ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Körteknik => Ämnet startat av: race skrivet 18 mars 2007 kl. 23:20:28
-
tänkte höra om ni har några bra trix på hur man ska göra för att få upp quaden på bakslangarna?? ska man lägga en foten/benet på sadeln och det andra benet ska vara kvar på bromsen och sen gunga upp den om man säger?? har aldrig provat hehe..
Kör en dinli 450 fas2 -07:D (Och är mer än nöjd om någon undra)
-
tjenare!om man vill åka på bakslangarna så är de ett tips att börja med att sätta upp ett ben på sadeln.spelar dock ingen roll om det är "bromsbenet" för att man reser ju upp den så långt att man är precis på gränsen attt stegra över,där har man de ultimata läget som gör att man kan åka hur långt som helst o bara reglera med gasen o behöver inte använda bromsen.Sen underlättar det om man har ganska lågt lufttryck(04-05kg) om man ska svänga när man åker påbakslangarna.Sen kan man ju även bara ställa sig upp o dra upp den ,eller sitta ner. men personligen tycker jag att man har bättre kontroll o bättre sikt när man står upp eller på ett knä.man kan även stå på båda knäna. men de e inget att rekomendera förän man har kontroll. :)
-
Tycker att kjell kan lägga in sitt veto här oxå! :lol:
-
okej tack för infon=) får väl ge mig på det och prova någon dag:S hehe
-
okej tack för infon=) får väl ge mig på det och prova någon dag:S hehe
Synd att du inte bor närmare... då kunde vi träna samtidigt... och filma lite... = grymt rolig film :D
-
haha ja den hade nog blivit "hur man inte ska göra vid bakhjulskörning" :D
-
Här finns fler som behöver öva... :oops:
Man är så jäkla rädd att tippa maskinen bara, skulle behöva en längre grab-bar så den kan rädda en om man håller på att slå över.
Tänkte öva utan kameror... :wink:
-
Här finns fler som behöver öva... :oops:
Man är så jäkla rädd att tippa maskinen bara, skulle behöva en längre grab-bar så den kan rädda en om man håller på att slå över.
Tänkte öva utan kameror... :wink:
Men det är väl inte hela världen om den slår över? Sitter du med ett ben uppe på sadeln är det väl bara att hoppa av och låta den slå runt, sen vända den rätt igen.
-
Här finns fler som behöver öva... :oops:
Man är så jäkla rädd att tippa maskinen bara, skulle behöva en längre grab-bar så den kan rädda en om man håller på att slå över.
Tänkte öva utan kameror... :wink:
Men det är väl inte hela världen om den slår över? Sitter du med ett ben uppe på sadeln är det väl bara att hoppa av och låta den slå runt, sen vända den rätt igen.
Det är ju massor med skit på som kan gå sönder om man lägger den på rygg. Då kan det snabbt bli dyrt.
-
ja precis, min har ju bara hunnit rulla ca 50 mil så den är ju ganska så fin fortfarande hehe=) men man måste ju prova för att lära sig;)
-
Det är väl bara att dra pluggen på en dinli och gasa 8O
-
japp pluggen är dragen men har inte vågat köra så hårt med den då den fortfarande håller på att köras in=)
-
tror attdet är ide o förlänga backracket lite..i varje fall på 06 orna ...annars tar väl bakskärmarna i backen före backracket...när man ställer den rätt upp...för det lär du göra.. :lol:
-
Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen.
Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant.
Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten.
-
kör bara lite sakta o gasa till så reser den sej :D jag har brutit av 2 st grab bars på 6 månader när jag tränar på backhjuls åkning :? jag har inte dinli men jag antar att grab baret inte är så särskilt starkt så ett tips är att fixa ett av platjärn innan du börjar träna så sliper du förstöra orginal :) jag bröt av orginal först sen drog jag över utan något alls där bak o spräckte plasten o efter de så lyckades jag bryta av de jag svetsade av platjärn, men nu kan jag :lol: lycka till
-
hehe japp övning ger färdighet;)
-
Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen.
Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant.
Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten.
på raptor 660 funkar det utan problem att köra med motorbroms på bakslangarna(kört över 3 km på de viset) men kanske inte på dinli.
-
Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen.
Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant.
Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten.
på raptor 660 funkar det utan problem att köra med motorbroms på bakslangarna(kört över 3 km på de viset) men kanske inte på dinli.
Kör långsamt och gå förbi balansläget...då räcker ingen motorbroms.
-
Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen.
Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant.
Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten.
ja vi har ju sett dig köra tvåhjuling. :P
-
Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen.
Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant.
Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten.
ja vi har ju sett dig köra tvåhjuling. :P
Jag menar de! :D
Snart är de dags o prova balanssinnet igen, bara jag får ordning på Buellen...jag har skjutit nåt drev i lådan. :? :(
-
En ordentlig tak balk och en front monterad vinch. sen går att hålla hojen på bakhjulen tills man tröttnar...
-
Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen.
Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant.
Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten.
på raptor 660 funkar det utan problem att köra med motorbroms på bakslangarna(kört över 3 km på de viset) men kanske inte på dinli.
Kör långsamt och gå förbi balansläget...då räcker ingen motorbroms.
nej de e sant.ska man gå över balansläget måste man ju självklart använda broms :wink:
-
Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen.
Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant.
Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten.
på raptor 660 funkar det utan problem att köra med motorbroms på bakslangarna(kört över 3 km på de viset) men kanske inte på dinli.
Kör långsamt och gå förbi balansläget...då räcker ingen motorbroms.
nej de e sant.ska man gå över balansläget måste man ju självklart använda broms :wink:
Lite off topic men..
Såg dig bojan(tror jag)när jag va uppe i lycksele när du åkte på isen där..kan säga att det va du som fick mig å köpa fyrhjuling:)
Blev helt frälst när du drog förbi allt som fanns att köra om!
-
vet ju inte om man kan få upp dinlin på bakhjulet genom att bara ge den lite gas och fortfarande sitta kvar normalt=) har inte testat att göra såhär men effekten borde ju räcka till tycker man=)?? förslag på vilken växel man ska ha i, sitta så långt bak på sadeln som möjligt? rycka upp den? hehe;)
-
Lite off topic men..
Såg dig bojan(tror jag)när jag va uppe i lycksele när du åkte på isen där..kan säga att det va du som fick mig å köpa fyrhjuling:)
Blev helt frälst när du drog förbi allt som fanns att köra om![/quote] :) jo de va jag som körde :D skoj att du såg de! om du ska upp fler gånger till Lycksele i vinter så säg till så får du gärna prova raptorn på isen. körde du nån bil på banan?
-
vet ju inte om man kan få upp dinlin på bakhjulet genom att bara ge den lite gas och fortfarande sitta kvar normalt=) har inte testat att göra såhär men effekten borde ju räcka till tycker man=)?? förslag på vilken växel man ska ha i, sitta så långt bak på sadeln som möjligt? rycka upp den? hehe;)
mitt förslag på växelval är tvåan till att börja med.ettan blir lätt "Ryckigt" Den borde orka på tvåan även om du sitter ned o gasar till samtidigt som du rycker lite.En polare till mig hade en dinli-05 o den gick att få upp på de viset.men som sagt:lättare att få upp den knästående o lättare att hålla balansläge. lycka till! :)
-
hehe thanks;) ja lycka till kan nog behövas:D
-
Lite off topic men..
Såg dig bojan(tror jag)när jag va uppe i lycksele när du åkte på isen där..kan säga att det va du som fick mig å köpa fyrhjuling:)
Blev helt frälst när du drog förbi allt som fanns att köra om!
:) jo de va jag som körde :D skoj att du såg de! om du ska upp fler gånger till Lycksele i vinter så säg till så får du gärna prova raptorn på isen. körde du nån bil på banan?[/quote]
Nej ska tyvärr inte till lycksele nåt,dock ska jag till Umnäs under påsk:)
Nej körde ingen bil,åkte skoter ut till isbanan så va vi där å kollade ett tag..
Hur hade du dubben fördelat på dina däck?
-
lite filmat från sommaren: http://videos.streetfire.net/search/lycksele/0/f4986cd8-7e41-419b-b125-985c011ef530.htm
-
du är riktigt grym på att köra måste jag säga:D hållt på länge?
-
du är riktigt grym på att köra måste jag säga:D hållt på länge?
tackar så mycket :) jag har haft quad sen i juli-06.kört ca 350 mil.
-
Lite off topic men..
Såg dig bojan(tror jag)när jag va uppe i lycksele när du åkte på isen där..kan säga att det va du som fick mig å köpa fyrhjuling:)
Blev helt frälst när du drog förbi allt som fanns att köra om!
:) jo de va jag som körde :D skoj att du såg de! om du ska upp fler gånger till Lycksele i vinter så säg till så får du gärna prova raptorn på isen. körde du nån bil på banan?
Nej ska tyvärr inte till lycksele nåt,dock ska jag till Umnäs under påsk:)
Nej körde ingen bil,åkte skoter ut till isbanan så va vi där å kollade ett tag..
Hur hade du dubben fördelat på dina däck?[/quote] okej ,på de viset. dubbarna är fördelade så att det är 3 st dubb per "klack" dubben är monterade o limmade av samma gubbe som dubbat aston martin bilen i james bond.suverän kvalite!dyra ,men prisvärda.
-
va e bäst när man ska stegra. tum eller rullgas?
-
Härlig film! :twisted:
-
Lite off topic men..
Såg dig bojan(tror jag)när jag va uppe i lycksele när du åkte på isen där..kan säga att det va du som fick mig å köpa fyrhjuling:)
Blev helt frälst när du drog förbi allt som fanns att köra om!
:) jo de va jag som körde :D skoj att du såg de! om du ska upp fler gånger till Lycksele i vinter så säg till så får du gärna prova raptorn på isen. körde du nån bil på banan?
Nej ska tyvärr inte till lycksele nåt,dock ska jag till Umnäs under påsk:)
Nej körde ingen bil,åkte skoter ut till isbanan så va vi där å kollade ett tag..
Hur hade du dubben fördelat på dina däck?
okej ,på de viset. dubbarna är fördelade så att det är 3 st dubb per "klack" dubben är monterade o limmade av samma gubbe som dubbat aston martin bilen i james bond.suverän kvalite!dyra ,men prisvärda.[/quote]
Ok d låter bra..får testa det till nästa vinter på min då:)
Är d många som kör 4hjuling däruppe lr kör alla skoter?När jag va där va du den enda som körde iaf..
-
va e bäst när man ska stegra. tum eller rullgas?
de e nog bara en vanesak.de e nog hugget som stucket.
-
[
Ok d låter bra..får testa det till nästa vinter på min då:)
Är d många som kör 4hjuling däruppe lr kör alla skoter?När jag va där va du den enda som körde iaf..[/quote] jopp :) nä de e inte många än så länge, vi är bara ca 5 st.men de e nog bara jag som kör året runt :( men de blir nog fler hoppas jag! ska ringa till minhoj.se o höra om dom vill komma till lycksele på motorveckan o ha en monter o visa upp lite quad o tillbehör.de får nog upp ögonen på folk, för motorintresset här är väldigt stort.var o varannan här har ju skoter,så dom borde bli sugna på quad eftersom det är VÄLDIGT likt att köra skoter.
-
Prova åk på bakslangarna i riktigt mjuk sand, jag tycker det är bästa övningsunderlaget.
Det är lätt att hålla balansen i och det går inte lika fort som på tex asfalt och så gör det inte så mycket om man tippar över.
-
man ska ju koppla när man brumsar (i alla fall på min ska man de) hur gjör man då när man kör på bakhjulen, brukar köra på 2an 3an när jag åker på bak slangaran o om jag ska koppla när jag bromsar känns de svårt att kunna fortsätta köra sen utan att slå över, eller att hjulingen ska dö när jag släper koplingen :? måste jag koppla eller kan jag bromsa än då?
-
så länge du inte låser bakaxeln kan du bromsa bäst du vill utan att koppla. gör du så på bil också?
-
Han får inte ens köra bil 8)
-
Jo då Dinlin går att få upp på bakgummit utan att rycka specielt mycke beroende på drevning.
-
Några meter har det blivit men som många andra tycker/säger så är det rätt äckligt när det börjar luta "mycke" så då lägger jag ner hojjen. Men men träna träna träna finns väl ingen annan medecin :D
-
när ni kör på bakhjulen använder ni kopplingen lr slår ni i växlarna när ni kör på bak slangarna
-
Ja då har man slagit runt då :oops: Men jag hade lite tur för jag flög av o hojjen fortsatte ut i skogen o la sig på sidan. (Lite mecka så är den som ny :P) Bakracket fick lite repor + lite mer :wink: Lycka till gott folk så övar vi mera (blir nog en wheelie bar nu) he he he
-
åka bakhjul är skoj
-
Weelebar är att rekomendera. Byggde en och man vågar mycket mera.
Å den har kommit väl till pass både en och två grr. Nu kan jag iallafall åka några hundra meter på bakslangarna. Men mitt problem är att quaden vill svänga eller så vill vägen svänga men inte quaden.
Tycker det är lättast att åka på tvåan eller trean. Försökte växla på bakhjulen men lyckas inte. Får inte tag i koplingen, har ju fullt sjå att bara hålla i mig. Växla utan koppning går inte det heller. Hur gör ni för att växla på bakhjulen?
-
Har efter lite övande lärt mig att växla på bakhjulen så jag kan nu åka ett par hundra meter. Men jag vill åka längre. Den vill bara svänga åt höger fast jag har lika däckstryck i backdäcken (beror väl på att vägen lutar lite utåt).
Nu har jag balasen för att åka långt ska bara lära mig att följa vägen också.
Hur gör man för att ändra kurs på bakhjulen? Har försökt luta mig, men det verkar inte funka så bra. Hur gör ni?
-
när jag ska köra mycket på bakhjulen så släpper jag då ut ganska mycket luft, kör på cirka 0,2-0,3 sen så brukar jag ha lite mindre i ena däcket då den brukar vilja dra ner i diket, sen ang växlingen har då jag inga problem, jag drar upp min på trean sen kopplar jag och lägger in 4an och 5an men du får ligga ganska högt upp... ska du svänga får du hänga ut kroppen väldigt mycket men du tar ju inga skarpa kurver....
-
Här kommer lite tips... ...not
http://www.youtube.com/watch?v=v-ADEYeCNRg
-
aj aj aj!
-
lite tips å så...
om du ska växla på bakhjulen så ställ in kopplingen så den tar längst ut, så det räcker att du trycker in den ca 2cm så frikopplar det, så du inte behöver dra kopplingen ända in, lite jobbigt att köra med i början men en vanesak.
ju mindre luft du har i däcken desto lättare att styra, jag har min så den ska dra lite åt vänster bara för att, jag kör i stort sett alltid med vänster fot i bågen och höger fot på bromsen, skulle du/cykeln få nått fnatt så kan du bromsa ner den på framhjulen. Om man står såhär så kan du luta dig ungefär 3ggr så mycket åt höger som vänster, så du kan styra lika bra åt båda håll så säga genom att den drar till vänster.
Jag kan hänga ut hela överkroppen utanför cykeln på höger sida, men kommer inte så långt åt vänster :D
Kopplingen pillar jag aldrig på för att ta ner den, bara för att växla och om man ska köra så sakta som möjligt på 1'an så får man koppla.
1'ans växel är ryckig, men bäst enl mig att lära sig på, ramlar du av så händer i stort sett ingenting för att det går skitsakta, det är svårast att köra på bakhjulen på 1'an. så bemästrar du det är det bara att tuta å köra på 1-5'an :)
När jag köpte quad ville jag förstås åka på bakhjulen, petade i ettan, foten i bågen och drog upp den, hjärnan sa till mig "HOPPA AV!!!!!" så jag ramlade mer eller mindre av.
hände så 2ggr.... sen sa min hjärna istället "BROMSA!" och då! kunde jag :)
Har sett endel som ska leka på bakhjulen på 2-3'an utan att riktigt bemästra det, har kostat en och annan plastbit :)
slutligen. Lär dig åka typ 200m på ETTAN, kan du det är det bara att avancera uppåt, och det blir som alla säger, lättare ju högre växel du har.
hoppas detta hjälper nån :D
-
Här kommer lite tips... ...not
http://www.youtube.com/watch?v=v-ADEYeCNRg
haha! ja så där kommer det väl bli några gånger när man ska börja träna på dom dödsföraktade bakhjulsåkandet. Du bröt inget va?
-
Här kommer lite tips... ...not
http://www.youtube.com/watch?v=v-ADEYeCNRg (http://www.youtube.com/watch?v=v-ADEYeCNRg)
Tack för att jag fick se detta...... jag såg videon och tittade vidare på crasher på youtube... eeeh nu är jag så taggad på att gå ut o köra på bakslangen!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5BjMBXLx1C4&feature=related [/youtube]
Så SKA det se ut!
-
hur dumt det än låter så går det lättare ju fortare man kör, bemästrar man 1'an så kan man allt sen, att ligga på 5'an i runt 100 km/h på bakhjulen är lika svårt som att kolla på tv'n ungefär
-
Inte hittat balansen riktigt än ja (a) Men jag antar att de borde gå lättare med renegaden eftersom den har aut.. jobbiga är att renegadens motrbroms är hyffsat kraftig så släpper man för mycke på gasen så går den ner hela vägen. plus att den är fram tung pga fyrhjulsdriften. Men men övning ger färdighet!
-
http://www.youtube.com/watch?v=QUcuX3S55aM
lite "how to do a Wheelie" ;D
-
Bakhjulskörning ;D ;D ;D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y3siHmNpQgI&feature=related[/youtube]
-
jag hissar bara om jag ska över dicket 8)om inte jag impar på brudarna O0
-
är det lätt att köra bakhjul med en 200cc. har aldrig prövat...
-
Jag kommer bara upp på bakan på 2:an, Lite power lift på 3:an med det är allt. 1:an vill jag inte ens pröva...
-
är det lätt att köra bakhjul med en 200cc. har aldrig prövat...
funkar ju på min 110cc i 1:an o 2:an så enligt mig borde det gå ()p
-
Jag kommer bara upp på bakan på 2:an, Lite power lift på 3:an med det är allt. 1:an vill jag inte ens pröva...
Prova att flytta vikten bakåt. Jag kommer upp på trean om jag bara gasar fyran går att komma upp på men man måste ha rätt varv på motorn och rycka rätt bra i styret samtidigt som man lutar sig bakåt. Lär dig att växla på bakhjulen så kan du börja på valfri växel. Om man skall köra långt så är det lättast att börja på fyran sen peta i femman. Mitt rekord är 4 km. Men det kommer jag aldrig att slå igen pga nya däck som är nästan omöjliga att svänga på bakan med då de är för hårda för det.
-
orginal än ()p Kan 1 km på cykel, 1000 ärliga meter ;D. Efter en Km så får man ju blodstopp i armarna? :o
Har kört ca 10 meter nu, Framgång ! :whip: :headbang:
-
Har en kompis som är ganska duktig på att köra på bakhjulen, han kör i gånghastighet så långt som det finns hyffsat rakväg.
Har ett klipp där han kör med en gubbe på framracket, känns som överkurs.
och ja! jag vet att det är dumt att inte ha hjälm. :nono:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=f2_zAtvhOGY[/youtube]
-
Haha ! Snyggt men farligt, Som alla stunts egentligen ! 8)
-
Hellre ett kort och roligt liv än ett långt och tråkigt!
Jag hade ett riktigt youtube moment igår! skulle köra på bakhjulen och ta vänster handen i gruset bakom bågen (sittande såklart) men en liten rolig detalj jag missat, när jag skruvade ihop raptorn så hamnade gasvajern fel nånstans, så när man vrider styret fullt åt höger så gasar den en hel del :)
För att klara hålla mig kvar med handen i gruset fick ja ju självklart vrida styret fullt åt höger, WROOOM så stegra jag upp och ramlade av, fyrhjulingen for iväg med ganska mycket gas på bågen och bakdäcken och vältade i sidlet tillslut, knäckte vänster bakskärm :)
Tur man kör yamaha! bara å bända tillbaka den så ser den ut som ny!
-
Hellre ett kort och roligt liv än ett långt och tråkigt!
Jag hade ett riktigt youtube moment igår! skulle köra på bakhjulen och ta vänster handen i gruset bakom bågen (sittande såklart) men en liten rolig detalj jag missat, när jag skruvade ihop raptorn så hamnade gasvajern fel nånstans, så när man vrider styret fullt åt höger så gasar den en hel del :)
För att klara hålla mig kvar med handen i gruset fick ja ju självklart vrida styret fullt åt höger, WROOOM så stegra jag upp och ramlade av, fyrhjulingen for iväg med ganska mycket gas på bågen och bakdäcken och vältade i sidlet tillslut, knäckte vänster bakskärm :)
Tur man kör yamaha! bara å bända tillbaka den så ser den ut som ny!
Kanske skulle investera i en sån här. Här tänkt göra det själv men det har inte blivit av än :-\
http://www.atvhuset.se/Shop/Application/pgImgPopup.php?sTbl=Art&sImgName=U-502.jpg
-
mjodå har funderat lite på en sån men jag skulle tro den blir en hel del ivägen och kanske aldrig använd, kör lite baklänges, till framlänges, kör sittande på bågen fram etc, den där tråden kommer ju va lindad som ett hundkoppel runt en lyktstople på styret :D
-
mjodå har funderat lite på en sån men jag skulle tro den blir en hel del ivägen och kanske aldrig använd, kör lite baklänges, till framlänges, kör sittande på bågen fram etc, den där tråden kommer ju va lindad som ett hundkoppel runt en lyktstople på styret :D
He He ja håller man sig inte på sin plats blir det ju problem :D Nån får uppfinna en fjärrkontroll som man kan ha i fickan som bryter automatiskt när man kommer på ett visst avstånd ifrån mottagaren gärna med reglerbart avstånd så kan man ställa den som det passar :djump:
-
He He ja håller man sig inte på sin plats blir det ju problem :D Nån får uppfinna en fjärrkontroll som man kan ha i fickan som bryter automatiskt när man kommer på ett visst avstånd ifrån mottagaren gärna med reglerbart avstånd så kan man ställa den som det passar :djump:
/
/
/
Haha... Sidå där 20 meter? ^-^
-
jadu en trådlös hängsnara hade inte vart dum, typ 3m ifrån eller nått sånt. eller så får ja fixa sån dom har på monster trucks :) fjärrkontroll med killswitch
-
Dom kostar väl bra mycket soppa pengar? :o
-
Har upptäckt att min har en tendens av att dra åt höger.. nån som vet svaret?
-
Kolla att du har samma lufttryck i båda hjulen. Eller ta ur lite ur vänster tills den går rakt. Vägen lutar utåt pga att vatten skall kunna rinna av. Så man får ha lite mera i höger bak däck.
Men kör med lite luft i däcken typ 0,3-0,4 så är det lättare att svänga på bakan.
-
Kolla att du har samma lufttryck i båda hjulen. Eller ta ur lite ur vänster tills den går rakt. Vägen lutar utåt pga att vatten skall kunna rinna av. Så man får ha lite mera i höger bak däck.
Men kör med lite luft i däcken typ 0,3-0,4 så är det lättare att svänga på bakan.
ok tack.. ()p får prova det till helgen då
-
Tog äntligen mod till mig igår och bestämde mig för att rondell powerslides och smiska skrevraketer vid rödlysen inte va nog så jag hittade en stor övergiven parkering och spenderade 2 timmar där.. det började rangligt, men när jag sen hittade dom små detaljerna som gör det så mycket enklare så lossnade det.
Jämn gas och sen bara koppla upp den (på 1an då) försökte först gasa upp den utan koppling, men det vart för ryckigt.. så jag kopplade upp den över balans punkten och när det kändes som jag skulle välta över sparka jag i 2an och trampa lätt på bromsen sen va det bara att balansera ut med gasen. behövde inte ens röra bromsen igen bara att kompensera med gasen och balanspunkten.
2 Timmar senare så gjorde jag wheelies från stillastående till 3an utvarvad vid vartenda rödlyse på väg hem!
En bra dag helt enkelt. Nästa utmaning är att dra upp den på 1 hjul!
-
dra upp den på ett hjul? det har jag provat och det är rusktigt långt ifrån lätt, har provat köra sakta på bakhjulen och kasta runt den, dvs du kan vända hjulingen på ca 20m's radie på bakhjulen. det är jävligt svårt faktiskt men det går. går även göra det tightare men jag kör ju breddat så det blir en hel del svårare för det.
Sen att köra på säg höger hjulpar och dra upp den på bakhjulen, det är skitlätt och då går den ju på 1 hjul i ca 1 sekund :)
kul med fler som gillar bakhjulsåka! Med tanke på det. fick bromsa för första gången på typ 5 månader när jag åkte bakhjul på högre växel än 2'an :) (raptorn börjar bli för rapp för gamla mig :(
-
dra upp den på ett hjul? det har jag provat och det är rusktigt långt ifrån lätt, har provat köra sakta på bakhjulen och kasta runt den, dvs du kan vända hjulingen på ca 20m's radie på bakhjulen. det är jävligt svårt faktiskt men det går. går även göra det tightare men jag kör ju breddat så det blir en hel del svårare för det.
Sen att köra på säg höger hjulpar och dra upp den på bakhjulen, det är skitlätt och då går den ju på 1 hjul i ca 1 sekund :)
kul med fler som gillar bakhjulsåka! Med tanke på det. fick bromsa för första gången på typ 5 månader när jag åkte bakhjul på högre växel än 2'an :) (raptorn börjar bli för rapp för gamla mig :(
Ja men om jag klarar att köra hyffsat perfekt på bakan efter 2 timmars träning så ska jag fan lyckas med 1 hjul också!
och dra upp den på höger hjulpar o sen stegra upp den är ju bara halva utmaningen.. hoj åkarna trackar oss för att det är så lätt att köra på 2 bakhjul.. nu ska vi se vad dom säger när man helt plötsligt rycker upp den och håller kvar den på 1 hjul! det är lixom emot tyngdlagen och alla andra lagar =P bara vinkeln på quaden på ett hjul blir ju helt fel.. pluss att du blir tvingad att köra den snett från alla vinklar..
det blir helt enkelt kul!
Försökte köra idag också men stormen som drog över sthlm idag gjorde att man vart lite avtaggad, har svårt som det är att hålla däcken i backen på torrt.
Och om raptor börjar bli för rapp för dig så skulle jag gärna ställa mig brevid dig vid rödlyset ()p
-
jag backar aldrig för ett race :) att köra på 1 hjul har jag försökt typ hundra gånger, min är breddad 13cm bak vilket gör det en hel del svårare, och jag har inte vart i närheten av att köra på ett hjul, så lyckas då så är du fan inte dålig :)
Du kan däremot prova lägga i backen!!! *hint* så backar du rätt fort, tvärnit så den går ÖVER vändläget så backar du vidare, altså baklänges wheelie :) det är långt ifrån så lätt som det låter
lägg i backen nu :p fniss
-
Ok bra då sätter vi upp ett race 730ish cc vs mina 449.8 eller va det nu :knupple: Får säga till min mekaniker (farsan) att lägga lustgas flaskan på kylning och skaffa mig en så där triatlon-antiluftmotstånds dräkt..
Hur hade du tänkt att jag skulle backa ? :P har en YFZ så om du hittar en backväxel på den "let me know" jag skulle ju kunna testa att göra det i en brant skidbacke men så gärna vill jag inte ha ihjäl mig!
Hoppas på bättre väder imorrn dock så jag får en chans att varva ut alla växlarna och kanske träna lite till innan jag ger mig på dom riktigt tunga grejerna..
Funderar också på att sätta dit en ordentlig wheelie bar. Svetsa fast en skateboard truck tänkte jag. slippa byta wheelie platta hela tiden pluss att det lär rulla bättre om jag känner för att ta mig fram på det viset!
-
jo jag vet att YFZ inte har back därför jag *hinta* ett gäng trick mindre du kan göra då :) backen är en rolig växel när man tröttnat på 1-5.
Tycker inte du ska sätta dit nån jätte wheelie bar, det är bara för fegisar att ha hjul på bågen, den ska ju va såpas att du får in foten sen behöver den inte va större. Den jag har är snäppet större än original och RAK istället för ett runt rör som går som en båge, kostar 200kr och tål mycket stryk innan den behövs bytas.
Ska du göra en i stål tycker jag du ska göra med slitplatta, finns 2 roliga trick jag kan men det sliter så jävla mycket på bågen :(
och kubik hit och kubik dit, har inte något att säga, är mer hk/nm vs kilo vi pratar i såna fall, ja drog en 2300 kubiks volvo 240 med turbo förra helgen på 201m :DV
-
Ja jag vet att det är lite sissy status men va fan man e ju inte gjord av pengar och har inte råd att dra över hela quaden! Ska spawna lite på det där men det lutar åt "stödhjul" iaf!
Ja men att dra bilar e ju en sak :P jag e nöjd med att moona chefen när han försöker utmana mig i sin M5 -05..
Är dock stolt över att jag fått en KTM Duke förare att bli så rädd att han stegrade över 2an på Sveavägen och när jag vände om och frågade honom om han va ok så svarade han lite grymtande "det är ok, men inte mer"..
Vi får ta o köra en runda någon dag nu innan vädret blir riktigt tråkigt!!
-
;D
-
har samma bild på min men ist för att stryka över den så lät jag den va synlig.. precis som med texten om att "Do not use on Public roads"... yeah right heja sverige för atv friheten..
-
haha, Direkt ur instruktions boken ()p
-
;D
;D ;D ;D ;D ;D
-
wie, "Lärde" mig en ny sak idag. Va på vägarna runt sahara idag. Så va det typ en hårnål, då var det ner på 2:an. Sen ut ur böjen när jag kom på sladd så drog jag i styret så vad hojen på bakhjulen. Skit fränt ju! Aldrig testat förut. Polaren bakom va hel impad efteråt :headbang: Sen hela vägen hem så träna man att åka på bakhjulen över små krön :headbang:
Detta måste vidareutvecklas :djump:
-
du menar att du sladdade och gjorde wheelie samtidigt? det är rätt fränt ja :) har provat själv på hård grus och har väl klarat 1 varv som bäst, men det är rätt lätt att välta om man råkar få för mycket fäste, och får man för lite så slutar ju wheelin :o
-
Ja det va skit fränt! :headbang:
-
:nopics
-
:headbang: Ja nu Jävlar ska det åkas på bakhjulen.. Synd bara att det ska regna varenda jävla dag.. Fast då är ju inte alla skogstokiga kärringar ute och är ivägen =)
-
Och nu slutade det regna... Jag åker ut och naturligtvis lite för kaxig och det slutar med en bakhjulsvurpa.. tur att det var mjukt undelag efter allt regn :banghead: Inget skadat eller trasigt förutom självförtroendet :DV
-
Håller med! :)
:nopics :ATV:
-
att visa wheelies på bild är som att visa ljudanläggningar på bild :)
Nu blev jag göööör sugen å fixa min bakbroms så man kan åka sådär saaaaaaaakta på bakhjulen :D
-
att visa wheelies på bild är som att visa ljudanläggningar på bild :)
Nu blev jag göööör sugen å fixa min bakbroms så man kan åka sådär saaaaaaaakta på bakhjulen :D
ok, här får du :)
den är ganska trött så man får slita upp den på 1an
[youtube]f_ZYrHvkTkI[/youtube]
Och en till med lite lek också :P
[youtube]VgSRpvShwpo[/youtube]
-
110 cc 140kg tung kines, kunde jag utan problem få up på 2 ans växel med mycke vilja kunde jag även på 3 an :headbang: då körde jag ungefär 1 timme varje dag under en hel sommar på en gräsplätt som var 30x30 meter stor så de ända man kunde göra var att dra up på bakhjulen o sen ner igen :djump: så tyvärr lärde jag mej aldrig köra längre än 30 meter på bakan :banghead:
sladd o sen up på bakan är väl inte så mycke trick utan mer än vanlig kurva! för efter första halvan av svängen sätter man ju sig mer eller mindre på grabbaren för att ha så mycke drag så möjligt ut ur kurvan!
-
Hur man parkerar en badboy :headbang:
-
Hur man parkerar en badboy :headbang:
hehe jasso du hitta den också :)
-
Hur man parkerar en badboy :headbang:
hehe jasso du hitta den också :)
Jag hittar det jag vill. Mestadels. ()p
har du kopplat om broms systemet? För på den jag hade så tog fotbromsen på alla 4 hjulen. Sen handbromsen va parkerings bromsen som gick till bakhjulen med en vajer. Såg lite lurt ut när du hängde över styret och bööörna :headbang:
-
Dålig bild men. Va i sahara med några på farsdag. (Den ända bilden på när jag åker bakan)
-
är väl rätt okej att det tar bak på frambromsen... men att det tar fram på bakbromsen är ju bara fel! helst skulle jag vilja haft en bromsvåg på min :) tappar ju lite trix utan allround broms... men å andra sidan så är det mindre fegt :DV
-
110 cc 140kg tung kines, kunde jag utan problem få up på 2 ans växel med mycke vilja kunde jag även på 3 an :headbang: då körde jag ungefär 1 timme varje dag under en hel sommar på en gräsplätt som var 30x30 meter stor så de ända man kunde göra var att dra up på bakhjulen o sen ner igen :djump: så tyvärr lärde jag mej aldrig köra längre än 30 meter på bakan :banghead:
sladd o sen up på bakan är väl inte så mycke trick utan mer än vanlig kurva! för efter första halvan av svängen sätter man ju sig mer eller mindre på grabbaren för att ha så mycke drag så möjligt ut ur kurvan!
Den väger faktist 130kg ;) ;) Kan oxå enkelt få upp den på 2:ans.. längtar bara till nästa år för då blir det en ltz 400
-
110 cc 140kg tung kines, kunde jag utan problem få up på 2 ans växel med mycke vilja kunde jag även på 3 an :headbang: då körde jag ungefär 1 timme varje dag under en hel sommar på en gräsplätt som var 30x30 meter stor så de ända man kunde göra var att dra up på bakhjulen o sen ner igen :djump: så tyvärr lärde jag mej aldrig köra längre än 30 meter på bakan :banghead:
sladd o sen up på bakan är väl inte så mycke trick utan mer än vanlig kurva! för efter första halvan av svängen sätter man ju sig mer eller mindre på grabbaren för att ha så mycke drag så möjligt ut ur kurvan!
Den väger faktist 130kg ;) ;) Kan oxå enkelt få upp den på 2:ans.. längtar bara till nästa år för då blir det en ltz 400
de va som fasen min kines får jag bara upp på 1an om jag sliter ordentligt. :rtfm: hur fort går era maskiner?? ???
-
110 cc 140kg tung kines, kunde jag utan problem få up på 2 ans växel med mycke vilja kunde jag även på 3 an :headbang: då körde jag ungefär 1 timme varje dag under en hel sommar på en gräsplätt som var 30x30 meter stor så de ända man kunde göra var att dra up på bakhjulen o sen ner igen :djump: så tyvärr lärde jag mej aldrig köra längre än 30 meter på bakan :banghead:
sladd o sen up på bakan är väl inte så mycke trick utan mer än vanlig kurva! för efter första halvan av svängen sätter man ju sig mer eller mindre på grabbaren för att ha så mycke drag så möjligt ut ur kurvan!
Den väger faktist 130kg ;) ;) Kan oxå enkelt få upp den på 2:ans.. längtar bara till nästa år för då blir det en ltz 400
de va som fasen min kines får jag bara upp på 1an om jag sliter ordentligt. :rtfm: hur fort går era maskiner?? ???
Om man ska vara helt ärlig..... 45 km/h men hastigheten har sänkts ganska mycket efter som kedjan gett upp :( :cry:
-
Hur man parkerar en badboy :headbang:
hehe jasso du hitta den också :)
Jag hittar det jag vill. Mestadels. ()p
har du kopplat om broms systemet? För på den jag hade så tog fotbromsen på alla 4 hjulen. Sen handbromsen va parkerings bromsen som gick till bakhjulen med en vajer. Såg lite lurt ut när du hängde över styret och bööörna :headbang:
jodå det är omkopplat som det ska va, fram fram och bak bak 8)
-
Det är bara att trycka till på gasen så reser den på sig ska du se (om det finns fäste ()p )
-
Mellan lerhålsvändorna passades det på att köra lite på åkern.. Bjuder på 2 bilder..
(http://www1.garaget.org/gallery/archive/6705/large/563154_tak1t7.jpg)
Tycker man inte 100 meter på bakhjulen är tillräckligt spännande kan man alltid prova det på ojämn åker ;)
(LTZ 400 på bild..)
(http://www1.garaget.org/gallery/archive/6705/large/563153_6lethi.jpg)
Lerhålet i början av dagen, mycket djupare 3 timmar senare..
-
110 cc 140kg tung kines, kunde jag utan problem få up på 2 ans växel med mycke vilja kunde jag även på 3 an :headbang: då körde jag ungefär 1 timme varje dag under en hel sommar på en gräsplätt som var 30x30 meter stor så de ända man kunde göra var att dra up på bakhjulen o sen ner igen :djump: så tyvärr lärde jag mej aldrig köra längre än 30 meter på bakan :banghead:
sladd o sen up på bakan är väl inte så mycke trick utan mer än vanlig kurva! för efter första halvan av svängen sätter man ju sig mer eller mindre på grabbaren för att ha så mycke drag så möjligt ut ur kurvan!
vad hade du för trim på den? :nono:
min måste jag köra i 30 innan jag kan växla till trean utan att plågga maskineriet allt för mkt + att det är nerdrevad till 13 kuggars
-
Kolla att du har samma lufttryck i båda hjulen. Eller ta ur lite ur vänster tills den går rakt. Vägen lutar utåt pga att vatten skall kunna rinna av. Så man får ha lite mera i höger bak däck.
Men kör med lite luft i däcken typ 0,3-0,4 så är det lättare att svänga på bakan.
Tack för tipset!
Provade FÖRST denna helg (fråga mig inte varför) o den går rakt nu!
Kom 150 meter sen tog rakan slut :-\
-
åååååh bjud en fyrhjuling nu så man kan åka lite bakhjul!... kompisen plockade ut sin KFX idag och jag fick tyvärr prova lite och mina quad körtlar höll på att bli fördärvade... inte kört på ett halvår och sen BOOM :) såååå roligt!
-
Tänkte bara lägga detta i denna tråden också för allas vetskap.. Att köra på bakhjulen och bli tagen av polisen för det leder till Grov vårdslöshet i trafiken vilket leder till 12-24 månader utan körekort.. Jag vet för jag blev fälld för det nyss.. Dock om detta skulle hända er ta in advokat för nu har jag fått tiullbaka mitt! från 12 månader till 1 och en halv !
-
Måte väl bero på var man kör nånstans med.... ute på en parkeringsplats eller mitt i centrum :hmmm: och kanske även beror på hur förstående konstapeln är ;D
-
surt att bli tagen... antar det var i högre fart på större väg? jag har kört så sakta det går på 1'an medans en polis såg på, på en stoooor parkering för lastbilar... han flinade bara ()p finns bra och dåliga poliser
-
Det var på Ringvägen i centrala Stockholm.... och jag det gick ganska fort också... jag låg på 4an. Men till saken hör att jag nu fått tillbaka det
-
Det var på Ringvägen i centrala Stockholm.... och jag det gick ganska fort också... jag låg på 4an. Men till saken hör att jag nu fått tillbaka det
nämen så gött :) då kan man ju åka ut och bränna utan problem :headbang:
-
110 cc 140kg tung kines, kunde jag utan problem få up på 2 ans växel med mycke vilja kunde jag även på 3 an :headbang: då körde jag ungefär 1 timme varje dag under en hel sommar på en gräsplätt som var 30x30 meter stor så de ända man kunde göra var att dra up på bakhjulen o sen ner igen :djump: så tyvärr lärde jag mej aldrig köra längre än 30 meter på bakan :banghead:
sladd o sen up på bakan är väl inte så mycke trick utan mer än vanlig kurva! för efter första halvan av svängen sätter man ju sig mer eller mindre på grabbaren för att ha så mycke drag så möjligt ut ur kurvan!
min 110cc vägde kg typ och den gick upp på 1 men med ett jävla rykande fick jag upp den på 2an. och när jag körde så varjag tvungen att varva som in i he..ete innan man kunda växla upp till trean.
och den gick i 40-50 och det enda effekt ökningen var ett luftfilter.
så vad var orginall på den hjulingen igentligen?hehe :nono:
-
har en psmoto 250cc som ligger på en 180kg ungefär. Går det att komma upp på bakhjulen? har testat och testat men den lyfter lite men inte så jag kan hitta balans, vad ska man göra? tips?
-
är ju mycket teknik på föraren men 180kg och 200cc är väl inte bästa förutsättningarna kanske, se till att få vikten lååångt bak, alternativt lasta på 2 cementsäckar eller liknande bakpå så den blir mera baktung :)
-
tack för tipset! Men jag menar jag har kikat runt lite på youtube och ser att folk drar upp en 200cc BB på bakhjulen hyfsat lätt. Vad gör jag för fel, jag måste koppla upp den annars finns det ingen chans känns det som.
Tack på förhand!
-
tja svår att se vad du gör för fel :) du kanske har en svagare modell, eller så har du fel teknik, däcktryck, hjul eller något annat?
Prova i lite uppförsbacke, då är det lättare ()p
-
vad bör man ha för däcktryck? jag försöker liksom ha ena benet upp på sadeln.
Den går upp en bit men inte så jag kan hitta balans, och den börjar varva MASSOR! är det skadligt för motorn om man kopplar upp den? tack narmasil!
-
prova att ha lite fart och kör på högre växel
-
jag kör som sagt med 0.3-0.4 i däcktryck, antagligen får du "bäst resultat" om du står still och kopplar upp den, tänk på att rycka upp den också så säga :) svår att förklara
-
min reser sig på bakhjulen även om ja inte vill :headbang:
-
kan någon förklara för mig hur jag får min fyrhjuling att gå på 4 hjul?
-
kan någon förklara för mig hur jag får min fyrhjuling att gå på 4 hjul?
prova 4x4 :lol:
-
ja.... VA!? Hur får man ner framhjulen i marken? hittar inte 4x4 spaken på min raptor :( hjälp! svårt att styra! :headbang:
-
Så jäkla inspirerad att lära mig lite bakhjuls åkning nu , Funderar om jag ska göra en liten förlängning på bågen så inte skärmarna tar i om jag slår runt :lol: Cykel och Cross klarar jag att åka på bakhjulet med så det borde inte ta allt för lång tid att lära sig med Quaden med ()p
Tittade på denna grymt ()p http://www.youtube.com/watch?v=u0NhX4RcKVc
-
Byggde denna i dag , Grymt kul
(http://www.nymoen.se/atv/bar2.jpg)
(http://www.nymoen.se/atv/bar.jpg)
-
sätt magnesium ribbets i gummit så sprakar det fint på kvällen när du kör på bakisarna... ()p
-
sätt magnesium ribbets i gummit så sprakar det fint på kvällen när du kör på bakisarna... ()p
Gummit , Det är en nylon stav ,, Den ligger inte i backen när man kör på bakisarna ;) Bara när man slår över :D :D Och det har ju hänt ett par ggr :lol: :lol: :lol: Ska plocka av den i kväll och åka till jobbet och blästra och lacka den silver som ramen i morgon ()p ()p ()p Ska försöka få någon att fota när man kör på bakisarna ,,,
-
sätt magnesium ribbets i gummit så sprakar det fint på kvällen när du kör på bakisarna... ()p
Ska försöka få någon att fota när man kör på bakisarna ,,,
Bagarn har väl inget för sig när han inte kan åka? ;D eller bakar han bara?
-
sätt magnesium ribbets i gummit så sprakar det fint på kvällen när du kör på bakisarna... ()p
Gummit , Det är en nylon stav ,, Den ligger inte i backen när man kör på bakisarna ;) Bara när man slår över :D :D Och det har ju hänt ett par ggr :lol: :lol: :lol: Ska plocka av den i kväll och åka till jobbet och blästra och lacka den silver som ramen i morgon ()p ()p ()p Ska försöka få någon att fota när man kör på bakisarna ,,,
om vi ska vara petiga så såg det mer ut som ROBALON... ;) tror jag skrev fel i mitt förra inlägg, det heter Mag. rivvets...men jag blir snart rättad ännu en gång...
-
är det lättast att stegra när man har små eller större drev bak?
-
är det lättast att stegra när man har små eller större drev bak?
Beror ju lite på vad du har för motor och drevning fram. Så det spelar ingen större roll, sätter du på mindre än original bak så blir ju motorn slöare och därför kanske svårare?
Jag tror det är ytterst få atv's/quaddar som inte går att dra upp på bakhjulen med rätt teknik ()p
-
Tjena Ny här och har lite frågor om "slang" åkning.
Jag kör raptor 700R och får fan inte upp den :(veryangry): . Förmodligen för feg för att gasa på.
När man läser här inne så är de ju ganska så klart att tekniken är olika för olika CC.
Men en 700R borde väl vara ganska lätt att få upp lr? ???
/Emil
-
...och får fan inte upp den...
Nä, sånt är inte så kul...
Gällande Raptorn så reser sig i alla fall min på de lägre växlarna bara genom tillslag på gasknappen.
...men det klart, man väger ju lite mer än vad man borde och sitter man bekvämt hamnar ju tyngdpunkten över bakhjulen.
Att sen balansera på bakhjulen är en annan sak, men att FÅ upp den bör inte vara svårt.
-
jag får inte upp min på bakan för att de bara river upp :tickedoff
vad är de bästa underlaget att köra på? :hmmm: :help:
-
jag får inte upp min på bakan för att de bara river upp :tickedoff
vad är de bästa underlaget att köra på? :hmmm: :help:
Asfalt är bäst, Blött gräs/snö/is är nog sämst.
För att svara på Emil så är du kanske för feg eller har helt fel motorik, på 1'ans växel går den upp som en barnlek, gäller bara att våga :) kan nog tipsa om att det känns behagligare att stå med en fot i bågen och ena på bromsen, slår du över så är det inte alls lika obehagligt utan du bara kliver av bakåt
Lycka till ()p
-
jag får inte upp min på bakan för att de bara river upp :tickedoff
vad är de bästa underlaget att köra på? :hmmm: :help:
Wiiillle fick ju upp den hur enkelt som helst ju!? ???
Jag kör på bakhjulet enda tills vägen svänger eller att den drar ner i diket med min LTZ 250 ()p
Det är hur lätt som helst om man kör med en fot på dynan men det blir svårare om man inte gör det.
Jag kör raptor 700R och får fan inte upp den :(veryangry): . Förmodligen för feg för att gasa på.
När man läser här inne så är de ju ganska så klart att tekniken är olika för olika CC.
Men en 700R borde väl vara ganska lätt att få upp lr? ???
/Emil
Det är ju mkt svårare för dig som har koppling än för mig som har halvautomat. Testa att köra lite på mjukt underlag med foten på dynan och var inte rädd att välta bakåt. Sedan kan du börja köra på hårdare underlag.
-
Är hojen sänkt blir det tuffare på högre växlar, men ettan måste vara skitenkelt arr dra upp den i annars har du nåt allvarligt effektfel
-
jag får inte upp min på bakan för att de bara river upp :tickedoff
vad är de bästa underlaget att köra på? :hmmm: :help:
Wiiillle fick ju upp den hur enkelt som helst ju!?
mm,men han körde ju på asfalt,å de har ju jag nästan ingen åtkomst till :banghead: men när jag kör på asfalt så får ju ja åxå upp den :) ,men ja var mest bara ute efter vilka andra underlag ja kan köra på :rtfm:
-
Nej han fick upp den på grusväg utanför TP och då var det lite kladdig åxå ()p
Men tillbaka till ämnet nu.
-
Många bra tips.
Nu är de bara ut och ladda. men vem ska jag skicka läkar räkningen till ;D
Ska fixa en bild me så ni kika lite. vet att den är sänkt breddad och bytt däck på. men ni kanske ser något som jag missar.
???
-
ni som säger att man inte behöver vara rädd för att slå över, hur klarar ni era bak skärmar? mina skulle nog bli soppor om jag laddade över min :(
-
ni som säger att man inte behöver vara rädd för att slå över, hur klarar ni era bak skärmar? mina skulle nog bli soppor om jag laddade över min :(
dom flesta hjulingar är ju designade så grab baren ska ta i marken före skärmar/avgasrör så brukar inte vara något problem...
Har man en sänkt maskin så blir det klart svårare att hitta balanseringsläget, men någon omöjlighet eller jättesvårt är det inte ()p
-
ni som säger att man inte behöver vara rädd för att slå över, hur klarar ni era bak skärmar? mina skulle nog bli soppor om jag laddade över min :(
dom flesta hjulingar är ju designade så grab baren ska ta i marken före skärmar/avgasrör så brukar inte vara något problem...
dinlind skärmar går en bra bit bakom grab baren :(
-
Du kan ju göra din egen grabbar som e lite längre :)
-
ÄNTLIGEN!!!
Nu har jag fått in lite tajming i åkandet och varje gång sitter. bara balansen kvar men behöver ytterliggare några cm upp med framhjulen.
(http://i42.tinypic.com/2hhj51s.jpg)
-
har du varit på balansläget så du vet vad du gör? ser lite farligt ut annars eftersom du inte har nån fot på bromsen och det ser ut att gå rätt fort :hmmm:
tänkte bara så du inte ligger i 50 km/H och går över balansläget och inte klarar parera med enbart gasen, visst går det och så gör jag hela tiden i större fart, men att börja med det är nog ingen bra idé
men annars ser det bra ut! fortsätt träna, bakhjul är svinkul ()p
-
Hittat läget men är lite feg att hålla i. måste få in balansen så man får lite längd på körningen. går inte så fort är ett screenshot ifrån en film så kan vara därför. bakhjulsåkning= askul()p
-
ska då va en räjäl vikt bak för att en gammal ltf 250 ska gå på bakhjulen :sunny:
-
Köra bakhjul är skit skoj håller på att träna att köra på tomgången bara ^-^ Blir som svårt när man nästan står stilla
-
Köra bakhjul är skit skoj håller på att träna att köra på tomgången bara ^-^ Blir som svårt när man nästan står stilla
roligt å se hur sakta man kan köra, när man hittar läget man kan stå helt still och bara röra kroppen så äre kul... stog helt still med min YFZ i ca 4-5 sekunder :headbang:
-
Köra bakhjul är skit skoj håller på att träna att köra på tomgången bara ^-^ Blir som svårt när man nästan står stilla
roligt å se hur sakta man kan köra, när man hittar läget man kan stå helt still och bara röra kroppen så äre kul... stog helt still med min YFZ i ca 4-5 sekunder :headbang:
Så ska de vara ()p