-Håller med dig stene det är ju förj-vligt att man kan åka t.e.x Suzuki Hayabuza i 340 km/h (eller vad dem går i) på 2 hjul och skitdåliga bromsmöjligheter helt lagligt... :x ...men om man har fyra hjul, väger runt 300kg och har bromsar runt om och "bara" går i ca: 90-100 km/h så måste maskinen strypas till 15 kw 8O 8O 8O 8O för att.....-Ja, vad då :?: ...är den ett farligare fordon än en mc, eller vad menas egentligen med denna idiotiska strypning :?: Tycker att en lagändring skulle behövas....
Det dummaste med denna 20 hk regel, är att det olika inom EU !! I Spanien och England har dom inte denna regel. Jag kan inte fatta att Sverige fick införa specialregler efter att tex Spanien tillät ATV´s på gatan.
Nej det tror jag inte går, i Sverige ska dom ju va strypta...
Citat från: "Blade400"-Håller med dig stene det är ju förj-vligt att man kan åka t.e.x Suzuki Hayabuza i 340 km/h (eller vad dem går i) på 2 hjul och skitdåliga bromsmöjligheter helt lagligt... :x ...men om man har fyra hjul, väger runt 300kg och har bromsar runt om och "bara" går i ca: 90-100 km/h så måste maskinen strypas till 15 kw 8O 8O 8O 8O för att.....-Ja, vad då :?: ...är den ett farligare fordon än en mc, eller vad menas egentligen med denna idiotiska strypning :?: Tycker att en lagändring skulle behövas....Kan bero på att det är ett överskott på "plantor" som kör fyrhjuling... Sen vill jag gärna se dig bromsa ut en Hayabusa (eller valfri sporthoj för den delen) med en fyrhjuling.Bromsarna på de flesta fyrhjulingar är inte särskilt bra. Små skivor och enkolvsok och slangar av tveksam kvalitét. Sen åker många på crossdäck vilka inte har något vidare grepp.Att köra en fyrhjuling i 140 är ganska spännande, särskilt om det svänger. På en sporthoj är man inte ens varm i kläderna... Så jag förstår strypningen.Sen är det upp till var och en om man behåller den eller inte, men då får man också ta ansvaret./J