ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => E-TON => Ämnet startat av: TRIMMOLAINEN skrivet 26 november 2005 kl. 23:56:14
-
er det noen som vet hvor man får tak i spacers for å bredde vector og annet snadder til denne? har montert rustfri eff potte og kn filter og dyset opp fra 110 til 115.sinnsykt fet lyd, men går akkurat som orig.hadde 81 kmt opp en lang stigning før ombygging , og får akkurat den samme hastigheten nå.skal dreve om nå,men er det ikke mulig å få mer hk ut av motoren enn de orig 19-20? noen som har prøvd noe annet på vector?
-
Hei! Du har virkelig "trødd" til m trimminga! :-) Hva slags type effektpotte og KN-filter har du kjøpt og hvor? Hvor kjøper du drevet fra? Merkelig at du ikke får mer sprut med ny potte og filter + dyse,men det er kanskje skifte av drev som vil gjøre susen....
-
hei.jeg har den rustfrie effektpotten til 250(universal) fra pedersensracing.no, den til 1998,-. fikk også filter og dyse derfra. prøvde først 125 dyse,men da gikk sykkelen dårlig,mistet 10 km/t toppfart. gikk ned på 115 og da ble det bedre.lurer litt på å prøve orig dysa på 110.dette får meg til å tro at den ikke er særlig stryp i orig.luftfilterboks.filteret og dyse kostet 300 tilsammen. drev får man på norsk motorimport.vet ikke pris da jeg fikk de med på kjøpet av vector. de har hengerfeste til denne og.
-
hei.det ble litt feil på forrige innlegg,både navn og annet. pedersens-racing.no har potte og filter. måtte sveise om litt på festene på den rusfrie potten til 1995,- og lage en flens som går utenpå eksosrøret og skrus fast til potten med 3 skruer.ikke store jobben så passer den flott.ang fart,så slår turtallsperren inn og forhindrer høyere fart enn 95.dette kommer seg nok betraktelig med 17 kontra 15 drev fremme og 34 bak.tror det er org 38 eller 40,har ikke sjekket så nøye.på tunge sykkler utgjør potte og filter jobb ca 10% efføkn.så i mitt tilfelle gir dette kanskje et par hester ekstra.ikke dramatisk forskjell altså,men fy f.. for en lyd.høres ut som en virkelig grov sak.blir spennende å se hva drevingen vil føre til når jeg gidder å skru litt.
-
ja dette ser jo bra ut! jeg har på en eller annen måte klart å få 3 forskjellig navn på like mange innlegg. vel,trimmolainen,bonnie og vector er fra meg alle sammen.skal skjerpe litt.
-
hei igjen. jeg viser til innlegget helt øverst på denne siden. nå har jeg fått på drevene foran og bak.17 fremme og 34 bak. testet opp den stigningen jeg fra før av hadde klart 81 km/t, nå etter oppdrevingen gjør jeg 87 km/t opp samme stigning. helt kanon! motoren går mye roligere og nå i cruisinghastighet.merker ikke noe dårligere aks, men lavere bensinforbruk, mer fart og lavere turtall:-)
-
Hej!
Min original vector går 88km/h utan att jag gjort något med den......
-
hei ,det er fint. min gikk også ca 88-90 originalt, men når jeg skriver 87 km/t i en stigning snakker jeg om en veldig lang og bratt oppoverbakke som jeg har brukt for å teste draget i sykkelen.den går MYE bedre nå enn orig :D
-
Sendte bestilling av 115 dyse til Pedersen racing ,men de hadde ikke til denne sykkelen sa de. Er dyse fra feks. SMC kompatibel kanskje ?
-
hei, det var rart for jeg fikk min 115 dyse derfra. 5 mm dellortho dyser som fåes hos alle som selger trim til mopeder kan brukes(crash.no eller speedoptions.no). De går litt trangt inn, men det går. Det er sikkert litt forskjell på gjengestigning eller diameter. Jeg har selv 120 og 110 som jeg skal teste litt med, for sykkelen min fusker ved langvarig fullgass, men vet ikke om den er mager eller rik. Tror mest på rik, for pluggen er svart rundt kanten nederst
-
Spacers & ljuddämpare finns hos oss! Spacers 1000 kr/par. Effektdämpare i rostfritt 2995:-
Titta i webshoppen på hemsidan!
-
Ok, men er jo usikker på størrelsen jeg skal bruke siden du ikke er helt komfortabel med 115. Har du merket noe forskjell på effekten av å gå fra 110 til 115?Hvis den er for rik og du har presset "maks" luft inn tyder det vel på at original dysen er den som fungerer best om jeg skjønner dette riktig!? Har drevet om til 17-34, satt på slip-on fra Wileyco, X-stream k&n filter ( fyller nesten boksen). Merkbart bedre drag og lyd :D !Har skaffet luftinntaksfiltre (4 stk) som jeg har tenkt å åpne luftfilter boksen med. Da blir det ihvertfall mer luft inn, så større dyse må vel til... Har også skaffet meg et 28 drev , men det spørs om det blir for drøyt 8O Det finnes 32 drev å få tak i og det er vel kanskje det optimale.
-
hei der. Jeg er nå tilbake på 110 dyse og synes at den går bedre nå enn på 115. Må teste litt på lengre kjøring om den fuskingen som jeg opplevde med 115 dyse kommer tilbake.Hvis den begynner å fuske etter en del hard kjøring må jeg forsøke å dyse opp til 120. Hadde 125 dyse til å begynne med da jeg monterte filter og potte, men da gikk den mye dårligere enn da den var original.(mistet 10 km/t på topp) Merkelige greier dette her, ser ut for at org filteret ikke er så restriktivt likevel siden jeg nå er tilbake på org dyse og har powerfilter på
-
Hei. Ja , det er vel bare å prøve seg frem gitt... Har skaffet meg 112,115,118 og 120 dyser nå. Skal gi tilbakemelding på hvordan det går etterhvert.