1
CF Moto / SV: 2014 Cfmoto C-Force 500EFI
« skrivet: 5 december 2013 kl. 07:43:55 »Va en konstig effektkurva?
Har den alltså samma HK/nm hela registret?
Reagerade på samma sak tills jag såg att det var tid på x-axeln och inte varvtal.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
CF Moto / SV: 2014 Cfmoto C-Force 500EFI« skrivet: 5 december 2013 kl. 07:43:55 »Va en konstig effektkurva? Reagerade på samma sak tills jag såg att det var tid på x-axeln och inte varvtal. 2
CF Moto / SV: Elschema« skrivet: 3 december 2013 kl. 12:22:37 »
Ett komplett elschema finns i användarmanualen.
Elscheman på delsystem hittar du i servicemanualen. Bådamanualerna finns på länken nedan. http://atvstockholm.blogspot.se/2011/03/atvquad-manualer.html 3
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Har ni tips på bra och tåliga vippströmbrytare?« skrivet: 24 november 2013 kl. 11:51:33 »
Jag köpte liknande på Kjell & co.
http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/elektromekanik/strombrytare/vippomkopplare/vippstrombr-1-pol-on-off-on-p36128 Hade såna här en vinter på min förra hjuling, och dem funkade fint. 4
CF Moto / SV: cf moto x8 annons« skrivet: 12 november 2013 kl. 22:07:33 »Skulle tippa på att det är sånt här som stör mycket Can-am folk. Står att den påminner , låter , känns (precis) som en Can-am 800. Det är väl iaf lite falsk marknadsföring för folk som handlar hjuling för första gången ?. Enda som är lika är 4 hjul & v-twin. Må så vara att det är falsk marknadsföring. Men varför skulle Can Am ägare reta sig på detta. De flesta Can Am ägare är väl nöjda med sina maskiner och byter väl inte till en CF? Blir din Can Am sämre av att nån jämför den med en CF? 5
Övrigt / SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?« skrivet: 8 oktober 2013 kl. 13:08:01 »
Många bra synpunkter.
Vad det gäller att skriva i "fel märkesavdelning", många gånger så finns det råd och tips som inte bara gäller ett märke. Sen finns det ju dom som gillar att gotta sig åt andras problem, men det ser man ju snabbt.Givetvis ska man skriva i de märkesavdelningarna man tycker att man har något att tillföra. De jag syftade på var de som gillar att gotta sig i andra olycka. Lite OT skulle jag vilja ge ett nytt argument till varför CA ägare borde tycka om kineser. Utan alla billiga kineser hade intresset för ATV troligen inte varit så stort som det är idag. Innan kineserna saknades billiga instegsmodeller. Hur många av er som kör märkesmaskiner har inte börjat med en kines för att det helt enkelt kändes lite för dyrt med t.ex en CA. Senare när man fått blodad tand kanske ni insett att en CA var värd pengarna. Men utan kineserna kanske en del av er inte insett detta och aldrig köpt en fyrhjuling överhuvudtaget. Jag hade aldrig lagt haft en tanke på att lägga bortemot 100 000:- på en ATV. Nu när jag haft en kines ett tag så finns det åtminstone liten tanke om att det skulle vara möjligt. Därför tror jag faktist att t.ex CA´s försäljning gynnats av kinesernas intåg. En hårdare konkurrens (om man nu anser att kineser är konkurrens) gynnar kunder och driver på företagens utveckling. 6
Övrigt / SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?« skrivet: 8 oktober 2013 kl. 09:42:44 »
Jag skulle vilja hålla med trådskaparen.
Jag tycker om det här forumet, man får ofta goda råd från folk oavsett vilket märke man kör. Men det finns tråkiga inslag. Det är långa debatter om kina vs märkesmaskiner. Eftersom jag mest läser sånt som rör CF verkar det för mig som att en del Can Am-ägare avskyr människor som är nöjda med sin CF. Säger absolut inte att det inte finns kina-fanboys. Det gör det absolut. Men eftersom jag har en CF kollar jag oftast bara på CF-avdelningen på forumet. Och så fort någon pratar om ett problem på en CF är det genast några Can Am ägare som är inne och berättar att man får skylla sig själv för att man köpte en kines. Skriver man något bra om en CF, så får man minsann veta att man inte ska våga sig på att jämföra sig med en märkesmaskin. Det är väldigt sällan några sådana inlägg från andra märkesägare. Och självklart spöar en Can Am en CF alla dagar i veckan. Hade jag kunnat och velat lägga mer pengar på en fyrhjuling hade jag kanske köpt en också. Men till mitt användande och min plånbok är min CF faktist jättebra. Och jag tror att det är så för de flesta ATV-ägare. Man köper det man har behov av och har råd med. varför kan man inte få vara nöjd med det? Om vi CF-ägare har en övertro på våra fyrhjulingar. Varför kan vi inte få leva lyckliga och vara nöjda i vår okunskap? De flesta som skriver vill bara ha hjälp med sina problem. Och om en CF-ägare skulle vilja berätta hur nöjd han är med sin CF på forumetsavdelning för CF. Varför kan man då inte få göra det utan att bli nedtryckt. Jag har inte kollat, men det kanske är så att det är CF-ägare inne på trådar som rör Can Am och skriver upp sina maskiner och ner Can AM. Och isåfall är de lika goda kålsupare. Jag tycker även att det är tråkigt att forumägaren tycker att man borde bannlysas för att man lyfter den här synpunkten. Det vore bättre om du agerade när trådar i sakfrågor börjar nå sandlådenivå. Jag hoppas att ingen känner sig utpekad. De flesta på forumet oavsett vilket märke de har är oftast mycket sakliga och hjälpsamma, och det vill jag tacka för. 7
Säljes / SV: "Trimbox" Goes 520« skrivet: 8 oktober 2013 kl. 09:17:43 »
Får man fråga varför du vill sälja den?
8
Allroad/Offroad / SV: Vart köper jag dessa strömbrytare?« skrivet: 21 augusti 2013 kl. 10:19:53 »
Kjell & co har rätt mycket olika strömbrytare.
9
Guidetavlan - så gör man! / SV: Oljeguiden!« skrivet: 18 januari 2013 kl. 11:18:35 »
mkt bra länk.
Castrol hade en liknande, och säkert de flesta andra tillverkarna också. http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9040884&contentId=7074499 Fyrhjulingarna hittade jag under lantbruk/terrängfordon. 10
Övrigt / SV: För mycket off-topic?« skrivet: 7 januari 2013 kl. 10:22:06 »Har börjat önska att det fanns en gilla-knapp bredvid citeraknappen på varje inlägg så de som citerar någon för att ge eller kan klicka där istället, samtidigt får bildvisare sin bekräftelse i bildtrådar och trådarna kanske kan hållas som just bildtrådar, inte en bild per sida och resten smileys och beröm/offtopic. Satt precis och tänkte samma sak. En gilla knapp så att folk slipper göra ett eget inlägg med en smiley eller en tumern upp för att visa att de gillar inlägget. Hade t det funnits en på det här inlägget hade jag tryckt på den. =) Tycker som flera andra att många trådar spårar ur, vilket gör att det är jobbigt att hitta relevant information i gamla trådar. 11
Övrigt / SV: Skillnad motorgång N mot urkopplad?« skrivet: 7 juni 2012 kl. 10:19:25 »
Svårt att göra nån riktigt bra gissning. Men jag tror att nånting på ingående axel kärvar.
Kanske problem med växleförare så att dreven inte riktigt hamnar i neutralläge. Hur går den med växel i? Är växlarna svåra att få i ur? 12
Övrigt / SV: Skillnad motorgång N mot urkopplad?« skrivet: 7 juni 2012 kl. 09:43:02 »Vet inte om jag förstått dig rätt men på det du skriver låter det som om motorn driver en aning fast du har neutralen i och det orkar den inte riktigt på tomgång så då går varvtalet ned. I så fall skulle du kunna skruva bort sidokåpan och kolla det. Kan inte din maskin men drivremmen skall ju inte driva med neutralen i. Kolla hur variatorn och remmen uppför sig i neutral rsp växel och koppling i/ur osv. Sitter inte variatorn alltid "före" växellådan? Isåfall påverkas ju inte rem och variator av om man har neutral eller växel ilagd. Dessutom tolkar jag att du skriver att du trycker in kopplingen som att du har en "vanlig" växlelåda och ingen variator. Låter som att det är nåt som går trögt i växellådan. Eftersom fenomenet finns när du har neutralläget i gissar jag på att lagren på ingående axeln i växellådan är problemet. 458 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 456. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|