Har själv lite kvar att önska vad gäller kvalité. Men säkert är det bara småsaker och justeringar.Bland annat att tomgången/drivningen inte fungerar bra innan den blir varm mm. Lägger man i växel så drar den iväg och bromsar man så slirar remmen å luktar fan.Försöker man rycka ur växeln går det inte, spaken är 2 lägen bort men vägrar växla.Lägger man 150.000:- på en "värstingmaskin" ska man inte behöva stänga av den när man ska växla mellan fram och back. Kan bli 4-5ggr om det är trångt i garaget.Nyligen fuktade den vid handbromsen och släppte bromstrycket så hjulingen rullade rakt in i bilen som var några dagar gammal. Bara tur att det inte blev skador.Blir jävligt varm och låter mycket från rem och drivlina (iofs bättre på efterföljaren, jag har en 2011:a)Som sagt, säkert justeringar och småsaker men ändå inget man förväntar sig eller ska acceptera i toppskiktet. Har nu bara kört 25 timmar på 17 månader
En nöjd kund berättar för en person. En missnöjd berättar för tio.Finns garanterat måndags ex hos alla tillverkare men det kanske förekommer mer frekvent hos billigare märken.
Mitt breda flin efter varje gång jag kört kan ingen missa
Jag skulle nog vilja påstå att Can-am hör till det märket som åtminstone är färdigbyggda när dom säljs.exempel. Hur många andra märken får du rejäla bumpers, både fram och bak, samt handtagsskydd för händerna. Det där med att bromsen sviker är inte CA ensamma om. har hänt på flera andra märken också.Värmeproblem existerar även på andra märken. Det som lät mest oroande var det du nämde om variatorn, tungväxlad etc. Det kan jag hålla med om att det är irriterande.Sen att det tar ett halvt år att få fram reservdelar påverkar ju knappast kvalitén på maskinen.Nåja. Lite färgad är jag....
Jag ser ju can-am som ett märke där jag betalar 50.000 för saker jag inte behöver.
Kanske är jag fel gängad men tycker ju det saknas massor på orginal maskinen
Hej jag har en bil, har bara kört den fram o tillbaka till jobbet. Men tycker den är ganska dålig. Va tycker ni?Obs jag kör bara rakt fram.Lite svårtydigt inlägg? Vad har du problem med? Specifikt?15 timmar av plogande på uppfarten eller pendlande till jobbet?Har faktist inte mött en människa som yttrat den meningen om can-am ärligt talat.
Lite förtydligand ang kvaliten på can-am.El fläkten har laggt av,datorn till motor styrningen trasig,Driv axel damask x2 hål i. Onormalt transmisionsljud.Och detta på 60 mil och 14 tim.Då kan jag tycka att min kodiac från -93 är bättre.Men den har ju inte alls samma komfort och teknik.Har provat andr och dom låter mycket mindre.Har kört 4 hjuling sedan -98 både i yrket och på fritiden i skogen. Skulle vilja komma till träffarna som finns söder ut.För här i norr är det inte lika mycket utav den varan.[/quotDrivaxeldamaskerna kan du inte skylla på kvaliten...du kör på damaskdödar vägar....dvs hyggen....fläktpobemet låter intresant, har den lagt av helt? dvs att den kokar? jag upplever att minfläkt går väldigt ofta jämfört med kompisars som har "den gamla modellen (800:an)Kvalitetsmässigt så känns min okej...trots vissa saker jag skall ta uppvid nästa service, typ dålig bromsverkan,handbroms släpper trycket,det knirrar i fjädringen,vinchen fungerar inte alltid,skinnet på sadeln har släpt i framkant,hela frampartiet har lossnat+tappat några skruv....osv
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️