ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Emil^ skrivet 7 september 2013 kl. 18:16:46
-
Har fått in fukt i både hel och halvljus lamporna på båda sidorna.
Börja få det efter att jag konverterade till xenon, och undrar nu hur jag ska kunna lösa det?
Sökt runt lite på nätet där folk haft problem med fukt i sina lampor på bilen.
Vissa säger att man kan borra hål för att ventilera ut fukten, medans vissa säger att man ska täta så mkt som möjligt.
Vad är det som gäller? Hade tanken att borra ventilationshål i lamporna, men tänkte att det är säkrare att fråga först så man inte gör något dumt.
-
Blir det inte lätt att det sptutar in vatten/lera osv när man är ute och jusar!? :DV
-
Hade samma problem med en bil jag hade. Borrade hål i lampan men det blev inte bättre. Så tror mer på att täta rejält.
-
Man får in vatten/fukt för att inte det är tätt så borra är inte att rekomendera.
Bara å täta eller stoppa i orginallamporna igen.
Jag har xenon i min och det är fukt i lamporna :(veryangry):
-
Man behöver ventilera för att få ut fukten, t.ex plocka ut lamporna så det är ordentligt öppet. Sedan behöver man ha det hyfsat tätt för att inte få in fukt igen.
-
Tog ut glödlamporna och haft en byggfläkt å blåsa in i lamporna inatt, så det borde torkat upp nu.
Ska se om man hittar något sätt att täta det på.
Man får in vatten/fukt för att inte det är tätt så borra är inte att rekomendera.
Bara å täta eller stoppa i orginallamporna igen.
Jag har xenon i min och det är fukt i lamporna :(veryangry):
Lyser ju sämre också så meningen med xenonkonverteringen nästan försvinner då. :(veryangry):
-
Testade flytta över o-ringarna från gamla glödlamporna till xenonlamporna, inte för att jag tror det hjälper.
Men kan va värt å testa.
-
problemet e ju att när man konventerar så försvinner värmen, org blir riktigt varma på vintern men det blir ju inte xenonet, jag har samma problem fast jag vet mina lampor 100% täta, sluta med att jag plocka ur xenonet å då försvann fukten satt i det igen och då var det tillbaka :banghead:
-
Tvättade hjulingen idag och efter det var det vatten i lamporna...
Grymt less på att det inte ska hålla tätt.
-
Har du kvar xenonet?
Jag har inga problem med fukt i mina lys fast jag har aldrig rört mina heller.
-
Har du kvar xenonet?
Jag har inga problem med fukt i mina lys fast jag har aldrig rört mina heller.
Japp, xenonet är kvar..
Är lite emot att ta bort det också för då kommer det lysa så dåligt..
-
Då får du ju tyvärr leva med detta
-
vad har du för sockel? jag har tätat mina med silicon på ingående kablar å jag har inge fukt än....fast jag badat rätt bra med hojen..
-
vad har du för sockel? jag har tätat mina med silicon på ingående kablar å jag har inge fukt än....fast jag badat rätt bra med hojen..
HB3 9005 är helljusen, medans halv är H11.
-
9005 kör jag med å å det funkar bra än så länge :dntknow:
-
9005 kör jag med å å det funkar bra än så länge :dntknow:
Är inte järnet som spänner glödlampan ivägen så man kan få det tätt?
H11orna går bra, men det är just 9005orna jag funderar på.
-
Är du inne i hjulhusen och blåser på med trefastvätt på en decimeters avstånd eller?
Blir det inte fukt i lamporna när du kör i regnväder så är det ju handhavandefel vid tvätt som är huvudproblemet.
-
Är du inne i hjulhusen och blåser på med trefastvätt på en decimeters avstånd eller?
Blir det inte fukt i lamporna när du kör i regnväder så är det ju handhavandefel vid tvätt som är huvudproblemet.
Kör jag i regnväder blir det direkt fukt i någon av lamporna.
Räcker med att jag spolar lite med slangen bara så blir det fukt.
-
Låter ju som stor läcka.
Vattenpölar mm håller ju till och med skalpellsnitt i gummitutan tätt emot...
-
I morgon åker original lamporna dit...
Ska ta och köpa 2 hella comet ff200 med xenon och ersätta alla led lampor.
-
I morgon åker original lamporna dit...
Ska ta och köpa 2 hella comet ff200 med xenon och ersätta alla led lampor.
Menar du att sånt lyse passar din körning bättre? Är inte dom mest för bilar och vägkörning?
På fyrhjulingen är man ju mer intresserad av vad som händer närmare maskinen, mer bredd och mindre längd alltså.
-
Kolla så du inte har något större läckage på lamporna sen fixar du hål med en slangstump på. Många bilar har just så för att evakuera kondens. Brukar du bada med hjulingen går det att göra slangarna längre och dra upp dom mot styret eller sätta typ slangmonterat bensinfilter på slangen.
Helt 100 på att de är täta vid sockeln? :hmmm: