Var väl kanske lite otydlig, jag kollade oljan när den var kall, och i manualen står det kolla oljan när den e kall.Problemet jag hade efter att den kom tebax efter service var att när jag körde motorn varm och öppnade olje locket för att kolla nivån då rann det över så jag tappade ur all olja och sedan hällde i 2liter men då syntes det inget på stickan så jag hällde i 2dl till och då syntes det på stickan.Och körde motorn varm nu ser jag en aningen skummad olja på stickan.Så antar väl att det är bra nu, nivån är ju ok nu iaf.p.s ngn annan som får en illröd krök på kvällarna? helvete vilken värme
Citat från: "Z"Var väl kanske lite otydlig, jag kollade oljan när den var kall, och i manualen står det kolla oljan när den e kall.Problemet jag hade efter att den kom tebax efter service var att när jag körde motorn varm och öppnade olje locket för att kolla nivån då rann det över så jag tappade ur all olja och sedan hällde i 2liter men då syntes det inget på stickan så jag hällde i 2dl till och då syntes det på stickan.Och körde motorn varm nu ser jag en aningen skummad olja på stickan.Så antar väl att det är bra nu, nivån är ju ok nu iaf.p.s ngn annan som får en illröd krök på kvällarna? helvete vilken värme Ja ran det över så var det garanterat för mycket olja.köp en triss lott då du antagligen inte sköt någon packbox i motorn.Ja visst blir det rött på natten, enligt dom som har liggat bakom mig i bil så lyser till och med dämparens innnanhölje rött
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️