ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: neo skrivet 2 augusti 2014 kl. 12:21:58

Titel: dinli 901 2012 modell
Skrivet av: neo skrivet 2 augusti 2014 kl. 12:21:58
Hei.

Har prøvd på norske forum, men er håpløst å få svar. Håper dere kan hjelpe meg litt, har nettopp kjøpt en dinli 901 2012 modell. Er det noen som vet om det sitter en plombering i eksosen for å justere ned motor ytelse?

Så har jeg ett problem med motor, under kjøring så reagerer ikke motor når jeg gir mer enn 1/3 av gass vandringen om dere skjønner. Virker som motor ikke får mer bensin da, så får bare en hastighet på 60 km/t. Men står den i fri gir så kan jeg gi full gass, sitter det noe form for plombering i forgasser også eller.
Titel: SV: dinli 901 2012 modell
Skrivet av: Onlyhenke skrivet 2 augusti 2014 kl. 17:44:04
Hej
Sitter ingen strypning i förgasaren mer än att den har nog mindre munstycke.
Lilla ändpipen på avgassystemet brukar också vara en strypning. bara plocka bort.
Tumgasen har en skruv som man ska skruva ut för att få använda hela gasen. det är allt.
Titel: SV: dinli 901 2012 modell
Skrivet av: neo skrivet 3 augusti 2014 kl. 15:16:02
Fant ut av problemet, verktøyet lå der lufta blir sugd inn i motor :banghead: .. Tok det vekk så gikk den noe sinnsykt :)..

Men så fikk jeg ett nytt problem, er det noe kjente feil med elektronikken?
Plutselig under kjøring døde atv'en helt, speedometer og elektronikk var helt død. Til og med nødblink fungerte ikke noe den skal uten nøkkel. Feilsøkte og fant ikke mye feil der og da, sikringer er i orden. Kan det være regulatoren? Kommer strøm til den, målte på strøm inn på nøkkelen. Der gikk spenningen gradvis opp til 12v, så kunne den gå litt ned å opp.

Noen som kjenner seg igjen?
Titel: SV: dinli 901 2012 modell
Skrivet av: oge skrivet 4 augusti 2014 kl. 10:16:10
Nødblink fungerar inte utan att tändningsnyckeln är tillslagen. Låter som kabelbrott/glapp. Vad har du spänning mellan + och - på batteriet ?
Titel: SV: dinli 901 2012 modell
Skrivet av: neo skrivet 4 augusti 2014 kl. 10:27:53
Batteriet har spenning, 13V.. Om rectifiern eller cdi modulen er øddelagt, skal det gi slike utslag da? Finnes det noen tegninger over det elektriske anlegget på denne?
Titel: SV: dinli 901 2012 modell
Skrivet av: oge skrivet 4 augusti 2014 kl. 11:17:09
elschema med mera
http://www.atvstockholm.com/smf/index.php?topic=1700.0
Har du spänning på batteriet så ska ju belysning,instrument.blinkers mm. funka även om laddningsregulatorn eller cdi är trasig. börja vid batteriet och felsök dej framåt efter kabelbrott/glapp
Titel: SV: dinli 901 2012 modell
Skrivet av: neo skrivet 4 augusti 2014 kl. 13:30:43
Takker.  Skal prøve meg frem :)
Titel: SV: dinli 901 2012 modell
Skrivet av: neo skrivet 17 augusti 2014 kl. 09:35:55
Fant nå forresten ut av problemet, lå ett lite belegg med eir på + Polen som ikke syntes.

Men over til noe annet, hvordan er hos dere og skaffe deler til disse atv'ene? Her i Norge er det tydeligvis vanskelig og skaffe deler :(
Titel: SV: dinli 901 2012 modell
Skrivet av: neo skrivet 26 augusti 2014 kl. 11:49:28
Hei hei.

Slik jeg har forstått så har disse motorene registerkjede,og har hørt rykter at dette skal byttes hver 7000 km. Stemmer dette? Trodde registerkjede var vedlikeholds fritt som på biler