ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Bashan/Badboy => Ämnet startat av: DanielN skrivet 4 januari 2009 kl. 22:50:57

Titel: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
Skrivet av: DanielN skrivet 4 januari 2009 kl. 22:50:57
Hej,

Köpte en Barossa Silverhawk i förrgår och lyckades övertala polaren igår om att också köpa leksak nu när snön är här & så..

Vi skall åka & titta på denna imorgon:
http://www.blocket.se/vi/19550752.htm?ca=18_s&last=1 (http://www.blocket.se/vi/19550752.htm?ca=18_s&last=1)

Några tips, varningar etc? Tycker det verkar nice med vattenkylning på och backväxel i lådan.. Någon som vet om kvaliten på motorerna, bromsar etc?
 :djump:
Titel: SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
Skrivet av: Fyrhjulingpunktse skrivet 4 januari 2009 kl. 23:37:51
En beg. SMC eller Barossa är garanterat ett bättre köp. Dom finns också med back. Samt 5 växlar!
Titel: SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
Skrivet av: atvmorfar skrivet 5 januari 2009 kl. 23:14:24
Hej,

Köpte en Barossa Silverhawk i förrgår och lyckades övertala polaren igår om att också köpa leksak nu när snön är här & så..

Vi skall åka & titta på denna imorgon:
http://www.blocket.se/vi/19550752.htm?ca=18_s&last=1 (http://www.blocket.se/vi/19550752.htm?ca=18_s&last=1)

Några tips, varningar etc? Tycker det verkar nice med vattenkylning på och backväxel i lådan.. Någon som vet om kvaliten på motorerna, bromsar etc?
 :djump:

Ta och läs trådarna här om Badboy, och gå in o kolla Badboyforumen ()p
Är själv nöjd med min 250cc, men man får vara beredd på att meka o skruva lite! ;)
Titel: SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
Skrivet av: DanielN skrivet 7 januari 2009 kl. 10:06:53
Jo det blev en BB ändå, min vän är en mycket skicklig mekaniker och har obegränsade möjligheter att tillverka detaljer etc..

Jag tyckte den var trött och otäck att svänga med. Det var lite för halt för att prova ordentligt men bromsarna kändes tveksamma. Kvaliten på reglage, drivpaket etc var ju i traditionell kinesisk "kvalite"  :P

Varför då köpa sån skit? Jag själv hade inte vågat slå till men då har jag inte samma resurser och intresse av att skruva, asså skruva är ju terapi om det kommer till rent motormek men att bygga om chassie etc är lite överkurs.

Han gillar motorkonceptet med en vattenkyld stånka och inbyggd backväxel i lådan.
Tycker att komponenterna ser ok ut såsom dämpare, däck etc.
Han gillar utmaningen att fixa till den från kinapuff till något körbart.

Vi kanske återkommer och redovisar vad som händer med bygget.. Han fixade till avgassystemet i ett första steg igår, ljuddämparen var ju en enda stor plugg  :lol:

Och ja, jag har efter bästa förmåga läst alla galna historier om BB här på forumet  :o
Titel: SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
Skrivet av: 700++ skrivet 11 januari 2009 kl. 23:20:15
Det är hemska grejor det där, tyvärr försent att avråda men kör försiktigt :cry:
Titel: SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
Skrivet av: atvmorfar skrivet 11 januari 2009 kl. 23:37:19
Det är hemska grejor det där, tyvärr försent att avråda men kör försiktigt :cry:

Jäpp, håller med, men när jag får råd ska jag köpa nåt bättre och dyrare ()p
Titel: SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
Skrivet av: DanielN skrivet 7 maj 2009 kl. 23:03:11
Det är hemska grejor det där, tyvärr försent att avråda men kör försiktigt :cry:

Jäpp, håller med, men när jag får råd ska jag köpa nåt bättre och dyrare ()p

Kan bara uppdatera såhär ett par månader efter, vi har haft jäkligt kul de få gånger vi varit ute men det inträffar en del småkomiska episoder. Han är som sagt en god mek så det som inträffat har gått att fixa. Förutom moddningar såsom obestyckning, ljudämpare rullgas mm så har han fixat bla detta:

- Det ringde på en liten tjej och vill lämna tillbaka nummerplåten.
- Bakaxeln lossna så kedjan tokspändes,  det är exentrisk hållare för axeln (fick sätta en stoppskruv för att den inte skull vrida sig igen)
- Något hjul har läckt luft pga fälgen, fick tätas.
- Skydden under drev/bromsskiva är av plast och gick i bitar första resan ut i skogen.
- Tappade framdrevet så vi fick spendera vår körtid med att leta & boxera.
- Instrumenteringen visar kalle anka.
- Ljuset går inte ha på då det pekar rakt i ansikshöjd på den man möter.
- Det är mer än ett glapp i upphängningar etc,  jag tror han tightat till det som går nu ;D
- Batteriet kasst..
- Tvungen att bygga om växelpedalen för att få någorlunda funktion.
... å säkert massa mer som jag inte känner till.

Den har kanske gått max 10-15mil nu..

Han skulle inte gjort om köpet idag, men vi har ändå jäkligt kul när man väl är ute ändå..