4speed säljer ut Dinli 450 - 10:or för endast 45K nu. Vilket är rena rånet
Jag har precis inskaffat en quad, och jag valde SMCn. Varför..??Access: Såg väldigt fin ut, men varför 12v uttag på en lekmaskin? Hyu-syong (stavning) motor, vilket inte säger mig mycket. 7kg tyngre än SMCn. Access har dessutom bara en tom oljetank och SMC har skvalpskydd i deras tank. Och jag tror även de att 53hk i en 500 är driftsäkrare än 52hk i en 450..SMC: Fuji (subaru) motor, vilket man läst mycket bra om!, Ser helrätt ut, utan massa krimskrams.Hel-ALU nerfbars, och riktigt bra stötdämpare vid hård terrängkörning.De är ju upp till var och en vad man väljer, alla fastnar för olika saker. Jag fastnade på SMCn.
Varför man har ett cigguttag på en quad?Ja, prova tex på lite Gravel Touring, så kanske du inser att en GPS är guld värd... och då även ett uttag. Vad du menar med att Accessen bara har en tom oljetank förstod jag inte alls, förklara gärna.Sen vad ett skvalpskydd gör i en tank på tiotalet liter vet jag inte, eller är det oljetanken du menar?Sen gällande effektsiffrorna så är de nog rätt påhittade allihopa så låter därför bli att kommentera den delen.Detsamma gäller "riktigt bra stötdämpare vid hård terrängkörning".
Citat från: joeychandlerson skrivet 11 februari 2011 kl. 18:24:214speed säljer ut Dinli 450 - 10:or för endast 45K nu. Vilket är rena rånet De har ju annons här på sidan, längst upp... men de påstår sig sälja DinlY....det kanske är nån kopia?
Gravel Touring, vilket bra ordval, precis det jag är intresserad av.Långa resor på grusvägar men när det behövs även asfalt.Jag har noll erfarenhet av Quad's men kört ganska mycket ATV.Har fått i skallen att Access 450 supermotard kanske skulle passa mig.Mest därför att den är lägre bredare (fetare) och längre än en liten "fjuttig" quad som jag in grunden tycker ser ut som leksaks maskiner.På bild ser Access 450 Supermotard ut som mer fullvuxen maskin för lite större killar.Innan ni sågar mig vid fotknölarna, vill jag säga att det är bara vad jag inbillar mig just nu utan att veta.Men hur är en Access 450 supermotard med 11cm markfrigång att köra "rallykörning" med på grusväg?11cm markfrigång låter lite i mina öron och den kanske är stenhård i fjädringen? Obekväm?Kanske den maskinen inte alls passar på grusvägar?Däcken kan man ju anpassa för ändamålet men den kanske ändå inte blir duglig.Terräng, grusgropar och hopp är ingen prio för mig så skit i att kommentera det.Jag vill vara Sebastian Loeb på grusvägarna.Vad säger experterna, är en Access 450 supermotard rätt eller galet fel för mig?
joeychandlersonJag håller med dig om experter trots att du åker Hanomag husbil ! Det är intressant att höra åsikter från quad folket eftersom jag själv har noll quad erfarenhet och det är långt till handlare för provkörning av diverse maskiner..Access 450 Supermoto verkar det vara få som vet nått om.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️