Det där med styret kan jag hålla med om, jag bytte ut orginalstyret till ett fatbar styre som var högre och det blev mycket bekvämare att köra!
Köpte min Wildcat RE ny 2011 den har nu gått en bit över 1000mil, bytte styret rätt omgående då orginala är värdelöst och väldigt obekvämt, biltemas styrhöjare och sen ett protaper styre blev min lösning.Avgasystemet är en ren katastrof kvalitetsmässigt och fruktanstvärt högljutt, jag har fått svetsat mitt fyra gånger och det lär bli fler, lött om blinkers bak 2ggr men det är också dom två saker som krånglat på min över 1000mil.Annars är den problemfri och väldigt rolig och driftsäkerDrevat upp min med ett 15drev fram och det är bör alla göra tycker jag, Maskin blir så mycket trevligare i gången jag är 185cm och komforten är OK men kunde varit bättre då stötdämparna är lite väl hårda och stutsiga även på mjukaste inställningen, skogskörning glöm det denna maskin ska gå asfalt och möjligen finare grusvägar annars blir det direkt plågsamt.Motorn är däremot riktigt trevlig med bra klipp, aldrig kännt behov efter mer effekt då det räcker gott för mig och min körning, den gör typ 145km/h som bäst med 15 drev fram för mig,Väldigt bra maskin skulle jag säga.
Kenta1 Saken är väl att systemet är stummonterat och och sen av dålig kvalitet så det kommer väl att gå sönder, är en tidsfråga Dom efter 2011 kanske har bättre matrial, det kan jag inte svara på, men händer det under första 12 månaderna så borde det täckas av garantin.Ja slå till på en Wildcat, du kommer bli mycket nöjd tror jag, ställ in förgasaren rätt om den inte redan är ostrypt med rätt munstycke osv så har du en maskin så kommer gå mycket bra och bjuda på körglädje
Lika bra det då du har en likvärdig maskin redan Om du vill åka supermotard så är det billigare att sänka dinlin å beställa snygga fälgar med däck. Körställningen slipper du ju göra något med då, då den är riktigt bra på dinlin.
Hej, äntligen är blir de affär av, men hos ATV-Huset, tänkte bara höra, har du enbart drevat din maskin, eller ombestyckat fuggen också? Ett måste för mej är ju rullgas, mer känsla i det tycker jag, och vad gör din i topp ungefär? Jag får åka 70 mil totalt för ett byte till Vildkatten, men får däremot ett mycket bra mellanpris jämfört med Extremebike i Tingsryd
Hej jäklars trevligt jag har drevat upp den ett kugg fram(15) och sen har förgasaren ett 147.5 eller möjligen 150 munstycke om minnet inte sviker helt.Detta är sedan testat med avgasmätare för optimala värden, borrade ur bottenpluggen för blandskruven på förgasaren och ställde in där.Min går väldigt rent över hela registret förutom gaspådrag på dom lägsta varven då det naturligt tvekar lite på en förgasarejag testade rullgas men gick snabbt tebax till tumgas då det är så mycket mer kontroll med det tycker jag, Min har ett toppfart på 145km/h under bra förhållanden
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️