1
SMC / SV: Oljenivå Smc Wildcat
« skrivet: 15 juni 2017 kl. 15:32:40 »
Min har inte dragit nån olja under mina 1200mil med den, byter dock var hundrade mil
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
SMC / SV: Oljenivå Smc Wildcat« skrivet: 15 juni 2017 kl. 15:32:40 »
Min har inte dragit nån olja under mina 1200mil med den, byter dock var hundrade mil
2
SMC wildcat / SV: Wildcat ljuddämpare« skrivet: 1 juni 2017 kl. 12:21:14 »
Racing EDT dämparen är helt värdelös, högljudd dvs klarar aldrig av en besiktning någonsin och kvalitet är under all kritik.
Jag monterade dit orginaldämparen från vanliga wildcat och tog bort sista strypningen på den, mycket skönare ljud tyst och förlorade inte allt för mycket ork. 3
Köpa en ATV / SV: Spärr, reservdelar mm. SMC Wildcat, Suzuki LTR 450, Yamaha 660, 700, YFZ450?« skrivet: 22 augusti 2016 kl. 18:45:24 »
Kan bara svara på SMC och lite om LTR450 dom kan jag jämföra lite då jag kört en LTR450 och äger en Wildcat som köptes ny av mig 2011, den har gått 1200mil nu i min ägo.
LTR450 är ju snabbare inget snack om saken då den väger runt 170kg eller därikring och har mer effekt, Wildcat väger in på strax över 200kg Wildcat´s drivlina (motor/låda) är toppen och skottsäker och den är absolut i klass med dom stora märkena då det är en Subaru/polaris konstruktion, resten av maskinen är ju givetvis inte i samma klass som dom "stora" märkena och ska inte vara med tanke på priset på maskinen. Dock är den absolut hållbar och av bra kvalitet, inget snack om saken då min gått 1200mil och det är bara ljuddämparen och blinkers som krånglat på min. Jag rekommenderar absolut en Wildcat men kan du tänka dig att betala mer pengar för en äldre maskin med mer mil på så kan du inte gå fel med en Raptor, det man får tänka på är ju också att en LTR inte är en slappna av och åka maskin med långa serviceintervaller som en Wildcat och Raptor är, Ditt beslut får styras av din budget 4
SMC wildcat / SV: Däck Wildcat...« skrivet: 2 augusti 2016 kl. 14:08:36 »
Ser ingen anledning att byta ut orginaldäcken faktiskt, tycker dom funkar fin fint när dom är balanserade
5
SMC wildcat / SV: Hur många smc förare har vi på forumet i år 2016?« skrivet: 21 juni 2016 kl. 10:19:51 »
Kör min wildcat sen 2011 då den inköptes ny och det har resulterat i 1200mil hitills
6
SMC wildcat / SV: Frågor om SMC Wildcat« skrivet: 18 november 2015 kl. 16:05:27 »Hej! 7
SMC wildcat / SV: Frågor om SMC Wildcat« skrivet: 18 november 2015 kl. 15:59:44 »Hej! Det gör det inte alls, fotbromsen bromsar alla fyra hjul medans broms på styret är framhjulen. 8
SMC wildcat / SV: Sprucken dämpare« skrivet: 8 juni 2015 kl. 01:42:24 »
bara att gilla läget..noll kvalitet på stålet så det är bara att svetsa eller köpa nytt, att det sen är stummonterat hjälper inte heller
Har svetsat min 5ggr och den verkar hålla nu när typ hela dämparen är svetsad 9
SMC wildcat / SV: Vildkatten« skrivet: 28 maj 2015 kl. 16:04:24 »
Det får plats som tidigare nämnts men tight som sagt
Blir en helt ny hoj faktiskt tycker jag,, accet upplever jag som trevligare trots högre utväxling och att åka på 80-90 är väldigt behagligt 145km/h på mätaren har jag fått upp min i med denna drevningen så det räcker gott och väl 11
Köpa en ATV / SV: "Trimmad" raptor 700« skrivet: 6 maj 2015 kl. 19:37:45 »
soppa och luft är väl just det som ställer till att motorn går Boom så nä inte alls "safe" om den inte är korrekt inställd/mappad
byta kam och allt det du listat är inte driftsäkert om du bara slänger på det och gasar..du lär mappa motorn så AF värdena är korrekta annars är det stor risk att motorn går snålt och inte vill vara med längre. Ändringarna i sig bör ge en klart märkbar skillnad och annan karaktär när allt lirar som det ska. 12
SMC wildcat / SV: Köpa Wildcat« skrivet: 21 april 2015 kl. 00:30:34 »
Finns massor att läsa om du söker runt
Men kan skriva lite kort, jag köpte min ny 2011 och den har nu rullat nästan 1100mil och det enda jag fått fixa är slutdämparen och blinkers som gått sönder några gånger, Nåt annat har inte krånglat och den har bara rullat på och gått problemfritt så frågar du mig så tycker jag det är väldigt god kvalitet. jag byter olja var hundrade mil och tror att intervallerna annars är 200mil och på en helt ny maskin är första service redan vid 30mil sen 100mil och därefter intervall på 200mil. Se till att ett bra munstycke sitter i förgasaren och justera in den, byt sen styre och dreva upp ett kugg fram så har du en mycket rolig och pålitlig maskin 657 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 675. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|