1
Allmänna diskussioner / SV: Välja tjänstebil
« skrivet: 26 november 2017 kl. 00:27:31 »Lille vän, vi har bilverkstad i famljen sedan 1991, sydsveriges största maskinpark till att renovera och trimma motorer, bromsbänk etc. Sedan 80-talet aktiva inom banracing me regelbundna besök på Nurburgring samt utbilad fordonsmekaniker med yrkesdiplom. 6st banracingbilar varav 3 rakt från AMG. Vad gäller Saab är de och förblir skit. De har ALDRIG kunnat producera med kvalitet, deras plattformar delar många komponeter men såklart inte alla, de senare åren med Opel. Alla 18 åringar med uppskruvat turbotryck som har ”500”hk brukar köra hem med fuktiga ögon när vi kört dem i bänken och de visst bara hade 190hk i sina superbilar. Växellådorna rasar, elfelen är gigantiska etc. etc. Så försök i inte lära i varjefall mig något. Ingen slump skiten konkade då Saab aldrig sedan 1946 gjort vinst på sin biltillverkning. Läs nu vidare i Bilsport.
Ps. Fråga bilhandlarna varför de inte byter in Saab, det finns inga delar mer än broms, hjulupphängning, toppackning etc. Prova att hitta det beröma och alltid sönderrostade undre röret från servopumpen till växeln. Good luck.
Inget "lille vän" här,tack.
Och helst inget skryt om att ni har bilverkstad "i familjen" ...sedan 1991!? Jo, då hade man ju varit med ett bra tag i den branschen.
Vad beträffar AMG bilar så har jag också gjort i ordning en hel del sådana för "ringen", och Hamann, Alpina, Gallardo och en del andra...
Nu handlade inte diskussionen om dig och mig, utan om Saab generellt var en dålig bil.
Svaret är nej, precis som när det gäller de flesta bilmärken som säljs eller har sålts i Sverige de senaste 20 åren.
Jag har för övrigt inte läst bilsport sedan 80 eller 90-talet.
Såg även att du skrev att Ford var dåliga bilar numera, men de var bra fram till 80-talet!?
Var i helv... har du fått detta ifrån? Ägde du många nya fordar på 70 och 80-talet?
Du behöver läsa på i fordonshistoria och skaffa dig kännedom om olika bilmärkens historia.