1
Can-Am/Bombardier / Renegade 1000R XMR
« skrivet: 26 september 2016 kl. 20:38:53 »
Är det någon här som köpt en Renegade 1000R XMR än?
Vad gör den stora viktskillnaden mot vanliga Renegade?
Är det däck, fälg, winsch och bågar?
Skiljer ju ändå ca 130kg i vikt.
Skall jag byta hjuling så är det denna hjuling som känns lockande.
För och nackdelar?
Jag kör blandad körning, sandtag, endurospår, skogsstigar.
Det jag kör minst är lerhål.
Det som lockar är dock att den nästan är "färdig"
Färdig med bågar, winsch, skärmbreddare och större däck.
Fast jag är lite skeptisk till Gorilladäcken.
Känns mest som lerdäck.
Skulle hellre sätta på Maxxis Bighorn 2.0 30x12x14.
Hittar dock inte dessa på GoOffroad. Finns sådana att få tag på?
Vanliga Renegade 1000 verkar ju toppa upp emot 130km/h.
Vilket känns onödigt fort. Ni som styckat om variator för att få lägre toppfart, vad har ni nyttjat för kit?
Vad gör den stora viktskillnaden mot vanliga Renegade?
Är det däck, fälg, winsch och bågar?
Skiljer ju ändå ca 130kg i vikt.
Skall jag byta hjuling så är det denna hjuling som känns lockande.
För och nackdelar?
Jag kör blandad körning, sandtag, endurospår, skogsstigar.
Det jag kör minst är lerhål.
Det som lockar är dock att den nästan är "färdig"
Färdig med bågar, winsch, skärmbreddare och större däck.
Fast jag är lite skeptisk till Gorilladäcken.
Känns mest som lerdäck.
Skulle hellre sätta på Maxxis Bighorn 2.0 30x12x14.
Hittar dock inte dessa på GoOffroad. Finns sådana att få tag på?
Vanliga Renegade 1000 verkar ju toppa upp emot 130km/h.
Vilket känns onödigt fort. Ni som styckat om variator för att få lägre toppfart, vad har ni nyttjat för kit?