ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: thoggster skrivet 19 april 2014 kl. 13:49:05

Titel: Panik! Hjälp!
Skrivet av: thoggster skrivet 19 april 2014 kl. 13:49:05
Min Kawa 750 -14 krånglar. CVT-lampan blinkar och maskinen blir strypt.
Har testat den guiden som finns och allt går som det ska tills jag ska koppla ur 2-pin kabeln, lampan blir inte att blinka långsammare som den ska. Nån som vet ngt hjälpande? Funderar på om det är fel kabel jag drar isär, den sitter på höger sida ovanför kåpan. Kablarna är en brun och den andra blå/vit på hanen och svart och blå/svart på honkontakten.

Ska ut på långtur imorn och nu riskerar jag att få ställa in, jag måste bara lösa det idag!
Titel: SV: Panik! Hjälp!
Skrivet av: thoggster skrivet 19 april 2014 kl. 15:35:08
Kom igen! Ingen som vet något?
Titel: SV: Panik! Hjälp!
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 19 april 2014 kl. 15:48:33
Har du kollat igenom Kawasaki delen?
Titel: SV: Panik! Hjälp!
Skrivet av: Lowest skrivet 19 april 2014 kl. 22:09:04
Det är en av dom som ska isär men kommer inte ihåg vem men det är bara att ta isär båda och sen gör du som jag skrivit nedan.
Under sadeln längst bak sitter kopplingen du ska dra isär och bakom den sitter en dammy som du tar isär och kopplar ihop dom med varann och sen vrider du på tändningen efter ett tag så blinkar lampan långsammare och då vrider du av tändningen och kopplar tillbaka allt under sadeln och kablarna på variatorkåpan och sen ska den funka igen.
Titel: SV: Panik! Hjälp!
Skrivet av: myggan83 skrivet 10 maj 2014 kl. 12:22:57
Är nyfiken, men har bruttan funkat bra förutom rem krånglet?  :)
Titel: SV: Panik! Hjälp!
Skrivet av: thoggster skrivet 12 maj 2014 kl. 23:12:34
Ropade efter hjälp i onödan visade det sig. Remmen hade fått midja och brytaren inne i variatorkåpan slog ifrån. Så ny rem efter typ 5h körning på ny maskin. Sen 4h körning med nya remmen så small den med. Funderar på att köra in nästa rem haha. Är det nån som vet vad som gäller vid inkörning? Köra 5mil på lågen har jag hört, men vill gärna ha lite klara besked.
Annars så är jag helnöjd, hade ju en can-am 650xmr och den har inte lika bra vrid som Brute. Tyckte nog även efter en jämförelse med kompisens 1000cc Outlander att upp till 30-40kmh så drar Brute ifrån.
Titel: SV: Panik! Hjälp!
Skrivet av: myggan83 skrivet 12 maj 2014 kl. 23:37:08
Låter nice! Tror att det står i nån polaris tråd nyligen om inkörning av rem.
Titel: SV: Panik! Hjälp!
Skrivet av: myggan83 skrivet 12 maj 2014 kl. 23:41:47
Det är tydligen viktigt att alltid köra med originalrem, gjorde du det? Eftermarknadsprylarna verkar inte hålla nåt vidare. Vad jag läst på amerikanska forum..
Titel: SV: Panik! Hjälp!
Skrivet av: thoggster skrivet 13 maj 2014 kl. 19:33:47
Nej jag gjorde ju inte det. Ska beställa en sån imorn.
Nu till en annan fråga, hur stora däck kan man köra med på en brute force 750 -14?
Har itp mudlight xl 27-12-14 bak och 27-10-14 fram nu, drog en snabb mätning och kom fram till att 29" var absolut max. Nu är det ju dåligt utbud på 29" så jag skulle vilja ha 30". Beställer ett sånt där highlifter-kit som höjer hjulingen 2" imorn. Finns det nå tillsatser eller liknande att köpa för att få på 30+ däck?

Rubberdown höjning? Är det nån som provat? http://shop.textalk.se/se/article.php?id=10720&art=6213113 (http://shop.textalk.se/se/article.php?id=10720&art=6213113)