Har inte tagit isär på just YFZ ännu men det brukar vara samma system på alla quaddar. Nu vet jag inte om du har köpt nya lager, ny axel, ny carrier eller hur du köpt...Jag gör ungefär såhär...1. Ta av hjulen2. Lossa dom 4 bultarna till drevet3. Lossa dom 2 bultarna till bromsoket4. Lossa den stora muttern på höger sida axeln (finns bara 1)5. Dra bort själva huset som broms skivan sitter på (bara splines så ska gå att dra rakt ut längs axeln)6. Ta av höger Hubb (som hjulen sitter fast i) Bara lossa den stora muttern i mitten och dra dom rakt ut7. Dra ur hela axeln åt vänsterSka du byta bara lager behöver du inte ta av själva drev grejen, annars så får man slå in den lite mera mot centrum och sen pilla bort den låsringen som sitter där, den är bara clipsad så går liksom att bryta eller expandera bort den. (Detta behövs bara göras om du ska byta axel)Annars så har du ju axeln lös. Ska du sen ha lös carriern också så.....1. Lossa dom 4 bultarna som sitter lodrät i bakkant på swingen2. Lossa den stora segersäkringen på höger sida swingen.3. Dra ut hela carriern åt vänsterFråga om du behöver hjälp med nåt mer
Lossa hellre på den stora muttern på bakaxeln innan du tar av bromsen, då du har någon själv i närheten som kan trycka in bromsen. Då blir de mycket lättare att ta av den stora muttern där bak ska du se Då den sitter som berget
Citat från: Motoyaa skrivet 26 oktober 2009 kl. 19:18:52Lossa hellre på den stora muttern på bakaxeln innan du tar av bromsen, då du har någon själv i närheten som kan trycka in bromsen. Då blir de mycket lättare att ta av den stora muttern där bak ska du se Då den sitter som bergetJa juste det kan va smart. Glömde bort den exakta ordningen i all hast Har du aldrig gjort det förr bör du ta hjälp av någon att pressa lagrena när du väl fått ur carriern. Det är inget du gör för hand direkt
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️