Skulle inte du ha en Yamaha 450?
Fast en Ds får man ju för växelpengar... då kan man både ha kakan (Raptor,Cf) och äta den (Ds450)
Finns inga nivåvakter.Och ska inte bli svårtstartad utan olja.Och körde du 2km hade den troligen skurit om det inte blivit oljetryck.Är ju bara ringa service firman på torsdag.
Kan köpa den av dig Har du inte tankat på 2 år kan det vara taskig soppa eller fukt typ.
Vill inte starta efter jobbet, kollade oljestickan när jag kom hem och den var helt torr.Inga tecken på läckage, rent och fint och börjar misstänka att de glömt fyllt olja...Sitter det nivåvakt på dessa maskiner som gör att den inte startar?
Hade du haft den igång precis innan du kollade oljan? Hade du inte det får du ingen indikation på om det är för lite.
Stämmer det att Can-am lägger ner Ds450 2014?Skummade ett amerikanskt forum på info då jag är sugen på en.
Det var en vecka sedan den togs till jobbet men fick köras på släp hem, har stått still sedan dess.Totalt torr på stickan. Före servicen så låg nivån av gamla oljan mellan strecken.Det är med andra ord 500 meter jag körde direkt efter servicen och de 2km till jobbet som den körts efter service/oljebytet + 5 min tomgång för en månad sedan.Alltid varit lite krånglig vid kallstart men det är ju också långt mellan gångerna.Har inte helt klart för mig vad exakt som är gjort med den.Förra ägaren hade bytt en del grejor, drevat och nytt avgas mm och vet inte om något med motor/bränsle har rörts.Vet bara att den går riktigt bra när den funkar, om än lite högt drevad när den gör lätt 130kmh uppmätt med GPS inkl 100kg förare.Vad toppar en originaldrevad och oskruvad maskin?
Du bör helst köra motorn i en minut innan koll och så skall motorn ha normal arbetstemp, om jag inte minns fel ser du inget på stickan om du bara kollar en kall maskin. en 15/42 kombo gör 122 gps hastighet med pinkwiremod och öppet filter. om du har vägdrevningen som satt original på den så bör den gå fortare än så.