ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Skötsel => Ämnet startat av: lifanraggare skrivet 19 september 2010 kl. 18:19:48
-
Hej
Tänkte se om någon kanske vet vad det är för fel på min lifan. När man kört ca10-15min så bara tvär dör den sen efter en halv minut kan man starta den igen o köra typ 10-15min igen innan den dör igen, jag ha ren gjort förgasaren och tändstiftet men det hjälpte inte är det någon som har tips på vad jag skall göra?
Hälsningar lifanraggare
-
Hej
Tänkte se om någon kanske vet vad det är för fel på min lifan. När man kört ca10-15min så bara tvär dör den sen efter en halv minut kan man starta den igen o köra typ 10-15min igen innan den dör igen, jag ha ren gjort förgasaren och tändstiftet men det hjälpte inte är det någon som har tips på vad jag skall göra?
Hälsningar lifanraggare
Har haft en likadan. :) Väldigt starka men förbannat låga och små, för att inte tala om fula. :D
Det viktiga är HUR den dör. Är den överhuvudtaget svårstartad, lite, ibland, kanske?
Hackar den, smäller den? Kanske rycker? Någon skillnad med chocken inne eller ute?
Luft har du uppenbarligen så bensinen är aktuell att se över, hur den strömmar till. (om nu förgasaren är ren)
I annat fall så är det styrning så som tändning och liknande som är din bov i det hela, garanterat.
Mer information till en lyckad lösning önskas.. :)
-
Hej
Tänkte se om någon kanske vet vad det är för fel på min lifan. När man kört ca10-15min så bara tvär dör den sen efter en halv minut kan man starta den igen o köra typ 10-15min igen innan den dör igen, jag ha ren gjort förgasaren och tändstiftet men det hjälpte inte är det någon som har tips på vad jag skall göra?
Hälsningar lifanraggare
Har haft en likadan. :) Väldigt starka men förbannat låga och små, för att inte tala om fula. :D
Det viktiga är HUR den dör. Är den överhuvudtaget svårstartad, lite, ibland, kanske?
Hackar den, smäller den? Kanske rycker? Någon skillnad med chocken inne eller ute?
Luft har du uppenbarligen så bensinen är aktuell att se över, hur den strömmar till. (om nu förgasaren är ren)
I annat fall så är det styrning så som tändning och liknande som är din bov i det hela, garanterat.
Mer information till en lyckad lösning önskas.. :)
Den är inte svår starta den går hur fint som helst 10-15min en tvär där den bara som att man stänger av den helt plötsligt sen är det vara att vänta en halv minut sen starta den lika fint som vanligt o går kanon fint lika länge sen dör den igen
-
Nu vet jag inte om det skulle bli såhär extremt, men du kan ju kolla om tanklocket är tätt. Får du vakum i tanken så kan det ju ge liknande fel.
Så prova skruva lös locket lite, du borde ju höra ett sug då om det är vakum.
-
Ska ja vara ärlig så tycker jag att du ger för dåliga svar som ska hjälpa oss att gissa, ts.
Men för att återgå till ämnet så kan vi konstatera att luften har du uppenbarligen inga problem med.
Bensin och Tändning/gnista/el - Är förmodligen vad du kommer hitta som orsak.
Vakum?? Provat startgas någonstans? Någon skillnad med eller utan chock?
Jag tycker du ska starta den när den är kall. Låta den stå på tomgång, varva lite ibland om det behövs. Dör ändå?
Då kan vi konstatera om det är glapp någonstans tex.
-
Vart bor du? :)
-
någon tempgivare till kylaren som bryter? (överhettningsvakt)?