ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: fagersta skrivet 21 januari 2011 kl. 16:19:04
-
vill byta hjuling ska köpa en av dom :djump: nu till frågan vilken ska man slå till på
canamen eller artctic cat :-\ :-\ :-\ samma pris på dom :help:
-
Utan att ha ägt någon av dom röstar jag på can-am. Känns som en bättre maskin och med lite mera "finesser" som luftfjädring, uppflyttad kylare med mera.
-
Can am den är super nice med skulle inte tveka i de valet :headbang: :headbang: :headbang:
-
Jag såg XMR för första gången igår hos hanseriksson i Frövi...... SATAN vad stor och frän, tuffaste maskinen för lera.
-
De skulle va riktigt intressant om vi hade någon här som har prövat båda maskinerna som kunde ge lite mer info om dom :)
-
såg Can amen igår igen:-) fann vilket monster:-) men att köra dom på asfalt en bit lär de ju bli som en svävare:-) röstar på Canamen ja med.
-
De finns inte mycket på you tube men jag hittade ett klipp och där känns de som Can-am är disco och Mud pro´n är Rock´n´Roll eller hur ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ZRaoXpgxG_s&feature=channel
Här är de två Mudpro´s som tar sig igenom men så står de några som har fastnat i skiten och jag kan inte se vad de är för maskiner är de nån som känner igen dom eller är de rent av några Discokulor ^-^
http://www.youtube.com/watch?v=kJLMKdm6CtI&feature=channel
-
i första filmen va de ju bara en canam renegade. satsar alla min kundskaper och snyggförmåga på can am outlander.den är så stygg =)
//mitto
-
En discokula alltså ;)
-
om renegaden är en discokula så är mudräzern ett räjvparty.. typ en strobb=)
-
De bara sprutar Rock´n´Roll om Mud pro´n :DV :)
-
Outlandern är klart snyggare, arcticen ser ut som om man har monterat en knytnäve med arm och allt på frontracket.
-
ja jag vet vilken jag skulle välja det finns bara ett val ARCTIC CAT say no more. c-yaaaaaa
-
Outlandern är klart snyggare, arcticen ser ut som om man har monterat en knytnäve med arm och allt på frontracket.
Jag säger inte emot! Can-am det är den allra finaste och mysigaste som finns :atv :lool:
-
får åka till frövi o prova en can-am :djump: :djump: känns som man får mer maskin för pengarna :hmmm: :-\ ingen som provat maskinerna i arbete :) någon som vet om det är cervo på mudpron
-
Bättre fjädring, uppflyttad kylare, fränare däck, servo , mer effekt , bättre fyrhjulsdrift , ganska mycket som talar för Can-am.
-
Can-am x-mr VS Arctic Cat Mudpro 1000
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XObQqyztGDw[/youtube]
-
En rent hypokondrisk fråga... vad skulle man anse att en ny (importerad) RXMR skulle kunde vara värd här i Sverige?
(man kanske skulle kunna ordna lite plats i en container om det lönar sig)
-
Ja, då jag inte har kört Arctic:en kan jag inte uttala mig om vilken som är den bästa men MR:n är jag helt klart supernöjd med. ()p
Gjort första servicen efter 10h och inga strul alls (förutom en avdragen vajer). Att köra med Gorilladäcken på landsväg är ingen höjdare, inte heller på hård grusväg. Därav har jag en uppsättning Reptile-däck som sitter på maskinen då den används mest till snöskottning och skrämma skiten ur kidsen (och mig själv ibland) med efter småvägarna.
Har ju inte hunnit prova den i något rejält lerhål direkt så där kan jag inte heller säga hur den fungerar .... ännu ;)
Känslan däremot, är enormt bra. ()p Innan snön kom var jag ute och provkörde den i terräng och ljudet från luftfjädringen som arbetar när man klättrar över stock och sten låter rätt mysigt och fungerar klockrent. Styrservon är ju självklart till enorm hjälp där. Har provat båda inställningarna och det funkar kalas. Använt MR:n till transport av saker genom jobbet på arbetsplatser och den är helt klart urstark med sina 71Hk.
För övrigt, vad kan jag säga? Jag är vansinnigt nöjd med maskinen helt enkelt och ser fram emot sommaren då det är dags att låta den bekänna färg i nåt rejält lerhål!
-
Hur styr man fjädringen!?
En knapp på styret eller...?
Vad är höjd skillnaden på lägsta respektive högsta läget på fjädringen?
Är det jätte mjuk och följsam i terräng.?
-
Hur styr man fjädringen!?
En knapp på styret eller...?
Vad är höjd skillnaden på lägsta respektive högsta läget på fjädringen?
Är det jätte mjuk och följsam i terräng.?
Man väljer funktionen via displaypanelen och ställer den via en knapp på styret. Nivå 1-6.
Skillnaden är inte så enorm mellan minsta och högsta nivån, enbart 4 centimeter (28-32cm i frihöjd).
Fast funktionen är ju mest till för att den blir mycket styvare i fjädringen ju högre nivå du har.
Jepp, absolut.
-
Man väljer funktionen via displaypanelen och ställer den via en knapp på styret. Nivå 1-6.
Skillnaden är inte så enorm mellan minsta och högsta nivån, enbart 4 centimeter (28-32cm i frihöjd).
Fast funktionen är ju mest till för att den blir mycket styvare i fjädringen ju högre nivå du har.
Jepp, absolut.
Ställer man in fjädring på alla 4a dämpare samtidigt? Eller går de att få den hård bak/mjuk fram o viseverse? Om detta är möjligt, kan man ändra mellan förinställda inställningar? Beroende på underlag man kör på, vore grymt för mer tävlingsinriktade Can-Am åkare.
-
jag skulle faktiskt också välja BRP'n luftfjädring är inte alls dumt! samt det har ju varit en hel del minst sagt skumma problem med TC'n
till BRP'ns nackdel kan sägas att den har kopplingen i primärvariatorn, så det är lättare att bränna remmen och det blir lite ryckigare körning om man ligger och smyger i knappt styrfart, men det göör man la inte med en sån maskin :headbang:
-
Ställer man in fjädring på alla 4a dämpare samtidigt? Eller går de att få den hård bak/mjuk fram o viseverse? Om detta är möjligt, kan man ändra mellan förinställda inställningar? Beroende på underlag man kör på, vore grymt för mer tävlingsinriktade Can-Am åkare.
Tyvärr kan man inte ställa dem individuellt via luftfjädringen utan den verkar på alla fyra samtidigt.
-
King of mudd = Can-am
-
se å njut ()p
http://www.youtube.com/watch?v=vuHCxBjMzCk&feature=related
-
störst går först, 1000cc ska det va som i filmklippet ovan :headbang:
direkt här
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vuHCxBjMzCk&feature=related[/youtube]
-
Arctic cat ägare är snälla och hjälpsamma
http://www.youtube.com/watch?v=ZRaoXpgxG_s&NR=1&feature=fvwp
-
Renegaden finns inte med som alternativ här. :whip:
-
http://www.youtube.com/watch?v=XObQqyztGDw&feature=related
-
Renegaden finns inte med som alternativ här. :whip:
För den är ju mycket sämre än Outlandern ;)
-
Den är kortare och räcker alltså inte ner på samma sätt......... jämför därför det som efterfrågas.
Saken blir då genast mycket mer relevant.
-
Det är 951cc i Mud pro läste jag, som vanligt så skryt heter det
ofta 50-80cc mer :(
-
Det står en massa på engelska här om just dessa två maskiner
http://www.atvmagonline.com/2011/01/2011-arctic-cat-mud-pro-1000-canam-outlander-800r/
-
Den är kortare och räcker alltså inte ner på samma sätt......... jämför därför det som efterfrågas.
Saken blir då genast mycket mer relevant.
De va ju de jag skrev!! att den va sämre :whip:
-
Dessutom är det väl den äldre Renegaden? Utan den nya diffen. Prova att jämföra Mud Pro med Can-Am Ds450. Du har ju redan bestämt dig för en Mud pro så köp det så kan vi andra blåsa ifrån dig i Mud polerna när vi skrapat i hop till våra XMR'er. Lycka till med Artic plast............ :lol:
-
som vanligt märkeskrig, fagersta har du kommit till skott än o bytt till någon av dom eller?
-
har ej varit o provat maskinerna än :cry: pengarna räcker ej till :cry: ska sälja traktorgrävaren sen blir det en can-am ()p
-
Härligt val! ()p Kanske vi kan sammanstråla med våra MR och piska lite lera. :)
har ej varit o provat maskinerna än :cry: pengarna räcker ej till :cry: ska sälja traktorgrävaren sen blir det en can-am ()p