ser ju inte alls ut att vara "nån big deal" Det måste ju bara gå brygga förbi knappen. Nån som provat detta, å isåfall hur?Dåså! Efter typ 2 månaders gruvande var det åtgärdat! (Om än tillfälligt profisoriskt än så länge, men det verkar funka....)Tidsåtgång: Ca 1,5 minuter!!!!!!!!!!!! (1 minut för att hitta rätt skruv, 30 sekunder för att dra dit skruven....) Så tyvärr AtvNerd, JAG BEHÅLLER BANDSATSEN! Nilas kom med den brilianta idén efter att ha skruvat isär kontakthuset för att prova att bygla.Det visade sig dock finnas ett litet hål precis under overrideknappen som man kunde dra in en 5mm plåtskruv 9mm lång!Då är det en liten kant bak på knappen (inne i huset) som låser mot den där skruven så att knappen "hålls intryckt" permanent!Bifogar ett par bilder här.(Och JA, skruven ska bytas mot en svart med mindre skalle!!!! Så inga kommentarer om det tack!)
Citat från: djmapleman skrivet 27 januari 2009 kl. 23:56:09Citat från: djmapleman skrivet 5 december 2008 kl. 19:03:02Är det någon som har kopplat bort overriden på 800:an?Jag håller på att bli vansinnig på den nu nämligen när jag har monterat bandsatsen.Den blir ju "nerväxlad" då, vilket medför att jag nästan bara hinner titta på gasen när jag backar så slår stoppen till! Jag och elektrikern på jobbet satt och begrundade kopplingsschemat idag, och det ser ju inte alls ut att vara "nån big deal" Det måste ju bara gå brygga förbi knappen. Nån som provat detta, å isåfall hur?Dåså! Efter typ 2 månaders gruvande var det åtgärdat! (Om än tillfälligt profisoriskt än så länge, men det verkar funka....)Tidsåtgång: Ca 1,5 minuter!!!!!!!!!!!! (1 minut för att hitta rätt skruv, 30 sekunder för att dra dit skruven....) Så tyvärr AtvNerd, JAG BEHÅLLER BANDSATSEN! Nilas kom med den brilianta idén efter att ha skruvat isär kontakthuset för att prova att bygla.Det visade sig dock finnas ett litet hål precis under overrideknappen som man kunde dra in en 5mm plåtskruv 9mm lång!Då är det en liten kant bak på knappen (inne i huset) som låser mot den där skruven så att knappen "hålls intryckt" permanent!Bifogar ett par bilder här.(Och JA, skruven ska bytas mot en svart med mindre skalle!!!! Så inga kommentarer om det tack!) Den där killen(Nilas) måste vara riktigt smart
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️