Faktum är att den kan gå bättre i kallt väder. Eftersom luften innehåller mer syre än samma volym vid varmt väder.
Citat från: "STENE"Faktum är att den kan gå bättre i kallt väder. Eftersom luften innehåller mer syre än samma volym vid varmt väder.Ja luften blir ju mer komprimerad så du får in möe mer luft än när det är varmt.Som t.ex en turbo bil med intercooler, Ic:en kyler luften så att den blir kompimerad.Man kyler monekylerna i luften
Jag kör till och från Norrtälje då jag jobbar, 2,2mil enkel väg Har precis börjat med det och det funkar utmärkt. Dock med varma kläder och 2 rejäla handskar..Har skruvat i MAXIGRIP´s skruvdubb 15mm hårdmetalkärna.Det blev fuggigt bra. 70 dubb varje bakdäck 30 i varje framdäcktot 200dubb = 1100kr ca dessa skruvas ut till sommaren och återisätts till vintern.. skit smidigt... Går som på räls men det går att leka :twisted: om man vill Min rackare startade utan problem i minus 10 efter ett helt dygn ute...Mycket bra och tryggt att veta. Bra också att jag har ett dragsnöre om batteriet skulle strejka..MvhMats Jonsson
Citat från: "Bushmaster"Jag kör till och från Norrtälje då jag jobbar, 2,2mil enkel väg Har precis börjat med det och det funkar utmärkt. Dock med varma kläder och 2 rejäla handskar..Har skruvat i MAXIGRIP´s skruvdubb 15mm hårdmetalkärna.Det blev fuggigt bra. 70 dubb varje bakdäck 30 i varje framdäcktot 200dubb = 1100kr ca dessa skruvas ut till sommaren och återisätts till vintern.. skit smidigt... Går som på räls men det går att leka :twisted: om man vill Min rackare startade utan problem i minus 10 efter ett helt dygn ute...Mycket bra och tryggt att veta. Bra också att jag har ett dragsnöre om batteriet skulle strejka..MvhMats JonssonAntar att du bor i Roslagsbro trakten, skojiga vägar för fyrhjuling .
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️