Vaför inte stelaxel om jag får fråga?
För övrigt har ju Honda här (som vanligt) en nästan extremt överlägsen kvalité mot Polaris.Polaris brukar tugga knutar, damasker mm... Honda har väl inga direkta problem alls vad jag vet.
Komfort, kedjelinje, utseende, chassistyrka... Det finns många för och nackdelar. I mitt fall är det nog egentligen mest en kombination av att jag är sjukt osugen på att byta krökta bakaxlar, och jag har ett par på mitt samvete. Man flyttar egentligen bara slitaget till någon annan punkt, men förhoppningsvis är hjullager, bussningar och krängningshämmare billigare i längden än vad bakaxlarna hade blivit.Jag vet inte ett skit om Polaris, men Honda har jag haft i form av 2-hjuling, cross. Som vanligt är man mer benägen att gå med något man "känner till" så Honda lockar, men, det verkar inte som om någon av de här maskinerna finns till försäljning i dagsläget. En snabb titt på Honda's hemsida ger vid handen att de inte håller på med den här typen maskiner längre (?) så något nypris fanns inte på deras sida (jag antar dock att det är långt utanför min budget) och det gör ju i någon utsträckning att man undrar hur det ser ut med reservdelar.Det positiva med en TRX 700XX torde ju vara att trots den (rätt mycket) större motorn, och elektronisk insprutning verkar bränsle-ekonomin, och prestandan snarlik den från polarens SMC Wildcat, åtminstone på pappret. Så den torde ju vara driftssäker. Men då har jag gått på uppskattningar av hur långt folk påstår att en 700XX kan förväntas ta sig på en full tank. Det är ju inte så säkert att det stämmer i verkligheten. Och några officiella siffror har jag inte hittat.Klart intressantaste alternativet just nu, finns det fler, eller det är Polaris vs Honda som gäller?B!
Sen att de är lite ovanliga är ju en annan sak.Tror det såldes ett knappt tiotal när det begav sig runt 2008-2009, alltså vägreggade.
Polarisen har jag aldrig kört men Hondan har jag ju kört en del och gällande soppaförbrukningen så kan man nog säga runt 0,6 - 0,7 kanske... kollade aldrig men vi åkte en del ihop och alla stora quads ligger där.Sen beror det ju en hel del på körstil också, men om man åker lagligt och vettigt tänker jag då.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️