ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Motoya skrivet 18 juli 2009 kl. 00:51:42

Titel: Backspärr LTZ, hur ta bort?
Skrivet av: Motoya skrivet 18 juli 2009 kl. 00:51:42
Hallå.

Nu har jag tröttnat på att stå o tugga på backspärren när man väl sitter där, kan någon själ förklara vart/hur man tar bort den? Vilken kabel? Helst med bild om det finnes, annars går en instruktion jäkligt bra oxo  ()p OBS: ja jag vet att det finns en anledning till att den sitter där, men jag har inte tänkt att vinna race baklänges heller.
Titel: SV: Backspärr LTZ, hur ta bort?
Skrivet av: Narmasil™ skrivet 18 juli 2009 kl. 09:58:58
Ja varför sitter den där egentligen?  för att folk inte kan kontrollera gaspådraget när dom backar? :D   Skulle gärna vilja veta var den sitter också, kanske sitter på samma ställe på raptor  O0
Titel: SV: Backspärr LTZ, hur ta bort?
Skrivet av: raptor700turbo skrivet 18 juli 2009 kl. 10:38:11
Ska väl sitta i närheten av växelspaken har jag för mig sen sist jag pilla på en sån där!  En är till neutralen, Skit givare, När det blir fel i den så går den skit framåt också,Kopplat ifrån den har jag aldrig gjort, Antingen är den ledande eller brytande!
Titel: SV: Backspärr LTZ, hur ta bort?
Skrivet av: gargamel skrivet 19 juli 2009 kl. 09:47:18

denna instruktion var skriven för en 04:a men d va iaf allt jag hitta...


Unplug the CDI connector
As you look at the connector with the lock at the top, take a small screwdriver slide it in above the pin you want to remove the pull the wire. I took me a while to figure it out, you wont have to pull hard it should slide right out.

1) disconnect the black wire with the red trace and the blue wire with the black trace and put a piece of shrink tube over each one of them and put a dab of silicone in the holes they came out of.

2)pull out the black wire with the brown trace and the black wire with the white trace. Keep track of the hole they came out of. Make a small jumper wire (about 28 ga.) about 2 inches long, slide it under the rubber seal on the black/brown wire connector pin and solder it to the pin. Do the same to the other end of the jumper and solder it to the black/white wire connector pin. Now put these two pins back in there respective holes. put a dab of silicone between the jumper wire and the wire next to it.

the rev limiter will be set the same in reverse as forward.