ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: jaas skrivet 4 november 2010 kl. 22:53:11
-
Sitter och funderar på att byte upp mig till våren! Kör nu en Polaris 250 4x4 som väger 220kg vilket är underbart :) När man kollar på nya atv så är alla så jävla tunga! Jag vill inte ha en 350 kilos klump som går bra i leran, jag vill ha en smidig maskin som gör som jag vill :-\
Vad finns det att köpa om maskinen utan lul lul ska väga under 250kg? Det ska vara 4x4!
-
Sitter och funderar på att byte upp mig till våren! Kör nu en Polaris 250 4x4 som väger 220kg vilket är underbart :) När man kollar på nya atv så är alla så jävla tunga! Jag vill inte ha en 350 kilos klump som går bra i leran, jag vill ha en smidig maskin som gör som jag vill :-\
Vad finns det att köpa om maskinen utan lul lul ska väga under 250kg? Det ska vara 4x4!
vet inte vad den väger men jag gillar Honda 420, smidigare maskin hittar man inte.
-
Ja den har jag kikat lite på och ser inte dum ut alls! Men den är bara "3 hjuls driven" va?
-
Ja den har jag kikat lite på och ser inte dum ut alls! Men den är bara "3 hjuls driven" va?
med rätt teknik driver den fint på alla fyra, men visst det går inte låsa diffen manuellt.
Men en väldigt fin hoj, smidig och mycket högkvalite´, helt klart värt en provtur iallafall
-
du kan slänga ett getöga på kawasaki kvf 750 =) står i mitt reggbevis att vikten är 260 kg och den e välldigt smidig
-
Yamaha grizzly är smidiga maskiner.. 450:in väger 260 kg med fulltank å 700:an 290kg , är dom enda maskiner jag har sett som väger maskinerna med fulltank i alla behållare.. Dom flesta maskiner vägs ju i torrvikt utan några vätskor i maskinen..
-
Jo grizzlyn har jag kikat lite på. 450 ligger dessutom lagom i pris för min i vår förväntade budget ()p
Kawan väger 275 tom och 297 som tjänstevikt, men var faktiskt mindre än jag trodde på en såpass stor maskin!
-
Jo grizzlyn har jag kikat lite på. 450 ligger dessutom lagom i pris för min i vår förväntade budget ()p
Kawan väger 275 tom och 297 som tjänstevikt, men var faktiskt mindre än jag trodde på en såpass stor maskin!
vet inte riktigt vart du har fått dom där siffrorna ifrån men dom värkar felaktiga.. enligt mina papper så har min en Tjänstevikt, kg: 267
kolla gärna upp det på transportstyrelsen.
Kan skicka dej regnummer via pm om det e intresant
-
Enligt Kawwas hemsida stämmer det som jaas säger ;)
-
Ja precis så tag jag vikterna från kawasakis hemsida. Kan man ju undra om deras hemsida eller transportstyrelsen har rätt? :-\
Hur får TS sina viktuppgifter tro, väger dom en maskin när den godkänns i sverige? :help:
-
ja det där va ju LITE knepigt om man säger så... undra vilken som har koll på sina siffror.
-
alla vikter ska man nog ta med en skottkärra salt, M.olsson och hans grabbar i Säffle har vägt de flesta maskiner och fick ganska avvikande siffror.
plus 40kg på endel av maskinerna, dock vet jag inte om de vägt nån Brutta!
-
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=23207.36
här är tråden har inte vägt nån bruteforce men jag gissar att den väger ungefär som en grizzly/renegade
-
Sitter och funderar på att byte upp mig till våren! Kör nu en Polaris 250 4x4 som väger 220kg vilket är underbart :) När man kollar på nya atv så är alla så jävla tunga! Jag vill inte ha en 350 kilos klump som går bra i leran, jag vill ha en smidig maskin som gör som jag vill :-\
Vad finns det att köpa om maskinen utan lul lul ska väga under 250kg? Det ska vara 4x4!
vill du ha en lätt maskin skulle jag nog titta på honda eller grizzly 450 eller can am 400
men dom flesta maskinerna väger mer än man tror
-
ingen som har en brutta som kan väga den? Skulle tro att min ligger runt 350kg nu med alla saker som sitter på den. Men det skulle vara intresant å veta exakt vad den väger.
-
har inte du 30tum?
jag skulle tro att den väger mer
när jag sålde mina 30 tums däck med fälg tror jag det vägde 84kg
-
har inte du 30tum?
jag skulle tro att den väger mer
när jag sålde mina 30 tums däck med fälg tror jag det vägde 84kg
nä har 27:or mudlite på nu
-
Nästan så man kan åka bandvagn istället, de är ju inge tyngre :D
Varför gör ingen en 4x4 med aluminium ram? Ska man köra Trail och liknande måste ju en lätt maskin vara väldigt bra.
-
Blir den för lätt så får den problem att göra rättvisa för däckmönstret .
Jag har haft lite sug att göra en hasplåt i SS235jrg (bonnjärn) så kan man göra den i ett stycke med gängadehål för plogblad, och med svetsade infästningar så att den blir helt slät.
Gulkromatera den eller måla.
Kan ju göra den i 3-4mm plåt så får man lite vikt som hjälper till att hålla maskinen på hjulen när det lutar friskt.
Eller ännu tjockare, trist att jag bara klarar bocka 4m långt 30mm tjockt hihi hi ;D