1
Jag lägger ut lite svar på frågor:
--kan du starta den med ettan i? det ska ju inte behövas på en fin maskin men för tillfället så..--
Ja det går att starta med växel i, men då åker den iväg pga av motorvarven. Fungerar på samma sätt som automatlådan i bilen.
--har du haft någon quad innan så du kan jämföra väghållningen?--
Jag hade Kymco KXR 250 som jag körde ca 1700mil med.
Om man jämför Kymcon med Cectek, så är Cectek mycket stabilare att köra på asfalt men lite mer orolig att köra på grusvägar. Det beror på däcken.
På grund av lågprofil däcken 195/45-15 fram så svänger den direkt, till och med lite för snabbt.
Så man måste vara med hela tiden i svängen.
--frågan är bara hur accet är från 0-50 om man jämför bilar, man vill ju va först vid rödljuset--
Accet till 50 är inte så farlig, även om min är strypt. Tycker att den är ganska stark på låga varv.
Men från 50 och uppåt, Ta med fika.
--Hur är det att köra i 90-100 med denna då --
Jag fick upp Cectek till 96Km/h enl mätaren, men då hade jag medvind och nedförsbacke.
Jag tyckte att den gick helt perfekt, lugnt och stabilt. Synd att den inte går så fort hela tiden.
--När jag var i karlskrona o testade gladiatorn så sa han att serviceintervallerna skulle vara längre emellan, hur länge vet ja dock inte. Men du "cectek" som har en kanske kan svara på det ??--
Det finns inga serviceböcker eller instruktionsböcker till Cectek än. Men 1:a service är på 30mil,
Nästa skall vara enligt försäljaren på 300mil.
--kan du starta den med ettan i? det ska ju inte behövas på en fin maskin men för tillfället så..--
Ja det går att starta med växel i, men då åker den iväg pga av motorvarven. Fungerar på samma sätt som automatlådan i bilen.
--har du haft någon quad innan så du kan jämföra väghållningen?--
Jag hade Kymco KXR 250 som jag körde ca 1700mil med.
Om man jämför Kymcon med Cectek, så är Cectek mycket stabilare att köra på asfalt men lite mer orolig att köra på grusvägar. Det beror på däcken.
På grund av lågprofil däcken 195/45-15 fram så svänger den direkt, till och med lite för snabbt.
Så man måste vara med hela tiden i svängen.
--frågan är bara hur accet är från 0-50 om man jämför bilar, man vill ju va först vid rödljuset--
Accet till 50 är inte så farlig, även om min är strypt. Tycker att den är ganska stark på låga varv.
Men från 50 och uppåt, Ta med fika.
--Hur är det att köra i 90-100 med denna då --
Jag fick upp Cectek till 96Km/h enl mätaren, men då hade jag medvind och nedförsbacke.
Jag tyckte att den gick helt perfekt, lugnt och stabilt. Synd att den inte går så fort hela tiden.
--När jag var i karlskrona o testade gladiatorn så sa han att serviceintervallerna skulle vara längre emellan, hur länge vet ja dock inte. Men du "cectek" som har en kanske kan svara på det ??--
Det finns inga serviceböcker eller instruktionsböcker till Cectek än. Men 1:a service är på 30mil,
Nästa skall vara enligt försäljaren på 300mil.