1
Yamaha / Yamaha ATV och E10 bensin
« skrivet: 5 september 2021 kl. 18:42:02 »
Jag hittade denna info:
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Yamaha / Yamaha ATV och E10 bensin« skrivet: 5 september 2021 kl. 18:42:02 »
Jag hittade denna info:
2
Yamaha / Vindruta på Grizzlyn« skrivet: 31 december 2016 kl. 18:02:29 »
Hej.
Jag grunnar på att skaffa en vindruta till 4hjulingen. Främst för turerna efter de små grusvägarna här hemma. Vid skogsjobb/tur , ska den nog bort. Det finns ju en "Grizzly orginal" för ca 2000kr. Lite dyrt. Erfarenheter någon? Skyddar den mot vind något att tala om? Främst i ansiktet, eftersom jag har glasögon, och blir så förb tårögd i fartvinden, trots att jag mycket sällan åker över 45km/h. Snöskotern med ganska stor orginalruta funkar hjälpligt, om jag kurar ihop lite. Hjälm med visir, bara immar igen, tycker jag. Främst glasögonen. Extra, typ skidglasögon utanpå, funkar inget vidare bra heller. Funderar också på att göra en helt egen. Biltema har ju plastglas relativt billigt. (Utseende är inte nr1 här) 3
Yamaha / Montera dödmansgrepp/Killswitch på Grizzly 660« skrivet: 21 februari 2016 kl. 19:20:53 »
Tjena.
Jag tänkte montera ett dödmansgrepp på min Grizzly, utifall det blir gashak tex. Är det någon som har gjort det, och har tips på vart man kopplar in den enklast, och vart man sätter den bäst och snyggast? (Mindre fult, egentligen) Kan det finnas Yamahas egna, med färdiga kontakter månne? Jag listar nog ut det själv annars. Lite märkligt att det inte är standard faktiskt, som på snöskotrar... 4
Yamaha / Växla och tysta ner Grizzly 660. Hur?« skrivet: 19 augusti 2015 kl. 20:04:24 »
Tjena.
Jag har en Grizzly 660 år 2005. Den är helt ok, men några saker stör mig. 1. Den är onödigt högt växlad, främst på backen, men även på lågväxel. Premiären är smord osv, remen är ok. Variatorkiten som finns att köpa, verkar ju bara vara fjäder till sekundär och vikter till premiär, men det hindrar ju bara från att växla upp, men sänker inte utväxlingen, Eller? Jag drar inte tungt, men vill kunna smyga lite saktare utan att våtkopplingen behöver slira. 2. Den är väldigt onödigt högljud i ljuddämparen. (Orginal ca 600tim) Går det att packa om dom? Jag har sett på Youtube att Amerikanarna sätter brickan till muttern på premiären innanför distansen istället, för att få isär skivorna, och därmed sänka utväxlingen. Någon här som gjort det? Får verkligen splinsen fullt tag? Den är helt orginal, även standarddim på däcken. Mvh, Micke. 5
Yamaha / Ny köpt Grizzly 660 2005 med missljud, tror jag. (Youtube länk till ljudet)« skrivet: 13 juni 2015 kl. 23:17:02 »
Tjena.
Skaffade mig en Grizzly 660 årsmodell 2005 idag 480 mil, 580h. En ägare, som aldrig dragit en släpvagn med den, eller kört tuffare terräng. Det stämmer nog, för det är inte ens ett hack i bukplasten. Bara väg och stig mil, och lite snöplogning, har den utfört, så den bör ha mycket kvar att ge. Olja och filter och stift har bytts av honom själv årligen. Han har tyvärr aldrig servat variatorn. Den fungerar klanderfritt dock, men det uppstår ett rassel på tomgång, som försvinner när man höjer varvet lite. Tystnar när variatorn börjar spinna alltså. Hittade detta på Youtube, som låter EXAKT som min. Skulle kunna vara envägslagret, eller vad tror ni? Jag vet att Yamaha är lite högljudda, så det kanske bara är att slå dövörat till, eller? Vinet som hörs i videon har jag också, men det är nog normalt. Lite onödigt hög lågväxel har den men den går smidigt över stock och sten, och jag ska inte dra timmervagnar. Det är nya orginal hjul, och så får det vara. Inget trimmande heller. Frågor: Vad mer än ett ev rembyte kan stå på att göra listan? (och kanske ett envägslager) Jag har haft olika ATV'er i 15 år, men detta är min första med CVT. Ventilspelet ska jag ta en titt på under semestern. Lite bökigt ser jag. Är det nåt som ändras mycket på dessa? Något annat som man bör hålla ögonen på, eller öronen på? Finns det något lämpligt ställe att ta ström till tillbehör, som tex handvärme? Annat tips och trix? Micke. 6
Polaris / Köpråd Polaris Worker eller ATP« skrivet: 2 juni 2015 kl. 20:41:37 »
Hej.
Efter massor av år som Suzuki Quadrunner -90 ägare, så börjar jag blicka mot nyare maskiner. (Absolut inte kinamaskin) Polaris har ofta lockande pris. Jag tror att en ATP skulle matcha mina behov. Möjligen en Worker. Jag har dock aldrig kört någon, eller ens kollat närmare på någon ännu, utan jag försöker läsa på lite innan. Jag undrar några saker om Polaris generellt: Budget är upp till 40,000kr. Jag har försökt satt mig lite in i hur den "automatiska" 4x4 funkar. (Den är ju bara i vid behov när den är aktiverad, vad jag förstår) Visst är det så att den slår den i om bakhjulen går fortare än framhjulen. För att hindra onödiga islag vid tex sväng, så drivs framhjulen något långsammare. Då kan det ju inte bli motorbroms med 4x4. Eller är systemet så avancerat? Även backen. Kopplar den ALLTID "magneterna" i naven i vid back, eller funkar automatiken då också? Jag tycker att det verkar hemskt tillkrånglat för nåt så "enkelt" som 4wd. Krånglar det ofta? Det känns som om det finns potential för det. Turfläget: Vissa skriver "enhjulsďrift" men det måste väl menas bakhjulsdrift via differential? (Som tex en Volvo 740) Då är alltså "vanliga körläget 2wd" med diffspärr i bak? Är det verkligen bara plast i lasträckerna, eller ser det bara så ut, eller är det stål innuti? Är det någon slungkoppling i premiärvariatorn, eller är det helt a'la snöskoter? Jag har förstått att det är kraftigt byggda maskiner, men även solen har fläckar. Finns det andra fällor och fel man ska ha ögonen öppna för? Micke. 7
Yamaha / Kodiak -95. läcker bensin.« skrivet: 3 november 2013 kl. 20:00:41 »
Hej på er.
Jag köpte en -95 Kodiak 400 4wd i torsdags av en lokal firma. Den är välanvänt men gott skick. Genomgången och nyservad. Men när den stått över natten till idag luktar det bensin i garaget. Det har kommit droppar ur dräneringsslangen från förgasaren. Bensinkranen var öppen. Den hade punktering på ett bakhjul (spik) så den lutade lite. Kan det ha med saken att göra? Hade Suzuki Quadrunner -90 förut, och den stängde jag aldrig av bensinkranen på. Ska det behövas på Yamaha, eller är flottören kass? Stängde av bensinkranen nu, och drog fram slangen så den droppar nu ner i en mugg för att se omfattningen. Fler som råkat ut för detta? Micke. 8
Köpes / Arbetsfyrhjuling köpes« skrivet: 19 oktober 2013 kl. 23:31:32 »
Hej.
Jag önskar köpa en lämplig 4hjuling för gårdsarbete. Krav, lågväxel och 4x4. Skönhetsfel drar ner priset och är därmed en FÖRDEL. Lämplig är tex: Yamaha Kodiak, Big Bear.Grizzly 350. Polaris Artctic Cat 300 el 400. INTE Loncin, Linhai, mm. INTE oreggat! Pris kring 30,000kr. Gärna humant hämtavstånd från södra dalarna. Maila vad du har, med pris. Jag kan laga också, om priset är rätt. micke_c1@hotmail.com Micke. 9
Köpes / Okomplett maskin eller endast ram -86-tom -94 Suzuki Quadrunner/Kingquad Köpes.« skrivet: 6 september 2011 kl. 12:10:13 »
Hej.
Jag har en Suzuki Quadrunner 4wd -90. Min ram är toksned och vind. Motor och framdiff ligger inte i linje, samt den står nästan på tre hjul olastad. Jag har riktat och svetsat den så gott det går, men den är inte bra. Jag vill därför köpa en annan ram som kanske är lite bättre. Ytrost eller mindre defekter inget hinder... Regpapper ett krav! (Försäkringen kräver regnr och ramnr) Även okomplett/rasad maskin köpes. Hör av dig med vad du har. Hämtas inom rimligt avstånd, och kontant betalning. Min maskin är INTE till salu. Micke 070-6374760 10
Suzuki / Suzuki LT-F 250 -90« skrivet: 6 juli 2008 kl. 00:57:05 »
Hej .
Nån som har en reservdels Suzuki LT-F 250 till salu. Jag har sett att många bygger om dom till 2WD med crossmotor när den pajat. Behöver främst en ram efter att min rymt utför en lång slänt med vagn och allt. Mina drivaxlar fram gick också åt skogen. (boktavligen.) De borde vara lika som nån japansk bil, eftersom bakre korsen var det. Även diverse delar av intresse. OBS! Min är INTE till salu. Om jag inte får tag på en ram för jag rikta min egen. Finns det någon som vet om det finns ett "universal" förgasar membran till denna maskin? Ett nytt kostar 1800kr! Jag har limmat det för många gånger nu. Finns det nån som vet? Mycket lättskruvad maskin men dyra delar. 11
Suzuki / terrängregga suzuki Ltf 4wdx -93« skrivet: 18 maj 2008 kl. 21:05:32 »
Hej.
Skulle vilja terräng eller traktorregga min Quadrunner. Den är nu oreggad. Går det?? Micke 12
Suzuki / terrängregga en oreggad??« skrivet: 18 maj 2008 kl. 21:01:42 »
Hej.
Jag har en oreggad suzuki quadrunner 4wd -93. Går det att regga den på nåt sätt? Terrängreg får väl köra sakta, kortast lämpliga väg som en snöskoter tror jag. En oreggad får väl bara köra på inhägnat?? Åka efter vägen är inte intressant. Bara i terräng. Tror dom kräver reggat på ATV träffar. Eller har jag fel?? Tacksam för svar. Micke.
Sidor: [1]
623 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 623. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|