ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Lifan => Ämnet startat av: hasso skrivet 1 september 2009 kl. 11:30:55
-
Hej !
Har en 250st med nytt laddat batteri, nybytt tändplatta, nya (flera stycken) tändstift, uppmätt tändkabel/hatt. Har trots detta ingen gnista på ena cylindern - fråga :
- innan jag går och köper en ny tändspole (verkar tjorvigt att flytta över den andra - hemmakopplingar) tänkte jag fråga - kan det vara cdi trots att den går på en cylinder?
-
Har nu bytt tändspole samt gått igenom alla kablar utan framgång - ännu trasig.
Är det CDI:n ?????
-
Nu har jag bytt cdi:n oxå - går bättre nu men på bara en cylinder.Är det någon som vet om den inrespolen, straton, tändplattan - kan vara trasig och bara ge impulser till ena cylindern eller måste den vara hel eftersom den går på ena cylindern ???
Finns det inte några som kan svara på detta forum ???? >:(
-
Det är tyvärr inte många här som har erfarenhet av Lifan.
Du skriver tändspole förresten, det lär väl sitta 2 st på den va?
Isf, har du testat att byta plats mellan dom?
-
Ja det verkar inte så, jo jag har bytt plats på tändspolarna - köpt en ny som jag oxå bytt fram och tillbaka - mätt alla kablar så det inte finns kabelbrott.
Jag har gjort allt man kan göra utan resultat så jag gjorde en tjuvkabel från andra (fungerande sidan) tändspolen och till den ej fungerande sidan - går kanonbra nu på båda sidorna !
-
tjena jag har samma problem på min lifan bara gnista på ena stiftet hur drog du din tjuv kabel?
-
Är den två eller en cylindrig?
-
Är den två eller en cylindrig?
Läs rubriken en gång till.
-
Är den två eller en cylindrig?
Läs rubriken en gång till.
Hehe.. De går väl inte o tjuvkoppla från den andra tändspolen eftersom dom tänder på olika tider?
-
Är den två eller en cylindrig?
Läs rubriken en gång till.
Hehe.. De går väl inte o tjuvkoppla från den andra tändspolen eftersom dom tänder på olika tider?
Det går utmärkt. flera äldre engelska twinnar fungerar exakt så. Att du får gnista när kolven är i botten spelar ingen roll då du inte har rätt komp för antändning.
-
Men då har du ju ingen gnista när kolven är i topp? Då är de ju som en diesel ;D
-
misstänker att han tagit tjuven ifrån brytarkabeln, då har du två gnistor per cykel.
-
Jag vet att det finns parallelltwinnar som rör sig symmetriskt, dvs båda har dödläge samtidigt... dessa vibrerar dock som fan, men det finns...
Kanske det är så Lifan gjort?
-
Har själv gjort liknande vid krisläge med traktorn pga kass rotor och väldigt taskigt ställe att stå på. tog två tändspolar och matade direkt ifrån brytarspetsarna och sedan tändkablar direkt ifrån tändspolarna till cylinder 1 och 3. tuffade hem fint på två cylindrar.