1
ATV-Projekt / SV: Yamaha grizzly 700 ais delete
« skrivet: 3 maj 2022 kl. 14:52:00 »
Hur gick det? Undra om man här i Europa måste ta bort AIS funktionen i ECU'n?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
ATV-Projekt / SV: Yamaha grizzly 700 ais delete« skrivet: 3 maj 2022 kl. 14:52:00 »
Hur gick det? Undra om man här i Europa måste ta bort AIS funktionen i ECU'n?
2
Yamaha / Maptun flash Grizzly/Kodiak« skrivet: 2 maj 2022 kl. 21:01:31 »
Är det någon som kör med Maptun steg 1 eller 2 reflash av ECU? Eller kan lämna en recension?
https://www.maptunpowersports.com/tuning-kits-atv/yamaha/yamaha/2022 3
Yamaha / SV: Tunga variatorvikter Kodiak 700« skrivet: 28 april 2022 kl. 00:32:29 »Behövs inget varvtal för att greppa remmen så, eftersom den står i ständigt grepp. Allt står ju stilla eftet slungkopplingen på tomgång. Bra svar där! Jag får testa mig fram lite men spontant känns maskinen bäst på lågväxeln nu. Högväxeln känns onödigt hög eller saknar lite av syftet. Ska testa både lättare vikter och shims för lägre utväxling. 4
Yamaha / SV: Tunga variatorvikter Kodiak 700« skrivet: 27 april 2022 kl. 20:51:52 »
Kommer nog testa 20 gram vikter som sitter på äldre Grizzly. Ska shimsa ut primären lite också, såg Yamma har ett nedväxlingskit som Nima tillverkar. Jag kör ju bara efter skogsvägar och i skogen så har inget behov att köra fort. Tror banne mig maskinen går att få upp i 100 km/h nu om man vill!
Även backen känns på tok för högt växlad. 5
Yamaha / SV: Tunga variatorvikter Kodiak 700« skrivet: 27 april 2022 kl. 14:17:26 »Jag ver inte svaret på frågan så, men fjädern i sekundären kan ju skilja och kräva större vikter i premiären för att växla upp lika som Grizzlyn. Vad jag sett i sprängskisserna sitter det samma sekundärfjäder i både Kodiak och Grizzly. Det enda som skiljer är tyngre vikter på Kodiak. Lättare vikter kräver högre varvtal för att greppa remmen men motorn borde istället leverera mer effekt? Samt att våtkopplingen nyper fast bättre? Så undra vad man missar? Någon anledning måste ju Yamaha tänkt på? 6
Yamaha / Tunga variatorvikter Kodiak 700« skrivet: 25 april 2022 kl. 20:13:57 »
Är det någon som bytt variatorvikterna på sin kodiak 700 till samma som på Grizzly? Kodiak vikterna väger ca 30 gram varje vikt. Grizzly 18 gram? Samma motor så vad är vitsen med att en mer renodlad arbetsmaskin ska ha tyngre vikter? Lättare vikter borde göra maskinen starkare?
Sidor: [1]
399 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 467. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|