1
Yamaha / Gnissel raptor 350...
« skrivet: 4 juni 2008 kl. 09:22:30 »
Om bakhjulslagrena är kass kan man lyfta upp hojen och se om bakaxeln glappar. Men man brukar inte höra det. Tror också på bromsskivan.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Yamaha / Gnissel raptor 350...« skrivet: 4 juni 2008 kl. 09:22:30 »
Om bakhjulslagrena är kass kan man lyfta upp hojen och se om bakaxeln glappar. Men man brukar inte höra det. Tror också på bromsskivan.
2
TGB / TGB Target 500 quad« skrivet: 21 april 2008 kl. 08:28:51 »
Verkar hur perfekt som helst. Äntligen en lite sportigare quad som man kan ha på bana som är automatare. Enda nackdelen är att den är mer än 100 kg tyngre än vanliga crossquadar... Effekten blir väl ok om man moddar den lite. Priset hamnar förhoppningsvis inte över 80k.
3
Dinli / Funderingar kring ett köp jag nyligen gjort...« skrivet: 3 april 2008 kl. 19:33:36 »
Man har som köpare under privata förhållanden undersökningplikt som innebär att man ska kolla och provköra NOGA innan affären görs. Samtidigt har säljaren upplysningsplikt som innebär att han ska upplysa så gott det går om defekter och fakta angående objektet.
Att tjafsa med säljaren efter att affären avslutats hänger till allra största delen på säljarens välvilja. Juridiskt sett är det svårt att komma någonstans. Har han dåligt samvete kan du kanske få tillbaka några spänn men de saker du räknade upp verkar inte vara så allvarliga eller ovanliga. Kan ju alltid ringa och jiddra men jag personligen hade nog svalt kallsupen och fixat grejorna själv. Men alla är vi olika. Länk ang bilköp: http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=11207 4
Dinli / Funderingar kring ett köp jag nyligen gjort...« skrivet: 3 april 2008 kl. 19:29:37 »
Man har som köpare under privata förhållanden undersökningplikt som innebär att man ska kolla och provköra NOGA innan affären görs. Samtidigt har säljaren upplysningsplikt som innebär att han ska upplysa så gott det går om defekter och fakta angående objektet.
Att tjafsa med säljaren efter att affären avslutats hänger till allra största delen på säljarens välvilja. Juridiskt sett är det svårt att komma någonstans. Har han dåligt samvete kan du kanske få tillbaka några spänn men de saker du räknade upp verkar inte vara så allvarliga eller ovanliga. Kan ju alltid ringa och jiddra men jag personligen hade nog svalt kallsupen och fixat grejorna själv. Men alla är vi olika. 5
Dinli / Funderingar kring ett köp jag nyligen gjort...« skrivet: 3 april 2008 kl. 19:28:50 »
Man har som köpare under privata förhållanden undersökningplikt som innebär att man ska kolla och provköra NOGA innan affären görs. Samtidigt har säljaren upplysningsplikt som innebär att han ska upplysa så gott det går om defekter och fakta angående objektet.
Att tjafsa med säljaren efter att affären avslutats hänger till allra största delen på säljarens välvilja. Juridiskt sett är det svårt att komma någonstans. Har han dåligt samvete kan du kanske få tillbaka några spänn men de saker du räknade upp verkar inte vara så allvarliga eller ovanliga. Kan ju alltid ringa och jiddra men jag personligen hade nog svalt kallsupen och fixat grejorna själv. Men alla är vi olika. Länk ang bilköp: http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=11207 6
Dinli / Funderingar kring ett köp jag nyligen gjort...« skrivet: 3 april 2008 kl. 19:28:19 »
Man har som köpare under privata förhållanden undersökningplikt som innebär att man ska kolla och provköra NOGA innan affären görs. Samtidigt har säljaren upplysningsplikt som innebär att han ska upplysa så gott det går om defekter och fakta angående objektet.
Att tjafsa med säljaren efter att affären avslutats hänger till allra största delen på säljarens välvilja. Juridiskt sett är det svårt att komma någonstans. Har han dåligt samvete kan du kanske få tillbaka några spänn men de saker du räknade upp verkar inte vara så allvarliga eller ovanliga. Kan ju alltid ringa och jiddra men jag personligen hade nog svalt kallsupen och fixat grejorna själv. Men alla är vi olika. Länk ang bilköp: http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=11207 7
Dinli / Funderingar kring ett köp jag nyligen gjort...« skrivet: 3 april 2008 kl. 19:27:59 »
Man har som köpare under privata förhållanden undersökningplikt som innebär att man ska kolla och provköra NOGA innan affären görs. Samtidigt har säljaren upplysningsplikt som innebär att han ska upplysa så gott det går om defekter och fakta angående objektet.
Att tjafsa med säljaren efter att affären avslutats hänger till allra största delen på säljarens välvilja. Juridiskt sett är det svårt att komma någonstans. Har han dåligt samvete kan du kanske få tillbaka några spänn men de saker du räknade upp verkar inte vara så allvarliga eller ovanliga. Kan ju alltid ringa och jiddra men jag personligen hade nog svalt kallsupen och fixat grejorna själv. Men alla är vi olika. Länk ang bilköp: http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=11207 8
Yamaha / ventiljustering« skrivet: 7 februari 2008 kl. 20:02:09 »
Kan nog variera beroende på vilken kam man har. Borde finnas i manualen för hotcam:en. Annars kan det vara ide att googla.
9
Yamaha / Rev-Max Tändbox Paptor 350 Högkompkolv,Trimkamm« skrivet: 2 februari 2008 kl. 09:49:38 »
Det låter som de grejor jag skulle valt om jag skulle uppgradera 350:n :twisted:
10
Yamaha / Rev-Max Tändbox Paptor 350 Högkompkolv,Trimkamm« skrivet: 31 januari 2008 kl. 23:02:21 »
Har läst en del på http://yfm350.proboards31.com/index.cgi om olika kammar och vad de gör för olika nytta. Hotcams verkar de inte vara speciellt förtjusta i men den gör en del skillnad iaf och man slipper byta ventilfjädrarna. Webcams och megacycle hade bra grejor
Någon som verkade ha bra koll på kammar etc. sade att man kunde få ut ca 5 hk mer med högkompskolv och en trimkam. Verkar inte så våldsamt mycket men om motorn får annan karaktär så kan man nog uppleva det som ett skapligt lyft. "Don't expect it to rip your arms off" var det någon som skrev. Jag är rädd för att om man börjar modda så finns det alltid lite till man kan göra... och lite till... och liiiiite till... Hästkrafterna blir dyra, 1000 kr/hk kan man nog räkna med i den här klassen och då kunde man istället sparat pengarna och köpt en större direkt. Alltid tråkigt att resonera så. Men man har ju kul 11
Yamaha / Rev-Max Tändbox Paptor 350 Högkompkolv,Trimkamm« skrivet: 31 januari 2008 kl. 19:51:29 »
De tändboxar till 350:n jag läst om gör ingen direkt skillnad på effekten, bara ökar varvstoppet med 1000 rpm, vilket dock kan vara önskvärt om man har en trim/race-kam som ger bra effekt på högre varv.
Originalkammen börjar dala i effekt vid ca 6000 rpm så 1000 rpm mer ger nog mest ökad slitage på kolv etc. När jag själv kör så kommer jag aldrig upp till varvstoppet ändå, bättre att växla så att man får kraften på de lägre varven. Om du är sugen på billiga men relativt effektiva trim, kolla på en högkompskolv och trim-kammar. Det är dessa två grejor som gäller efter att man gjort standard-åtgärderna (luft/avgas/ombestyckning) enl. jenkarna iaf. Har räknat på runt 3-3500 för grejorna om man köper från USA och sedan kan man be någon bekant med motorintresse montera detta om man inte vill göra det själv. Jag är sugen på detta, mycket för att ändra karaktären på motorn till mer krut på högre varv. Kör man mest på vägen är det skönt att kunna varva ut ordentligt. Lågvarvs-vrid som 350:n har är mer användbart i skogen där det är knixigt kan jag tänka mig. 12
SMC / 250 vs 300?« skrivet: 26 januari 2008 kl. 21:32:49 »
Det stod något om det i hans förra inlägg. Det är jobbigt att läsa ALLA 10 st 1-rads inlägg innan man skriver något.
EDIT: sorry är lite kinkig idag :x 723 gäster, 2 användare (0 dold)
Users active in past minutes: vespa, kenthas, Flest online idag: 732. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|