ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Sim86 skrivet 14 januari 2011 kl. 18:56:48

Titel: Vad skiljer sig mellan årsmodellerna på ltz 400?
Skrivet av: Sim86 skrivet 14 januari 2011 kl. 18:56:48
Hej

Jag är ny här på forumet och även på dett med 4hjulingar. Jag har dock blivit sugen på en som "leksak" för att kunna använda till jobbet ibland, Åka små slingriga asfaltsvägar, Sladda grusväg och åka på små turer på skogsvägar med tjejen  ()p
Har läst rätt mycket här på forumet och tycker att en Suzuki ltz 400 verkar duga kanon för ändamålet. Vad jag läst så ska den vara roligare att köra än tex dinli 450 pga bättre chassie och dämpare, Visst dinlin har 50cc större motor så den har kanske lite mer ork.

Men jag undrar vad som skiler dom olika årsmodellerna åt på ltz 400. Tex en 05 och 08 är dom identiska eller?

Mvh
Titel: SV: Vad skiljer sig mellan årsmodellerna på ltz 400?
Skrivet av: vespa skrivet 14 januari 2011 kl. 20:48:29
Jag tittade också på suzukin då jag letade vägreggat pga, att vi har en Suzuki i företaget och att det är en "märkesmaskin" men du bör nog åka någonstans och provsitta då de inte är allt för stora fysiskt sett. Jag kände mig som om jag satt på en barnfyrhjuling och jag är inte ofantligt stor (inte dvärg heller)
Titel: SV: Vad skiljer sig mellan årsmodellerna på ltz 400?
Skrivet av: Motoya skrivet 14 januari 2011 kl. 20:51:10
Nej de är inte identiska. Fram till 2005 är de likadana (lite ändringar i plasten samt klistermärken har jag för mig, även ramen vart ytterst lite uppgraderad 2004). Sen kom dessa uppdateringar (kopierat ifrån Amerikansk sida)

NEW FEATURES:
Larger 37mm carburetor with throttle position sensor - ignition timing is determined by throttle opening for improved engine response, especially at high rpm
Revised cam profiles for improved overall power output
Increased number of clutch drive plates (8 to 9) for improved clutch operation and feel
New magnesium valve cover, clutch cover and ignition cover for improved engine appearance and reduced weight
Piggyback reservoir-style front shock absorbers featuring adjustable preload, compression & rebound damping for improved overall suspension performance
New aluminum front bumper and aluminum rear grab bar for improved appearance and reduced weight
Aluminum gear shift lever for lighter gearshift feel and reduced weight

sen vid 2009 kom nya LT-Z, ser ut som en LTR i plasten, men 400cc med insprutning, kan säga att 2009 kom en helt ny maskin  :)