Be någon kompis trycka till på handbromsen en sekund , så får du se vad som händer !Skulle den inte låsa då så är det något fel !
Citat från: BEERHUNTER skrivet 23 september 2008 kl. 10:10:17Be någon kompis trycka till på handbromsen en sekund , så får du se vad som händer !Skulle den inte låsa då så är det något fel !Det där att bromsa är ytterliggare en Can Am myt, bromsar du så försvinner ju definitivt skillnaden mellan hjulen, oavsett om det är viskositet eller fart som låser viskolocken.
Citat från: Quadjonen skrivet 22 september 2008 kl. 23:57:56kolla bara om det inte är kondens och att det ska vara Syntetisk polyolesterolja 75W90 (API GL-5)sen ska ju -08 vara bättre än -07 på att låsa diffenDiffen är en separat enhet och går inte att byta vätska i. 08 är 100% snabbare enligt BRP, vad nu det betyder i praktiken......
kolla bara om det inte är kondens och att det ska vara Syntetisk polyolesterolja 75W90 (API GL-5)sen ska ju -08 vara bättre än -07 på att låsa diffen
Citat från: Lillhajen skrivet 23 september 2008 kl. 10:42:02Citat från: BEERHUNTER skrivet 23 september 2008 kl. 10:10:17Be någon kompis trycka till på handbromsen en sekund , så får du se vad som händer !Skulle den inte låsa då så är det något fel !Det där att bromsa är ytterliggare en Can Am myt, bromsar du så försvinner ju definitivt skillnaden mellan hjulen, oavsett om det är viskositet eller fart som låser viskolocken.Det är en gammal beprövad metod att tvinga över kraft till det stillastående hjulet genom attbromsa ner hjulet som slirar, men det funkar bäst på en traktor där du kan bromsa enbart det hjulet.Och det har inget med visco-loc att göra, utan det funkar på alla maskiner med differential.Sen så kan man ju diskutera hur pass bra det funkar på en ATV.
Citat från: gurra-g skrivet 27 september 2008 kl. 12:03:42Citat från: Lillhajen skrivet 23 september 2008 kl. 10:42:02Citat från: BEERHUNTER skrivet 23 september 2008 kl. 10:10:17Be någon kompis trycka till på handbromsen en sekund , så får du se vad som händer !Skulle den inte låsa då så är det något fel !Det där att bromsa är ytterliggare en Can Am myt, bromsar du så försvinner ju definitivt skillnaden mellan hjulen, oavsett om det är viskositet eller fart som låser viskolocken.Det är en gammal beprövad metod att tvinga över kraft till det stillastående hjulet genom attbromsa ner hjulet som slirar, men det funkar bäst på en traktor där du kan bromsa enbart det hjulet.Och det har inget med visco-loc att göra, utan det funkar på alla maskiner med differential.Sen så kan man ju diskutera hur pass bra det funkar på en ATV.Nu är det ju en del som kallar Can Am för Traktor visserligen men vidhåller fortfarande att på en modell som man inte ens kan bromsa framhjulsparet separat så är det en myt........Om nu viskolocken känner av skillnaden i tryck och låser på grund av en skillnad, hur skulle bromsning av framhjulen hjälpa detta ?
Värt att notera är väl att hålla jämn gas när man vill att diffen skall ta.Annars släpper den trycket när man släpper på gasen.Att pumpa på gasen är inte i terräng.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️