Moonken och sudden83 hur går det för er pillat något eller bara varit ute och kört några goa rundor.Och det måste väl finnas fler här som kör Adly? eller är vi en så liten men exklusive avdelning
Får jag vara med i tråden fast jag har crossroad :?
jag joinar in i tråden... seabeast har smittat mig .. så nu har jag iaf lagt handpenning på en adly 300...Sen får vi se vad det är jag har köpt... Man ska juh inte kalla det för leksak, utan motionsredskap..
Citat från: "st0kk"jag joinar in i tråden... seabeast har smittat mig .. så nu har jag iaf lagt handpenning på en adly 300...Sen får vi se vad det är jag har köpt... Man ska juh inte kalla det för leksak, utan motionsredskap..Så nu är vi tre stycken i Katrineholm som kör runt på Adly 300.En CrossroadEn SportyEN XSNu måste vi få el-andreas också i detta träsk.
Nu har jag kollat upp CDI-boxen. Låter intressant. Kollade lite priser ca 400:- SEK i US med frakt och liknande ca 700:-. Detta låter som en ganska billig peng för att få en bättre tändkurva. Ska nog slå till på en sån.
Vad är det för ålder på er, nån man känner kanske??!Jag är 80:a o jobbar i Norrköping.
Citat från: "seabeast"Nu har jag kollat upp CDI-boxen. Låter intressant. Kollade lite priser ca 400:- SEK i US med frakt och liknande ca 700:-. Detta låter som en ganska billig peng för att få en bättre tändkurva. Ska nog slå till på en sån.Är det något sådant du har tittat på?New Honda TRX 300EX HIGH Performance CDI Box
Citat från: "Stamper"Vad är det för ålder på er, nån man känner kanske??!Jag är 80:a o jobbar i Norrköping.Inflyttad 77 flyttade till k-holm 98 eller nått.Du är välkommen att följa med. Eller du kanske har någon kul slinga som du kan tänka dig att dela med dig.Som sagt Vingåker brukar vara ett ställe man stannar för att ta en korv när man åker.
st0kk Skrivet: Tor Mar 27, 2008 6:58 pm Rubrik: -------------------------------------------------------------------------------- seabeast skrev: Stamper skrev: Vad är det för ålder på er, nån man känner kanske??! Jag är 80:a o jobbar i Norrköping. Inflyttad 77 flyttade till k-holm 98 eller nått. Du är välkommen att följa med. Eller du kanske har någon kul slinga som du kan tänka dig att dela med dig. Som sagt Vingåker brukar vara ett ställe man stannar för att ta en korv när man åker. -75'a inflyttad -00 till kh. jobbar i älvsjö....
Citat från: "Andreas77"Citat från: "seabeast"Nu har jag kollat upp CDI-boxen. Låter intressant. Kollade lite priser ca 400:- SEK i US med frakt och liknande ca 700:-. Detta låter som en ganska billig peng för att få en bättre tändkurva. Ska nog slå till på en sån.Är det något sådant du har tittat på?New Honda TRX 300EX HIGH Performance CDI BoxJapp det stämmer. Hittade du dessa på ebay stores? Där hittade jag dem till bäst pris.
Citerast0kk Skrivet: Tor Mar 27, 2008 6:58 pm Rubrik: -------------------------------------------------------------------------------- seabeast skrev: Stamper skrev: Vad är det för ålder på er, nån man känner kanske??! Jag är 80:a o jobbar i Norrköping. Inflyttad 77 flyttade till k-holm 98 eller nått. Du är välkommen att följa med. Eller du kanske har någon kul slinga som du kan tänka dig att dela med dig. Som sagt Vingåker brukar vara ett ställe man stannar för att ta en korv när man åker. -75'a inflyttad -00 till kh. jobbar i älvsjö.... Det var värst, bara inflyttade och utflyttade.Ingen av er som gått på IUC??
Citat från: "seabeast"Citat från: "Andreas77"Citat från: "en massa om cdi boxen.[/quote.Hittade dom på ebay som du.Passar den dom rakt av tro typ "plugg and play" eller krävs det någon mod med kontakterna?Kollade bara lite snabbt utan att ta loss den, ser ut att vara PaP. Socklarna var misstänkt lika.
Citat från: "Andreas77"Citat från: "en massa om cdi boxen.[/quote.Hittade dom på ebay som du.Passar den dom rakt av tro typ "plugg and play" eller krävs det någon mod med kontakterna?
Citat från: "en massa om cdi boxen.[/quote.
Köp ett Fat boy 4 system och dom vanliga grejorna munstycke, filter så har du lite mera mos en din polare.Det kostar att ligga på topp ca 7000kr för Fat boy 4 8O
Grattis till maskinen och visst fan är det skoj!Drog en repa till Katrineholm i söndags men det var dött som i graven. På tal om graven så kan nog ljudet från Raptorn väcka det mesta. Tänkte jag skulle se till er någonstans men icke. Var ni ute nåt i söndags?Kollade till mitt gamla hus också, det stod kvar.Hur fort går era Adly? Vad är det för effekt/vrid i dom?Såg den nya modellen med blinkersen i skärmen. Riktigt snygg!
Jag håller på att bearbetar min bror så han också fastnar i deta träsk och undrar lite om adly sporty eller om det var sport som någon av er hade köpt. Är det den modelen som har blinkersarna uppe på karrosen. Om det är så ser det också ut att vara samma ram på den som crossroaden men är det samma motor?
108 km har jag varit uppe med min adly 300 XS bytt munstycke och tagit bort lilla röret längstbak ( pipen ) o sen pluggat till avgasreningen.. mer drag vill man ju alltid ha
Ja det kan man juh tänka sig att det är en glädjemätare tycker bilarna kommer upp i röven väldigt fort även om man håller 85km/h på en 70 väg tex,men är det någon som provat att mäta efter en bil eller med gps?Mäta hjulomkretsen och uppdattera i hastighetsmätaren, hur menar du då?
Citat från: "Andreas77"Ja det kan man juh tänka sig att det är en glädjemätare tycker bilarna kommer upp i röven väldigt fort även om man håller 85km/h på en 70 väg tex,men är det någon som provat att mäta efter en bil eller med gps?Mäta hjulomkretsen och uppdattera i hastighetsmätaren, hur menar du då?Spelar nog ingen roll om du kört 100 på en 70 väg med fyrhjuling. Bilarna åker ändå upp i arslet på dig :wink: Folk är ju så när dom ser ett "ovanligt" fordon på vägen.
Haha, det är skönt att äga nån. Själv äger jag alla bilar vid rödljusen!
CiteraHaha, det är skönt att äga nån. Själv äger jag alla bilar vid rödljusen!Jag äger däremot inte Banshee's vid rödljus. Inte den i Vingåker i alla fall! :evil: Blir han kaxig skickar jag polisen på honom
Motorn går bra, men har nåt missljud.Finns en kille på dinli tråden som har nåt liknande.Oljan,har ju olje pump som inte släpper trycket där finns det lite.Öppnar man till filtret så finns det där med och öppnar man ventilkåpan finns det även där lite grann.Sen är det så att motorhalvorna är inte lutande mot oljepluggen så det finns kvar lite på botten me`.4dl har ni mätt upp hur mycket ni får ur eller går ni på det som är skrivet??Vill man ha bort mer gör som jag klyv motorn
seabeast Skrivet: Ons Apr 16, 2008 12:52 am Rubrik: -------------------------------------------------------------------------------- Stamper skrev: Citat: Haha, det är skönt att äga nån. Själv äger jag alla bilar vid rödljusen! Jag äger däremot inte Banshee's vid rödljus. Inte den i Vingåker i alla fall! Blir han kaxig skickar jag polisen på honom Är det G:son som du syftar på??? Blir han kaxig kan du ju alltid säha till honom att ha jobbar på ///
Ooops packboxen då eller? Har du tur behöver det inte vara så farligt.Kan nog gå utifrån om man har sönder den lite extra så man får tag i den med tång alt kniv.
St0kk eller Seabeast, jobbar nån av er på YIT?
Citat från: "Stamper"St0kk eller Seabeast, jobbar nån av er på YIT?nopejag jobbar på tre korvar (///) och....Seabeast jobbar överallt!
Gött att den satt så bra till Till er med effekt :twisted: i er så fick jag veta att det sitter en "katt" i ljuddämparen (hade jag ingen annig om) och den är ju bra på att ta bort en massa hk. Får ta och se om man kan få till någon ny dämpare till vinten, nu kommer det goa vädret och det är ju så roligt att köra Har lämnat in hjulingen för byte av munstyckerna (får inte tummen ur ... att göra det) får tillbaka den idag skall bli roligt att se om det blir stor skillnad.
Citat från: "st0kk"Citat från: "Stamper"St0kk eller Seabeast, jobbar nån av er på YIT?nopejag jobbar på tre korvar (///) och....Seabeast jobbar överallt! Japp det stämmer, jag får betalt för att se världen (europa i.a.f).Väntar med spänning på det nya grenröret. när detta kommer skall jag montera min slipondämpare. får se hur stor skillnad det blir. mänter denna skillnad, inget upplevt alltså..
Då har man hämtat älsklingen med 160 och sport filter mont och j¤vlar vilket drag skilnaden hade jag inte kunat drömma om och för att inte tala om ljudet mot innan. Drar snabt upp till 105km/h men sen trötnar den upp till 115km/h. Fick barrbaa armar av effektn Men har man smakat på kakan så vill man ha mer Ska bli kul att höra hur det bli med din seabeastOch Stoke har du igång din igen?
Citat från: "Andreas77"Gött att den satt så bra till Till er med effekt :twisted: i er så fick jag veta att det sitter en "katt" i ljuddämparen (hade jag ingen annig om) och den är ju bra på att ta bort en massa hk. Får ta och se om man kan få till någon ny dämpare till vinten, nu kommer det goa vädret och det är ju så roligt att köra Har lämnat in hjulingen för byte av munstyckerna (får inte tummen ur ... att göra det) får tillbaka den idag skall bli roligt att se om det blir stor skillnad.Vad är det för "kat" du talar om,är det den töntiga böjda påpin där bak på dämparen?
Hur mkt väger ni egentligen? jag är 110 pannor lätt. Upplever som att det saknas NM. Och jag har 160 + slipp on.Har aldrig lyckats ta mig till 100 ens Längtar efter nya kröken ja me Ang min adly så funkar den.. men jag ska byta ut den gamla packboxen mot en ny imorgon för att slippa strulet med att den kryper ut igen..Man får väll säga så här... jag kör med adlyn tills jag har RÅD (den är juh iaf billig i drift) att skaffa en större och hellst 4x4 då skogen lockar ...
Citat från: "st0kk"Hur mkt väger ni egentligen? jag är 110 pannor lätt. Upplever som att det saknas NM. Och jag har 160 + slipp on.Har aldrig lyckats ta mig till 100 ens Längtar efter nya kröken ja me Ang min adly så funkar den.. men jag ska byta ut den gamla packboxen mot en ny imorgon för att slippa strulet med att den kryper ut igen..Man får väll säga så här... jag kör med adlyn tills jag har RÅD (den är juh iaf billig i drift) att skaffa en större och hellst 4x4 då skogen lockar ...Jag väger 80kg och effter mina mods saknar jag inget nu.. den går som fan är nästan lite 8O att det kunde bli sådan skillnad, det skulle vara en nu dämpare då och en växel nr 6 att peta i vid 100Vad jag har hört så skall xs mod doc gå lite bätre org en modelerna innan min gjorde över 100 från butik med 13 kuggars.
Jo, men Moonken hade ju mätt med gps och det skillde 8km/h mot hans mätare på hjulingen. Eller menar du att vi inte kan lita på den :?
Jag lämnade min till mmb racing och han sa att det sitter en "katt" i ljuddämparen, dom måste tydligen ha en för att bli lagliga ,avgasvärde och sån skit man vet ju vad som hände med den gammla saab turbon från 185hk ner till 160hk med "katt"
Har du samma inställningar? HAR du samma omkretts...GPS är ett alternativ, utan tvekan!Min är säkert åxå glädjemätare... och jag tror jag toppat 96km/hMen jag är rätt fet, så det kanske stämmer, med luftmotstånd inräknat.
Men om katen sitter i dämparen och dom som kör med slipon har ju då ingen.Om det är så måste dom ju ha märk en riktigt bra skillnad?Är det pipen den böjda som räknas som kat eller sitter det mer skit inuti?Jag väger ca:107 och rullar upp min i 96-100
Inga avgaskrav på MC. Dock för strypning av effekt och ljud för att den ska vara gatlegal. Så det är bara att plocka bort
En kat i dämparen? skulle inte tro detta, möjligen en strypning.En katalysator kräver rejält med värme för att fungera. Att montera in en kat i en dämpare skulle göra att dämparen skulle få en temp p åca 5-600 grader.Inget dämpmatrial pallar denna värme någon stund. En kat moteras därför alltid fristående från dämpare. Kolla vilken bil eller mc med avgasrening som standard.Dock kan strypningar se ut som en kat i en dämpare.
Äntligen!!! Har fått framhjulen av backen! På ett gärde körde jag långsammt på ettan, gav sen fullt och framhjulen tog sig över backen... och upp en bit till på tvåan!Nu börjar jag känna att det finns lite mer mos i den.. men å andra sidan jag har slip on, 160Hf och 45LF, på ställd COEn bättre krök och man kanske blir nöjd vem vet..110Kg lätt gör att man har ett "fett" handikapp när man bara har mindre än 300cc..
Tja skottas igen är någ fel ord. Återplanteras till skog kanske passar bättre.Lite svårt att hitta all fyllnadsmtrl igen
Tur att ni inte föjlde med till simonstorp. Det slutade med en bruten arm och ett dygn på US i Linköping. En operation, 4 stift blåslagen som fan och gips i 6 veckor!Kul!
Jag var ute o körde en långrunda med min adly idag på en massa olika grusvägar med mycket kurvor backar rakor och ett o annat gupp, Fan vad bra den går på grusvägar måste jag säga kan hålla bra fart i dom flesta fall.. kul som tusan idag
Idag såldes min adly med både gott och ont... men jag fick iallafall vad jag ville.[/quote vad är planen nu?Vad blir det för maskin?Du kan väll inte vara atvlös..
jo, jag har försökt på de sättet, men inte fan går de dra i handtaget vid motorn, e den väldigt trög att dra i?
Va!, farför har lusten försvunnit?, mer cc i huvudet? Ja min är till salu för den som är sugen, vill ha mer!!!
Det sitter ju någon sorts nitar överallt, det var dessa jag syftade på...
Härligt låter fint mistänker jag, Är de någon typ av japps dämpare du använt? Fräcka bilder
Grattis till maskinen!!Kan inget om sporty just men avgas knallarna beror säker på att den går snålt med tanke på att det satt ett annat avgas på den. Prova att gå upp i storlek på munstycket.Ang luft filter så kör jag med öppen luftburk och ett sportfilter (green line tror jag de hette).Funkar fint som snus
Tja!Märkte rätt så snart att avgasröret blev tokhett väldigt fort så jag knallade till biltema och inhandlade avgasbandage eller vad det nu heter och lindade runt det, märkte då att det inte sitter nån packning mellan toppen och avgasröret så det smiter ut lite luft där, har förstått att det kan bidra till knallar?Är bra sugen på att ta lös förgasan och fixa munstycke men kan ju inte mycket om motorer så jag vettåfasen om jag får tillbaka allt igen, sitter ju massa slangar, sladdar o grejjer kopplat till den som bara gud vet vad dom är till för(kanske inte bara han, men nästan...), sen vet man ju inte vad för små skruvar, fjädrar o annat lull lull som sitter innuti förgasarn Får se om jag tar till mig mod att riva isär den imon, skiter det sig så kommer jag posta konstant 1 gång i timmen tills problemet är löst
Det är trivialt enkelt att bestycka om den.jag har uppgraderat båda munstyckena HF160 LF48(?) tror jag att det var.Bort med locket från luftfilterboxen! vi har nog några krökar liggandes i rf, aldrig monterade.Packning behövs nog inte , har iaf ingen på min, och den puffar inte.Måste säga att dessa maskiner tål plenty! Har kört massor på både i och grus, skog ossv... Åka ist för att skruva, det är min melodi!
Hmm nu du, bestycka? byta munstycke menar du?Finns det "universal" munstycken eller måste man ha specifika till just det märke det är på förgasarn?Vart hittade du dina?Vad gör det att man tar bort "Locket" till luftburken? visst han får lättare att få in mer luft med det är bra för att? gör det nån större skillnad?RF? vad menas?många frågor, men frågar man inget får man inget veta
kan vara ett enkelt problem.tändboxen sitter fram på vänster sida..kolla så att anslutningarna sitter fast.har hoppat lös för mig någon gång...
Citat från: st0kk skrivet 7 maj 2009 kl. 18:12:47kan vara ett enkelt problem.tändboxen sitter fram på vänster sida..kolla så att anslutningarna sitter fast.har hoppat lös för mig någon gång...Har gjort rent och kollat alla kontakter och skarvar jag hittat, dem verkar ok, har ingen mätutrustning(el) just nu så jag beställde en ny tändspole på nätet för 200 och hoppas att det är den som spökar, annars blir det väll en ny CDI-box?tändboxen, det är den "större" boxen med ett 4-sladdars och ett 2-sladdars ut/intag? även kallad CDI-box?vad har den för funktion förrutom att "tända" o ge gnista? kollade runt lite på nätet och det fanns i prisklasser från 300-3000 typ...Sen undrar jag vad den lite mindre boxen på höger sida fram är förnågot, nån som vet?även nyfiken på vad givaren/knappen som sitter på kopplingshandtaget är, inte back knappen utan en pryl som synns på "innuti" om du drar in kopplingen?
En pryl inne i kopplingshantaget borde ju vara det som backknappen "tar tag i" så du kan lägga i backen,mycket mer kan det väl inte finnas.Är osäker om den andra boxen inte är ljusrelä??alt blinkers är osäker
tror nog det där är en startspärr,du måste väl dra in kopplingshandtaget för att starta eller?
Citat från: MrB skrivet 7 maj 2009 kl. 18:53:04Citat från: st0kk skrivet 7 maj 2009 kl. 18:12:47kan vara ett enkelt problem.tändboxen sitter fram på vänster sida..kolla så att anslutningarna sitter fast.har hoppat lös för mig någon gång...Har gjort rent och kollat alla kontakter och skarvar jag hittat, dem verkar ok, har ingen mätutrustning(el) just nu så jag beställde en ny tändspole på nätet för 200 och hoppas att det är den som spökar, annars blir det väll en ny CDI-box?tändboxen, det är den "större" boxen med ett 4-sladdars och ett 2-sladdars ut/intag? även kallad CDI-box?vad har den för funktion förrutom att "tända" o ge gnista? kollade runt lite på nätet och det fanns i prisklasser från 300-3000 typ...Sen undrar jag vad den lite mindre boxen på höger sida fram är förnågot, nån som vet?även nyfiken på vad givaren/knappen som sitter på kopplingshandtaget är, inte back knappen utan en pryl som synns på "innuti" om du drar in kopplingen?Ta en bild... så kanske jag kan svara.. förstår inte riktigt vad du menar.
Någon som vet var det är för bultmönster på en Adly 300 XS, årsmodell 2008? Vad jag kunde hitta på nätet så skulle det vara 4*110mm med centrumhål 90mm. Stämmer det?
Får allt säga att där jag gillar att köra mest (skogen) så är detta en underbar maskin ///Andreas
Du tänker på en 4x4 med ctv?
Hej! jag är ny här på forumet, men har kört Adly 300xs i 16 månader.Pendlar dagligen till o från jobbet ca 4mil. Mätaren står på 1135 mil i dag. Har 8km grusväg resten asfalt. måste få säga att det är en jäkla bra maskin!Har bytt lagren i bakaxeln vid 600mil annars har det inte varit några problems!
Hehe ,jag har också tänkt tanken och även provat att sälja men det verkar sten dött. Hade ute min 08 för 22000kr men inte ett sammtal, viserligen orka jag bara vänta en mån. Nu behåller jag den.Kraften räker gått för skogskörning och där pasar dom svampiga framdämmparna , men suget efter en hybrid typ tgb target finns dock kvar i bakhuvudet.
Ja dom där goes 520 och även cf-moto500 verkar det som man kan få för en rimlig peng.Gött att mina spindel leder verkar gå på garantin, dom är bes av åf.Är det någon som vet var mil begränsningen går för garantin är ju 3 år på min men det måste ju vara upp till ett vist antal mil?
Tjena !! Har precis fått min Adly 300 SX sport och hade innan en Dinli 450 Måste säga att denna inte är lika rå på något sätt som min förra men jag har för avsikt att bygga om denna en hel del !! just nu startar den dock inte , tror bara det är tändstiftet som slutat funka
Citat från: LTS63 skrivet 19 augusti 2009 kl. 21:53:21Hej! jag är ny här på forumet, men har kört Adly 300xs i 16 månader.Pendlar dagligen till o från jobbet ca 4mil. Mätaren står på 1135 mil i dag. Har 8km grusväg resten asfalt. måste få säga att det är en jäkla bra maskin!Har bytt lagren i bakaxeln vid 600mil annars har det inte varit några problems! När ni pratar om lager i bakaxeln undrar jag om det är kullager ni menar? Och isåfall, varför är ett kullager så dyrt att byta?
Citat från: Rolle85 skrivet 4 oktober 2009 kl. 20:05:48Citat från: LTS63 skrivet 19 augusti 2009 kl. 21:53:21Hej! jag är ny här på forumet, men har kört Adly 300xs i 16 månader.Pendlar dagligen till o från jobbet ca 4mil. Mätaren står på 1135 mil i dag. Har 8km grusväg resten asfalt. måste få säga att det är en jäkla bra maskin!Har bytt lagren i bakaxeln vid 600mil annars har det inte varit några problems! När ni pratar om lager i bakaxeln undrar jag om det är kullager ni menar? Och isåfall, varför är ett kullager så dyrt att byta?Udda storlek, bytte till skf lager,och dom var inte så billiga, men då är dom juh kappslade åxå tror dom gick på typ 700st
Kolla "swebike.se" där finns bild på drag till Adly
Qu1: Får du betalt av dom för att skriva 40 inlägg om dom???
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️