1
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
3
Kymco / bultcirkel och ET på MXU500« skrivet: 4 juli 2008 kl. 09:17:09 »
Som topic, vad är det för bultcirkel och inpressning/ET på dessa hjul original, har nu ett kit 27" mud lite på 14" ITP fälg, men har tänkt montera på bildäck då jag har en extra uppsättning 17" Subaru fälgar ET 55 och 215/45 däck.
vad tror ni, hur bred spacer behövs? för att få ut dom en bit? Hur blir den här däckstorleken jmf med originaldäcken?? tänker på hastighetsmätaren osv 4
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / mer gatanpassade däck till 14" ITP fälg?« skrivet: 7 juni 2008 kl. 14:36:13 »
Som topic, har 14" fälgar med 27" mudlite, TROR de är 12" breda bak o 10" fram... Dessa däck är ju rätt så mkt traktor över, och de slits ganska illa på asfalt plus att de vobblar osv ganska bra med....
Så jag har funderat på ett mer gatanpassat däck för grusväg/asfalt typ. Kanske i 26" höjd på samma fälg, men var köper man dessa däck? några tips? Kan man kanske rent av montera bildäck i 14" på dessa fälgar, i så fall vad för bredd och profil? 5
Träffar och evenemang / ATV åkare runt Norrköping??« skrivet: 10 maj 2008 kl. 00:10:17 »
Som topic, finns det några som åker aktivt i skog, grusväg osv ihop här runt trakterna som känner att de vill ha en till med sig? skulle vara kul att ha nån att åka o smiska grus med osv
6
Kymco / Ny ägare till MXU500« skrivet: 10 maj 2008 kl. 00:05:11 »
Nu har man äntligen fått tummen ur och köpt sig en ATV, har prövat runt en del, CF (som åkte i skrotkorgen) Can-Am och Bruteforce....
Till slut föll valet på en MXU500, kändes som mest bang for the buck så att säga om man inte vill göra avkall på kvalitén Inte samma skjut i motorn som de större från Can am o bruteforce osv, dock vill jag inbilla mig att reglage och dyl känns mer ihopsatt, växellådan är t.ex. enklast av de jag har prövat att flytta spaken på. Köpte den genom fyrhjuling.se - i min värld en mkt seriös handlare som ger ett gott intryck, vet vad service är och har en korrekt attityd... Vilket långt ifrån alla har. Hoppas jag blir nöjd! Bifogar lite bilder Klickbara 7
Kawasaki / Funderingar efter provkörning av Brute Force« skrivet: 1 maj 2008 kl. 16:56:52 »
Prövade igår en brute force hos en lokal handlare, en terrängreggad så den var ostryp då...
Jag har innan provkört Can Am outlander 400 och 650 och upplever en viss skillnad som jag undrar om det ska vara så eller om andra upplever det annorlunda. Kan ju börja med ljudet, riktigt mysigt i Kawan, och klippet i motorn gick inte av för hackor, verkar vara en bra maskin som sitter ihop väl. MEN när jag körde sakta och vände på en grusplan så tyckte jag att den la sig väldigt mkt över däcken, det gick inte så fort, men krängde väldigt mkt och jag upplevde fjädringen som väldigt svampig och svajig... ska det vara så? Can Am 650 som jag körde hade 27" hjul som breddade ut lite mer, kanske gjorde sitt med, men kawan kändes väldigt vältbenägen den la sig ordentlige över hjulen tycker jag. Sen reagerade jag på att den motorbromsade väldigt mkt när man släppte av på gasen, rullet var inte alls så bra som på 650 Can Am, men detta kanske kan bero på att maskinen inte var inkörd och justerad. Hur upplever ni era? För övrigt, får man åka två på en Brute som är vägreggad? (kan ju bli kortare sträckor ibland, på Can am får man ju inte) 8
Yamaha / HK och NM i Wolverine 450??« skrivet: 27 april 2008 kl. 11:51:53 »
Som topic, har sökt på google, yamahas hemsida men utan framgång, ha försökt söka på forumet men sökfunktionen verkar ur funktion, har även pratat med en handlare och han visst inte, så nu tänkte jag att ni kunde svara
hur mkt hk o nm har en wolverine 450 det är ju bara den o renegade i sin klass, eller ja, klass o klass wolverine är väl inte i närheten, men ändå... 9
Köpa en ATV / terrängreggat? vägreggat? köra på väg?« skrivet: 24 april 2008 kl. 22:56:52 »
Kollade på ett objekt, det satt blinkers på maskinen så jag frågade om den var vägreggad, fick då till svar
Citera reggad är den inte men varför det ? hur ligger det till, något som är reggat som ovan får väl bara framföras i 30 km/h?? eller får det äns framföras på allmän väg öht?? och reggat som jorbruksredskap, krävs det inte ett jordbruk då? (mina föräldrar äger iofs en fastighet som är reggad som jordbruksfastighet, nåt jordbruk eller sådan verksamhet bedrivs dock inte.) 10
Can-Am/Bombardier / Fråga om outlander 400 resp 650.« skrivet: 24 april 2008 kl. 11:44:40 »
Får hoppas man inte blir bannad pga av mkt frågor
tittar runt lite på blocket tex http://www.blocket.se/vi/15680584.htm?ca=14_s som känns väl dyr... eller? http://www.blocket.se/vi/15531649.htm?ca=14_s Vill egentligen ha en max, men det är sekundärt... lite frågor som uppkommer, har sökt o sökt men kan inte hitta hur mkt HK en ostrypt 400 outlander har... Frågan är väl om en sådan räcker till, storleksmässigt (mått) ska det ju inte skillja något mellan 650 och 800... Vad gäller effekten är den trött som bara den så man från början ska satsa på iaf en 650? den kommer användas utslutande till stadskörning, max 70 vägar, samt en del på landet i skog osv, inget direkt arbete ska utföras utan ren leksak som kan vara lite praktisk (tjejen kan ta till jobbet o parkera gratis t.ex.) Försäkringar, skilljer det mkt, svårt o skaffa sig en uppfattning, inte många som man kan räkna på via nätet har inte hittat nån... har förstått att Stygghansa och Folkskam är rätt billiga iaf. vad betalar ni för era maskiner? Råd nu om 400an, vad bör en sådan kosta, den röda ovan känns dyr, vad säger ni? 11
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / största däck på 300cc 'kingquad' -00??« skrivet: 17 april 2008 kl. 15:40:55 »
Postade samma inlägg under Suzuki forumsdelen, vilket nog var fel, så postar här med så får moderator ta bort tråden i suzukidelen... inlägget igen då:
Har en Suzuki 300cc, oreggad, är osäker årsmodell men det är 00 eller 01. Den heter ju inte kingquad men något med quad... Det är alltså en arbetsmaskin med hög/låg/diff 4x4 osv.... Däcken som sitter på börjar bli trötta, vad är det största man kan klämma på originalfälgarna, måste ju fortfaranade kunna svänge, ytterliggare modifieringar kommer inte göras... kan 26" fungera? 27" lär väl bli stort? vart köper man däck sen? och vilka bör man välja, denna går ENBART på grusväg och i skog, ALDRIG asfalt.. tacksam för svar! 12
Suzuki / största däck på 300cc 'kingquad' -00??« skrivet: 17 april 2008 kl. 14:42:55 »
Har en Suzuki 300cc, oreggad, är osäker årsmodell men det är 00 eller 01. Den heter ju inte kingquad men något med quad... Det är alltså en arbetsmaskin med hög/låg/diff 4x4 osv....
Däcken som sitter på börjar bli trötta, vad är det största man kan klämma på originalfälgarna, måste ju fortfaranade kunna svänge, ytterliggare modifieringar kommer inte göras... kan 26" fungera? 27" lär väl bli stort? vart köper man däck sen? och vilka bör man välja, denna går ENBART på grusväg och i skog, ALDRIG asfalt.. tacksam för svar!
Sidor: [1] 2
631 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 641. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|