ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Hyosung => Ämnet startat av: Devil skrivet 16 september 2007 kl. 20:17:52
-
Har förstått att d ska va normalt me röd krök när man kör.. men min blir gul från avgasflänsen till en bit förbi värmeskyddet över motorn... oavsett hur fort eller läge man kör..!
handlarn har bestycat om förgasaren (tror ja..) med resultatet att den går mycket bättre, men den blir precis lika varm fortfarande...
ska det va så här? blir era hojar lika varma? mitt avgasrör är nu svart/blått förbi värmeskyddet... börjar bli orolig.
-
Har inte kört så mycket med mitt nya effektsystem men med mitt org system på så blev kröken glödhet efter bara ngn minuters tomgång.
Läst fler trådar ang detta och det är väl normalt.
-
Tja
Har du skaffat helsystem till eller är d bara ny dämp?
slutade den smälla vid gasavslag oxå?
går bättre antar ja... 8) hehe
-
Ingen som har hittat någon lösning på glödande avgasböj?
Har någon testat att fettat på ordentligt med sås?
Jag ska själv testa att montera 170-175-180 i huvudmunstycke och 50-55 i lågfart.
Än så länge så har jag bara höjt nålen och skruvat ut blandskruven.
Har någon kollat om eventuellt tändningen står sent?
-
min är om bestyckad med men vet ej med vilket munstycke tyvärr men jag får fortfarande en orange krök hela väen förbi värme skyddet om jag plågar "stackarn" ordentligt men vid fis åka så blir den lite svagt orange fram till värme skyddet....
enligt tilverkaren så ska avgastemp ligga på ca 95 grader på tomgång å då kan jag förstå om det blir varmt vid "hård" körning
men jag gillar det inte...... :? för mig ser det ut som att inte allt står rätt till men kan det vara så simpelt som att det är väldigt dåligt med gods i orginal systemen å därför dom blir oranga så lätt :?: :?: :?:
nån som har satt på ett full efekt system som har märkt nån skilnad :?:
-
95 grader får ingen metall att bli glödande, eller missade du möjligtvis en nolla?
Du har ingen lust att ta bort flotörkoppen å kolla vad det sitter för munstycken monterat i den?
-
Orginal lågfartsmunstycke är storlek 55 :roll:
-
...nån som har satt på ett full efekt system...
Var får man tag på ett sådant?
-
Fel av mig 45 sitter det som lågfartsmunstycke :oops:
-
...nån som har satt på ett full efekt system...
Var får man tag på ett sådant?
jag menade ett helt eftekt system med både krök och slutburk.....
men jag vill med gärna veta om det finns till goes/hyosung 450
-
Efter 6 mils körning idag, tog jag tempen på avgaskröken och in i ljuddämparen,
med en ir-mätare.
168 resp 300 +.
Lugn stads- och landsvägskörning.
-
Min krök har slutat att bli röd/gul efter att jag tog bensinen direkt från tanken till förgasaren, hade den stående på tomgång i ca 5 min utan att det blev det minsta rött.
Något för andra att testa och se om det blir samma resultat för er.
-
måste bara fråga :oops:
jag kan inte förstå vad det ska göra för skillnad :?:
du får gärna förklara för en som inte vet allt :wink:
-
Jag har inte en aning????
Jag försöker själv komma på vad det kan ha gjort.
Om det har något att göra med att pumpen ger tryck? :?:
Jag vet faktiskt inte, det enda jag kan säga är att det blev så iallafall.
-
:lol:
ok tur att det finns folk som du som vågar prova dig fram så vi andra kan härmas när du får till det...... blir ju mera tid på banan/vägen än i garaget på så vis :wink:
-
Det hade ju varit roligt att se om fler fick samma fenomen om dom testade.
-
Är det ingen som har testat att ta bensinen direkt från tanken till förgasaren än?
Måste ju se om det bara är på min som det hade inverkan på röd krök.
-
Det borde inte göra någon skillnad eftersom den grejen du kopplade bort är ju en vacum styrd bränslekran kan man säga. :roll:
-
Det borde inte göra någon skillnad eftersom den grejen du kopplade bort är ju en vacum styrd bränslekran kan man säga. :roll:
Näe jag förstår inte det heller, men så blev det iallafall.
Om du har problem med röd krök så kan du väl testa och se om du får samma resultat?
-
Tja grabbar.
min hoj skulle d bestycka om lågfarten på när d såg att det sotat igen..??! enligt mecken. d bytte iaf, till ett lika stort enligt samma person.. och problemet va plötsligt löst.
de hävdade att det va något typfel på munstyckena iaf...
Men "tros-kaffe", måste fråga om din hoj någonsin tvärdött vid full fart oxå...? efter en sådär 20-30 sekunder.... (min iaf)
och om d nu möjligen är så att den faktiskt hade slutat me d nu..?? :)
-Går den nå bättre nu förresten??
mvh Dev
-
Men "tros-kaffe", måste fråga om din hoj någonsin tvärdött vid full fart oxå...? efter en sådär 20-30 sekunder.... (min iaf)
och om d nu möjligen är så att den faktiskt hade slutat me d nu..?? :)
-Går den nå bättre nu förresten??
mvh Dev
Ja min dör när man åkt på fullgas en stund, den suger tort i förgasaren.
Jag trodde ju att det hade att göra med filtret och pumpen, så jag kopplade ju förbi det.
Men den gjorde likadant nu, ska kolla upp om det e täppt i tanken eller nålventilen i förgasaren, återkommer med uppdatering om jag hittat nått.
-
Ja min dör när man åkt på fullgas en stund, den suger tort i förgasaren.
Jag trodde ju att det hade att göra med filtret och pumpen, så jag kopplade ju förbi det.
Men den gjorde likadant nu, ska kolla upp om det e täppt i tanken eller nålventilen i förgasaren, återkommer med uppdatering om jag hittat nått.[/quote]
Ja nått mysko fel är d iaf... skönt me nån som vågar felsöka lite.. :) ser fram mot lite uppdatering :)
/Dev
-
kolla så avluftningen i tanklocket funkar. Det brukar inte bli exakt det symptomet som ni säger, utan hojen startar ofast inte alls efter att den dött (utan att skruva av tanklocket och släppa in luft i tanken). Dock är det väldigt vanligt fel som gjort måååånga rätt så tokiga genom åren.
-
Efter en del micklande så kan jag konstatera att det inte bara var att jag kopplat förbi bensinpump och filter som gjorde att kröken svalnade, det hade att göra med flottörnivån.... MY BAD.....