ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => TGB => Ämnet startat av: opmsn skrivet 27 november 2007 kl. 21:09:46
-
TGB folket skriver för lite i forumet, skriv va fan ni håller på med så vi andra har nått intressant o läsa
hur stora däck kan vi ha...28max...!!?
vem har störst hjul på sin tgb blade?
-
Om man heter Kebabtaxi och frågar på det där viset så lär du få veta vad dags taxan är för en taxi i Ystad..
Eller hur många kebabrullar du får plats med i verktygs lådan..
Toker..
-
Jag har 27 tummare iaf. 27x10x12 fram och 27x12x12 bak.
De borde man ju inte vara ensam om... eller?
//Mange
-
Jag har 27 tummare iaf. 27x10x12 fram och 27x12x12 bak.
De borde man ju inte vara ensam om... eller
kanske har andra köpt större fälgar etc.. men då har dom inte lagt upp nått om de=) sökte på google men hitta inget.. tror dom flesta nöjer sig med maxxis fälgarna och däcken...
tar dina 27 i någonsatans... tror du att man får platts med 28 eller tom 30 däck? vad heter dina däck? har du funderat på o höja din tgb = distanser stötdämpare?[/quote]
-
Om man heter Kebabtaxi och frågar på det där viset så lär du få veta vad dags taxan är för en taxi i Ystad..
Eller hur många kebabrullar du får plats med i verktygs lådan..
Toker..
var vänlig o radera ditt medelande då du både ger antydningar till rasism, att jag skulle vara invandrare och jag vill inte ha dina dåliga skämt i min tråd...
-
Jag tror nog att 28" skulle gå in. Ska kolla när jag kommer hem lite närmare på det... 30" är nog kört i orginalutförande, men med lite modifikationer så går de nog, plastkanter och framlyktor i första hand tänker jag på.
Jag kör med Innova Mud Gear. Väldigt bra grepp och verkar inte slitas så fort tycker jag, men inte helt runda tyvärr. Men dom blir bättre...
Jag har funderat på o höja maskinen. Har kollat på brytvinklar o så på dom främre drivaxlarna och 1" till 2" tror jag nog man vågar. Jag vill nog endast höja fram då jag tycker den känns lite framtung och en höjning fram skjuter förhoppnings lite vikt bakåt.
Spacers kommer jag definitivt testa oxå.
Tänk på att 27-28" däck drar ner accet och toppfarten väsentligt, men med en uppspänning av sekundär fjädern så löser sig detta ganska bra. Även med andra variator vikter oxå. Själv har jag 4st 21gr och 4st 14,5gr. Ger en medelvikt på 17,75gr o det känns bra tycker jag...
Ska börja titta lite på kopplingsfjädrar nu och se om man kan skaffa lite kraftigare rackare så tillslags varvet blir lite högre.
Kör försiktigt! :)
-
Jag tror nog att 28" skulle gå in. Ska kolla när jag kommer hem lite närmare på det... 30" är nog kört i orginalutförande, men med lite modifikationer så går de nog, plastkanter och framlyktor i första hand tänker jag på.
[/size]
schysst info, inte lätt o använda däckräknarna eftersom 12 inte finns=) kommer säkert beställa 28
Jag kör med Innova Mud Gear. Väldigt bra grepp och verkar inte slitas så fort tycker jag, men inte helt runda tyvärr. Men dom blir bättre...
[/size]
låter ju intressant, känner du till nått billigt ställe?
Jag har funderat på o höja maskinen. Har kollat på brytvinklar o så på dom främre drivaxlarna och 1" till 2" tror jag nog man vågar. Jag vill nog endast höja fram då jag tycker den känns lite framtung och en höjning fram skjuter förhoppnings lite vikt bakåt. Spacers kommer jag definitivt testa oxå.
[/size]
det verkar som sagt vara minst platts fram så att höja bak kan kanske vara valfritt=) jag kommer nog att köra med spacers också, jag är ute efter att köra på 14 bilfälgar med antingen tyskstyk eller 14 monsterdäck ja har däckomläggninsmaskin...
Tänk på att 27-28" däck drar ner accet och toppfarten väsentligt, men med en uppspänning av sekundär fjädern så löser sig detta ganska bra. Även med andra variator vikter oxå. Själv har jag 4st 21gr och 4st 14,5gr. Ger en medelvikt på 17,75gr o det känns bra tycker jag...
Ska börja titta lite på kopplingsfjädrar nu och se om man kan skaffa lite kraftigare rackare så tillslags varvet blir lite högre.
[/size]
givetvis går den tyngre vilket måste sänka axx och topfart.. men du hade lösning på de? ja kör ofta lansväg så de är som sagt intressant att kunna hålla 90, vad är de du gör med sekundär fjädern? förklara! snackade med min mekaniker på åf här i ystad, han menade att det är sämre att köra med tyngrevikter (hugger mer) om man ska skotta snö.. det skulle slita på kardan och bakdiff/frontdito...håller resonomanget?
Nu ska jag dricka glüwein
-
Om man heter Kebabtaxi och frågar på det där viset så lär du få veta vad dags taxan är för en taxi i Ystad..
Eller hur många kebabrullar du får plats med i verktygs lådan..
Toker..
Hehehe, kunde inte ha skivit det bättre själv :lol:
-
Om man heter Kebabtaxi och frågar på det där viset så lär du få veta vad dags taxan är för en taxi i Ystad..
Eller hur många kebabrullar du får plats med i verktygs lådan..
Toker..
var vänlig o radera ditt medelande då du både ger antydningar till rasism, att jag skulle vara invandrare och jag vill inte ha dina dåliga skämt i min tråd...
Jasså, jag ser inget som har med rasism att göra i det inlägget.
Kallar du dig för "kebabtaxi" och inte tål sådana inlägg så föreslår jag att du byter nick.
Vad är en "kebebtaxi" igentligen, vänlig föklara det för oss här i tråden, jag får nämligen uppfattningen att det skulle vara "slang" för en vanlig taxi men en utlänsk person i, rätta mig om jag har fel. :wink:
-
Kollade lite igår och jag är skeptisk till att 28" går in. Lite plast framför bakdäcket kan ta i. När man gör fullt styrutslag kan de oxå komma och ta i, men det är nån centimeter till godo både fram och bak, så jag säger att det kanske går ;)
Modden jag har gjort kan du hitta länk på här på forumet under "Clutch mod and secondary spring" de e en länk från Nyroc forumet.
Om det sliter mer eller mindre genom att sätta in tyngre vikter låter jag vara osagt, men att sätta på större däck är nog en större bov i dramat.
//Mange
-
Kollade lite igår och jag är skeptisk till att 28" går in. Lite plast framför bakdäcket kan ta i. När man gör fullt styrutslag kan de oxå komma och ta i, men det är nån centimeter till godo både fram och bak, så jag säger att det kanske går
i första hand kan det vara intressant att beställa däck för att bara prova.. i värst fall får man kränga på bighorndäcken igen.. känns som de är höjnings distanser som ska till när man ändå köper 28 däck.,. fast då kanske det blir ännu större däck..30!! sen är det inte bra med minskad styrförmåga, jag tycker det är dålig vändradie på bladen från början..
Modden jag har gjort kan du hitta länk på här på forumet under "Clutch mod and secondary spring" de e en länk från Nyroc forumet.
jag läste din tråd sen.. intressant..
...till er som sabbar min tråd.. vad ska jag göra med er? jag kom just hem ifrån bion full av inspiration.. vilken film jag såg? SAW4
-
Om du tycker att Eatv:s inlägg är rasistisk så tycker
jag att ditt inlägg är hot!!
Citat:
...till er som sabbar min tråd.. vad ska jag göra med er? jag kom just hem ifrån bion full av inspiration.. vilken film jag såg? SAW4
-
Om du tycker att Eatv:s inlägg är rasistisk så tycker
jag att ditt inlägg är hot!!
sorry att mitt andra jag "mr hyde" flashades lite där..
-
:lol:
-
Jag kör med 27x11x14 och 27x9x14 passar perfekt MEN drivremmen slirar som f-n om man råkar köra fast ordentligt och då är det knappt att vinschen orkar dra loss hojen....jag har lyckats fleera gånger med det.
-
Jag kör med 27x11x14 och 27x9x14 passar perfekt MEN drivremmen slirar som f-n om man råkar köra fast ordentligt och då är det knappt att vinschen orkar dra loss hojen....jag har lyckats fleera gånger med det.
Även på lågväxeln??? 8O
-
Jag kör med 27x11x14 och 27x9x14 passar perfekt MEN drivremmen slirar som f-n om man råkar köra fast ordentligt och då är det knappt att vinschen orkar dra loss hojen....jag har lyckats fleera gånger med det.
Även på lågväxeln??? 8O
japp
-
Det verkar skumt tycker jag. På lågen skall TGBn klara riktigt extrem belastning, har du någon gång fått in vatten/lera i CVTn? Vad kör du för CVT vikter?
-
verkar som sagt skumt, min slirar inte hur hårt jag än kör fast, stark så in i helvete på lågväxeln... känns som man ska få lådan i ansiktet när man gasar på då för den vill inte ge upp... hihi :D
-
Det verkar skumt tycker jag. På lågen skall TGBn klara riktigt extrem belastning, har du någon gång fått in vatten/lera i CVTn? Vad kör du för CVT vikter?
jag kör med 21 gr och däck jag har är ITP 589 vad jag vet har jag aldrig fått in vatten/lera i cvtn men man vet ju aldrig. Den gjorde även så med orginal vikterna....
-
Jag fick problem med packboxen som sitter på utgåenda axel från motorn. Så det läckte lite olja på variatorn. Då slirade min med väldigt lätt. Men en ny packbox och rengörning av remmen med papper och startgas så var den som ny igen.